Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-05-2015, 22:39   #1
Bufek
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-11-2014
Skąd: Kraków
Model: galaxy mk3
Silnik: 2.0 tdci 163ph
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Znosi na prawo - ściąga

Witam,
Jestem posiadaczem Galaxy MK3 2010r. ma 170tyś. od pewnego czasu borykam się z problemem ściągania samochodu na prawo a dokładnie żeby jechał prosto muszę mieć ustawioną kierownicę lekko w lewo.
Nadmienię:
-koła zmienione, nowa zima na lato nowe, stronami również, ciśnienie ok
-geometria ustawiana przez 4 zakład (autoryzowany serwis, ktoś z polecenia, znany w okolicy zakład, autoryzowany serwis)
-luzów w zawieszeniu brak-ostatnio wymienione dla spokoju tylne tuleje wahacza przedniego oraz łożyska macpersona
-na wskazanie przez drugi zakład wymieniłem co prawda na regenerowaną - maglownice / przekładnie kierowniczą. Po wymianie ciężej pracuje kierownica ale w normie.

Po ustawieniu zbieżności jest tak jakby na chwilę (do 500km) prawie dobrze ale później się bardziej ukazuję opisany problem lub wraca do pierwotnego stanu.

Znalazłem temat na forum ale nie ma tam nić konkretnego tzn. nie wskazują problemu - jedyne co jeszcze nie zrobiłem to mechanizm różnicowy w skrzyni biegów - jest to nadmienione w jednej z odpowiedzi.


Nie jestem idealistom ale lubię jak auto jedzie prosto.


Ostatnio edytowane przez Bufek ; 31-05-2015 o 20:39
Bufek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2015, 22:57   #2
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga POMOCY

A jak jest z karosażem, czyli kątem ustawienia przednich kół w stosunku do pionu, czy obydwie strony mieszczą sie w normie?
Było to sprawdzone? Przerzuć, zamień na chwilę koła na przodzie i napisz jak auto wtedy jedzie. Na tylnej osi w SGA jest też niewielka możliwość korekty.
Ale to wszystkjo pewnie masz sprawdzone.
No i pytanie, czy prawą stroną nie było na coś najechane, czy nie jest pęknięta któraś sprężyna, czy wahacz nie ugięty i jak wygłądają tuleje wahacza. Końcówka dolnego wahacza nie ma luzów? Oczywiscie chyba to wszystko sprawdzałeś, ale pytam, a tłoczki w zaciskach hamulcowach nie są przypadkiem zapieczone i wszystkie koła kręca sie lekko? Może też ci nie odbijać prawy tylny hamulec reczny!

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 30-05-2015 o 23:08
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2015, 07:54   #3
zbych540
ford::average
 
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 07-09-2014
Skąd: Nowa Ruda
Model: Ford Focus C-MAX
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 51
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga POMOCY

można też do kół z prawej strony zwiększyć ciśnienie
zbych540 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2015, 14:46   #4
Bufek
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-11-2014
Skąd: Kraków
Model: galaxy mk3
Silnik: 2.0 tdci 163ph
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga POMOCY

Sprawdzone wszystko co pisałeś Stefano, w każdym zakładzie-serwisie mówią "że zawieszenie całe jest ok i ciężko znaleźć przyczynę. A jak przyjeżdża auto z wypracowanym zawieszeniem to nie ma problemu stwierdzić co jest wybite"

Ostatnio zostały zmienione tylne tarcze i klocki.

Dodam że po ustawieniu jest tak jakby na chwilę dobrze a później wraca do normy. Doczytałem się również że kilka osób też walczyło z tym tematem długo aż odpuścili.
Bufek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2015, 17:48   #5
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga POMOCY

opona nie ma wybrzuszeń? miałem tak w aucie, zbrojenie było pęknięte i na dużej części obwodu opony byla wydęta.
Nawet podczas wyważania nie zauważyli, a wyważała się idealnie, dopiero jak znacznie sie zużyła widac było że jest wybrzuszona.

Bump: i sprawdź pochylenie tylnych kół - czy czop łożyska nie jest wygięty.. oraz z oddali zerknij czy kola przedniej i tylnej osi się pokrywają.
znasz historie auta od salonu ?

Ostatnio edytowane przez bartixr ; 31-05-2015 o 20:47
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2015, 23:36   #6
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga POMOCY

Cytat:
Napisał Bufek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprawdzone wszystko co pisałeś Stefano, w każdym zakładzie-serwisie mówią "że zawieszenie całe jest ok i ciężko znaleźć przyczynę. A jak przyjeżdża auto z wypracowanym zawieszeniem to nie ma problemu stwierdzić co jest wybite"

Ostatnio zostały zmienione tylne tarcze i klocki.

Dodam że po ustawieniu jest tak jakby na chwilę dobrze a później wraca do normy. Doczytałem się również że kilka osób też walczyło z tym tematem długo aż odpuścili.
Ja bym nie odpuścił! Musisz znaleść przyczynę. Po przejechaniu jakiegoś nawet niewielkiego dystansu, np. 10 km sprawdź czy się nadmiernie nie grzeje któraś tarcza z prawej strony.
A czy zamieniłeś na chwilę koła z przodu, nie jest duzo z tym roboty, a będziesz wiedział czy to na pewno nie opony. Jesli jezdzisz juz któryś sezon na starszch oponach kierunkowych i nie możesz zamienić ich stronami, tylko ewentualnie przód-tył, to może tak być. Bardziej zawsze scina gumy po lewej ich stronie przy ruchu prawostronnym, przez ukształtowanie drogi. Zdarłem juz mnóstwo opon w swoich autach i wiem co piszę...
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2015, 13:35   #7
Bufek
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-11-2014
Skąd: Kraków
Model: galaxy mk3
Silnik: 2.0 tdci 163ph
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga

Ok sprawdzę tak jak piszesz. Najpierw zbadam grzanie tarcz. Choć mówili że koła kręcą się swobodnie nie dawno wymienione tarcze i klocki tył, ale mimo to sprawdzę. Będę miał w miarę dokładne wyniki ponieważ posiadam pirometr.

Następnie przemienię opony.

Jak coś się dowiem dam znać.
Bufek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2015, 23:59   #8
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga

Nie zdejmuj opon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tylko zamień miejscami same przednie koła z oponami na chwile, na krótką przejążdżkę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 03-06-2015 o 07:16
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2015, 18:17   #9
Bufek
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-11-2014
Skąd: Kraków
Model: galaxy mk3
Silnik: 2.0 tdci 163ph
Rocznik: 2010
Postów: 9
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga

Witam,

Po kilku przejazdach i badaniu grzania wyniki były takie same tzn. różniły się mniej więcej o około 5 stopni Celsjusza ale to granica błędu punktu pomiaru.

Wiadomo - opony z kołami zmieniałem - nic nie pomogło. Co do opon również na zimówkach to występowało - więc wtedy zrobiłem wyważanie z testem drogowym co wyeliminowało opony. Następnie zmiana na letnie jak widać bez rezultatu. Zimowe opony jak również letnie to nowe sztuki. W innym samochodzie co sezon wymieniam opony przednich kół ponieważ są zużyte z racji przebiegów które robię i nie spotkał mnie problem z wadami opony jak dotąd, wiadomo zdarzyć się może zawsze.

Czy jeszcze jakieś*sugestie jakby to można było sprawdzić co to?

W Poniedziałek wracam autem na serwis aby sprawdzili zbieżność, która wartość uległa zmianie. Wszystkie wartości kąty pochylenia itp. były w granicach normy - tzn. nie było problemu z ustawieniem.

Z góry dziękuję za pomoc.
Bufek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2015, 20:52   #10
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Znosi na prawo - ściąga

Zważywszy nba powyższe, to zostało juz tylko jedno pytanie, czy znasz historię tego swojego samochodu? Czy auto nie jest po dzwonie i ma taką wadę którą wykryje jedynie dokładne badanie 'puntów' pomiarowych nadwozia.
Jak będziesz na badaniach to niech ci diagnosta przynajmiej zmierzy precyzyjnie odległości kół po lewej i prawej stronie nadwozia.
Może nie tak dokładnie ale sam możesz to zmierzyć taśmą, koła przednie idealnie na wprost i mierzysz odlegołość miedzy felgami kól po prawej i lewej stronie auta, odległosci oczywiscie muszą być takie same. Zmierz to kilka razy, aby być pewnym ze robisz to dobrze.
Napisz o wynikach pomiarów.

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 04-06-2015 o 20:55
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.