|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-05-2015, 04:39 | #1 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 20-07-2014
Skąd: Opole
Model: MONDEO MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 31
|
Drgania od 1800-2000 obrotów
witam, mam problem z drganiami. Na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu od 1800 obrotów i wciśniętym gazie do dechy czuć drgania na kierownicy jakby sie jechało po tych małych progach zwalniających . Ustają one od około 2200. Przy wolniejszym przyspieszaniu, innych biegach autem nie trzęsie. Ps czy przyczyną moze być turbo które ledwo było regenerowane? Wcżesniej tego problemu nie było.
|
23-05-2015, 08:21 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-12-2010
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 185KM@3800/404Nm@2200
Rocznik: 2007
Postów: 544
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
To mogą być np. przeguby.
Od jak dawna to masz i czy się nasila? Poszukaj na forum no tematów o drgania jest sporo zarówno w dziale mondeo jak i np smax |
23-05-2015, 10:27 | #3 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 20-07-2014
Skąd: Opole
Model: MONDEO MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 31
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
Przeguby? Zauważyłem to właśnie od regeneracji turbiny. Pojawia sie to tylko właśnie przy 4 i 5 na wyższych prędkościach...nie wiem czy sie nasila bo ledwo zauważyłem to.
|
23-05-2015, 17:01 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
Miałem (a w zasadzie znowu mam) podobne. Na VI i V biegu (czasami nawet na IV), gdy wciśnie się pedał do oporu a na zegarku tylko ~1.800 rpm to cały samochód się trzęsie. Przechodzi gdy delikatnie odpuścisz. Powyżej 2.000 rpm nie zauważyłem.
Zauważyłem gdy MONDEK miał około 40 kkm, ale w serwisie poradzili, żebym jeździł ile się da to mi wymienia dwumase pod koniec gwarancji. Zmienili przy 85 kkm. Ale gdy na liczniku pojawiło się nieco nieco ponad 100 kkm pojawiło się znowu. I tak jest do dzisiaj (175 kkm). Jeżdżę pamiętając o tym, aby nie cisnąć gazu do dna poniżej 2.000 rpm. |
24-05-2015, 06:33 | #5 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 20-07-2014
Skąd: Opole
Model: MONDEO MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 31
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
Pomogło rozumiem?
U mnie dodatkowo jest tak, ze A) w zawieszeniu coś stuka, dudni od 3 tys km w prawym kole ale na stacji diagnostycznej facet nic nie zobaczył i kazał jeździć wiec jeżdzę B) czasami na postoju auto drga Wyglada to na poduszkę silnika.... |
26-05-2015, 22:11 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-06-2013
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
Witam!
Nie wiem czy to samo tyczy sie wersji Mk IV, ale w swoim Mk III 2.0 TDCI 115km miałem identyczne objawy, szarpanie autem przy 2000 obr. 4 i 5 bieg. Auto było świeżo po regeneracji wtrysków i pompy wysokiego cisnienia. "Znachor stwierdził żeby jeżdzic az komputer pokaze błąd.. ale zaprowadziłem w inne miejsce auto, mechanik stwierdził ze na 4 cylindrze jest inne cisnienie niż na 3 pozostałych. Padła diagnoza o skrzywionym korbowodzie, który uszkodzony został wcześniej przez cieknący wtrysk (w sensie wtrysk lał paliwo aż w końcu wskutek zbyt wysokiego cisnienia sam tłok go wykrzywił (coś w ten desen mechanik tłumaczyl, ale mogę sie mylic..)). Po wymianie korbowodu wszystko ok. Pozdrawiam. |
27-05-2015, 10:03 | #7 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 20-07-2014
Skąd: Opole
Model: MONDEO MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 31
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
Auto ma chyba za mały przebieg żeby wtrysk lał. ale może i to sprawdzę.
Ale tak sprawdzać całe auto to: a) może być dwumasa - nie do sprawdzenia b) wtryski - nie wiem ile to $ c) przeguby - wew, zew. pozdro |
02-06-2015, 23:01 | #8 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 06-05-2014
Skąd: Biała Podlaska
Model: Mondeo MK4 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
Jak dla mnie to dwumasa nie wytrzymuje momentu obrotowego. Miałem to samo po podniesieniu mocy silnika. Teraz juz słyszę przy lekko dodanych gazie w okolicach tych obrotów pstrykanie jak linki w starym liczniku. To dwumasa niedługo zakończy żywot...
|
02-06-2015, 23:56 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Mam podobne objawy- 3 tygodnie temu pociekło z prawej poduszki silnika. Zabieram sie do naprawy ale na razie stoii mk3 niejezdzony. Ostatnio edytowane przez Rothmans ; 02-06-2015 o 23:59 |
03-06-2015, 06:24 | #10 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-07-2012
Skąd: Niepołomice
Model: Mondeo mk4/ Focus mk3
Silnik: 2.0/2.0
Rocznik: 2009/2016
Postów: 99
|
Odp: Drgania od 1800-2000 obrotów
U mnie takie drgania pojawily sie po wirusie od Heko, ( sprzeglo i dwumas wymieniony okolo 70 tys km wczesniej ) wyszlo na to ze docisk zle zalozyli jak wymieniali sprzeglo i bylo wszystko na granicy i nic sie nie dzialo dopóki nie podnieśliśmy mocy...
__________________
Obecnie Mondeo MK IV 2.0 140 KM Kiedys Mercedes w210 320 CDI, Audi A6 2.5 V6 S-Line, Honda Civic 5 gen. Vti, Honda Prelude 2.2 Vti |