Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-06-2015, 13:20   #1
Wicker
ford::amateur
 
Imię: Wicker
Zarejestrowany: 01-06-2015
Model: FOCUS
Silnik: 1600 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Czy martwić się DPF w tym modelu?

Czołem !!

Proszę Was koledzy i koleżanki o poradę.
Generalnie mam okazję kupić Forda Focusa 1.6 TDCI (kombi) z 2007 roku. Pisząc "okazja" mam na myśli to, że auto pochodzi z tzw. "sprawdzonej ręki". Samochód od roku w Polsce (wcześniej Niemcy).
I teraz może opiszę swój problem. Chodzi mianowicie o DPF. Generalnie kogo nie zapytam, każdy odradza mi ten samochód. Przyczyną ma być wlaśnie ten DPF. Jako, że wcześniej nie miałem do czynienia z dieslami, czy moglibyście w jakiś sposób mi doradzić ? Auto będę używał głównie w mieście, wiadomo korki, etc. ale nie tylko w mieście. Czy ktoś z Was mocno narzeka na ten DPF w tym modelu. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam: Wicker


Ostatnio edytowane przez Wicker ; 02-06-2015 o 22:06
Wicker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2015, 14:06   #2
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Focus 1.6 TDCI, a DPF w tym modelu.

Dpf można usunąć za ok 1500 zł i problem z głowy bo kiedyś wcześniej czy póżniej będziesz miał z nim problem
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2015, 14:10   #3
Wicker
ford::amateur
 
Imię: Wicker
Zarejestrowany: 01-06-2015
Model: FOCUS
Silnik: 1600 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Odp: Focus 1.6 TDCI, a DPF w tym modelu.

Dzięki za szybką odpowiedź. No własnie, a co kryje się za słowem problem ? Czy auto przechodzi w jakiś tryb serwisowy, etc ? Co takiego się dzieje ?
Czy po wycince DPFa nie będzie problemów z przeglądami, etc. ?


Wicker.

Ostatnio edytowane przez Wicker ; 02-06-2015 o 14:14
Wicker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2015, 20:56   #4
Johnny Bravo
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-07-2013
Model: Ford Kuga
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 76
Domyślnie Odp: Focus 1.6 TDCI, a DPF w tym modelu.

Kolego nie masz czym się martwić,tak jak napisał poprzednik filtr jak już się zapcha zawsze możesz go wyciąć...objawia się to-bynajmniej u mnie tak było - dwie kontrolki na desce świecące ciągle,dwa błędy po podpięciu do kompa wskazujące na filtr (dosłownie nie napiszę bo nie pamiętam), oraz to że auto traci moc,że ciężko idzie pod większą górkę wjechać...co do wycinki...

...zależy jakie masz wtryski i chyba sterownik (z tego co się dowiedziałem) możesz mieć boscha albo jakieś włoskie na m.....-tak mi bynajmniej fachman co wgrywał nowy soft tłumaczył...ja miałem boscha i kosztowało mnie to 750zł u mnie...250zł za wycięcie fizyczne 500zł za wgranie softu...jakbym miał te włoskie to 250zł za wycięcie fizycznie i 1500zł za soft

...jeżdżę już ponad pół roku bez filtra i jedyne co zauważyłem to nieznaczny spadek spalania, a wszystko poza oki,żadnych błędów na kompie czy niepokojących objawów w czasie jazdy...oleju nie je ani grama...

osobiście jestem z tego auta bardzo zadowolony-użytkuje je od dwóch lat i jak narazie nie zamierzam zmieniać na nic innego...

pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez RedFord ; 02-06-2015 o 21:51 Powód: Zbędny cytat
Johnny Bravo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2015, 21:26   #5
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: Focus 1.6 TDCI, a DPF w tym modelu.

włoskie na m.....
Magneti Marelli w 1.6 TDCi?
Ten meches to cymbał jakiś.
__________________
Fordziarz
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2015, 22:08   #6
Wicker
ford::amateur
 
Imię: Wicker
Zarejestrowany: 01-06-2015
Model: FOCUS
Silnik: 1600 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Odp: Czy martwić się DPF w tym modelu?

Podziękował za wszystkie porady.
Słyszałem taką opinię, że po "wycince" DPFu po Polsce mogę sobie spokojnie jeździć. Problem może być za naszą zachodnią granicą ? Ile w tym jest prawdy ? Przecież produkuje się również modele bez DPFu.

Wicker
Wicker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2015, 21:24   #7
Johnny Bravo
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-07-2013
Model: Ford Kuga
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 76
Domyślnie Odp: Focus 1.6 TDCI, a DPF w tym modelu.

Cytat:
Napisał rafalg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
włoskie na m.....
Magneti Marelli w 1.6 TDCi?
Ten meches to cymbał jakiś.

no tak mi marudził...
Johnny Bravo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2015, 09:06   #8
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: Czy martwić się DPF w tym modelu?

Super fachowiec widać jest w temacie fordów. Takich wtrysków w 1.6 TDCi nigdy nie montowali.
__________________
Fordziarz
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2015, 11:10   #9
janusz C-MAX
ford::amateur
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 12-06-2015
Skąd: Szydłowiec
Model: Ford C-MAX
Silnik: CDTI 1,6
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Czy martwić się DPF w tym modelu?

Witam
Ja miałem DPF-a w C-MAX 1,6 CDTI 109 kW 2009 i już się pozbyłem, koszt 500 zł. jest wszystko sprawne i mniej pali. Brak dopalania, lepiej się zbiera, same zalety.

Pozdrawiam.
janusz C-MAX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2015, 10:17   #10
detomasso007
ford::average
 
Avatar detomasso007
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-06-2015
Skąd: W-wa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCI 170KM 390Nm
Rocznik: 2006
Postów: 56
Domyślnie Odp: Czy martwić się DPF w tym modelu?

Cześć,

mogę się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie usunięcia FAP-u w moim Focusie 2.0 TDCI 136KM. Auto muliło, czasem załączał się tryb awaryjny. Potem zaczęła się zapalać kontrolna check engine, co zostało zdiagnozowane jako następujące błędy: Zatkanie filtru cząstek stałych - nagromadzenie popiołu powyżej maksymalnej wartości progowej (P242F) oraz Obwód czujnika różnicowego oddzielacza cząstek stałych - powyżej wartości progowej (P2452). Od razu podjąłem decyzję od usunięciu filtra, a przy okazji podniosłem delikatnie moc. Co ciekawe, po usunięciu FAP-u auto na hamowni pokazało 142KM zamiast 136KM (wartość wyjściowa).

Reasumując usunięcie FAP/DPF to same plusy. Mniejsze spalanie, większa elastyczność silnika. Nie odczuwam zwiększonego kopcenia, smrodu i szarpania.

Pozdrawiam.
detomasso007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.