Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-05-2015, 21:29   #1
Bonus
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 10-07-2005
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1560 ccm
Rocznik: 2005
Postów: 629
Domyślnie 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Witajcie

Nie do końca wiedziałem czego szukać na forum bo objaw to „wszystkie kontrolki, nie odpala, wolne obroty”.

Problem jest z focusem 2005 1.6 TDCI ojca mojej dziewczyny. W samochodzie najpierw wywaliło wszystkie kontrolki i nie odpalił. Mechanicy podpieli i wykazało awaria silnika, poduszka, ciśnienie oleju, świece żarowe, wspomaganie kierownicy, układ ABS, coś stwierdzili, że wtyczka jakaś pod zegarami była rozpięta/poluzowana.
Po powrocie od mechanika auto jakoś jeździło 3 dni, a dziś problem następujący, przerywanie, niskie obroty jałowe (gaśnie), 100 m przejedzie i od nowa. W gogle w tematach z tymi objawami było coś o słabym alternatorze i skończonym aku, tutaj aku działa.

Czy ktoś się orientuje co może tu być przyczyną? albo ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? lub wie gdzie szukać problemu?

Bonus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2015, 22:04   #2
tomas89
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-08-2014
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk4 ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 150 koni
Rocznik: 2020
Postów: 25
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Miałem podobne objawy, choinka na zegarach, usterka układu silnika, przyspieszanie zmniejszone, przerywał gasł a na koniec nawet immobilizer sie rozkodowal. Winne oczywiscie zegary, po wymianie jak ręką odjął. Najszczęsciej w mk2 padały te bez komputera pokładowego.
tomas89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2015, 22:05   #3
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Szukaj "wymiana zegarów", albo "zimne luty" na forum.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2015, 22:20   #4
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Zimne luty czyli normalka.
Więc robimy tak:
1.Wyciągamy zegary.
2. Przelutowujemy piny na wtyczce do zegarów czyli 16 sztuk.
3. Zakładamy z powrotem do auta.
4. Jeździmy dalej.
Znam temat z autopsji. W grudniu miałem to samo.
Po całej operacji jeżdżę do tej pory.
__________________
Fordziarz

Ostatnio edytowane przez rafalg ; 21-05-2015 o 22:23
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2015, 22:33   #5
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Tak było Rafał, po wizycie na myjni bezdotykowej dnia 10.11.2014 18:57 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez radek70 ; 21-05-2015 o 22:44
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2015, 06:48   #6
Tadek58
ford::beginner
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 25-07-2013
Skąd: Brzeg
Model: Ford focus 2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Zanim zaczniesz dobierać się do zegarów proponuję poszukać przewód masowy do silnika i inne przewody masujące (np. pod filtrem powietrza), dobrze go oczyścić i skręcić uprzednio delikatnie przesmarować smarem miedzianym. Takie objawy występują także jeżeli jest brak lub bardzo słabe masowanie.
Tadek58 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2015, 07:45   #7
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Cytat:
Napisał radek70 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak było Rafał, po wizycie na myjni bezdotykowej dnia 10.11.2014 18:57 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Si senior.
__________________
Fordziarz
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2015, 11:36   #8
hajzer10143
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-03-2012
Skąd: biała podlaska
Model: ford focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 6
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

u mnie takie symptomy były przy uszkodzonym alternatorze który robiłzwarcie

Bump: u mnie takie symptomy były przy uszkodzonym alternatorze który robiłzwarcie
hajzer10143 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2015, 19:15   #9
Bonus
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 10-07-2005
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1560 ccm
Rocznik: 2005
Postów: 629
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Dziękuje wszystkiem za odpowiedz, dziękuje również za opis za co się zabrać (wtyczka w PCB)

najprawdopodobniej to jest wtyczka, z opisów właściciela auta wynika, że mechanicy już grzebali we wtyczce właśnie i przed pierwszą naprawą trzeba było mocno tłuc w deskę, po naprawie mechaników pojeździł jakiś czas i jak się pojawiło to reagował na lżejsze tłuczenie, lecz na dziś nie potłuczesz nie pojedziesz. Może było to tak zrobione tylko popsikane kontaktem do styków.

Masy pod maską też trzeba by poprawić i posprawdzać, samochód nie ma lekko zima czy lato 10 lat koroduje na polu dosłownie no i jest w ciągłęj ekploatacji na krótkie dystanse

Ostatnio edytowane przez Bonus ; 09-06-2015 o 19:19
Bonus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2015, 14:08   #10
Bonus
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 10-07-2005
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1560 ccm
Rocznik: 2005
Postów: 629
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI wszystkie kontrolki, niskie obroty, szarpanie, gaśnie

Zrobione były popękane luty na PCB, polutowałem wszystkie styki, psiknąłem środkiem do potencjometrów, i szpileczką poprawiłem styki we wtyczce.

Źle złożyłem wskazówki od obrotów i prędkości, powinny chyba po włączeniu zapłonu przelecieć skale i opaść (?), nie przelatują skali trochę podrgają ale nie idą do góry. Jednakże wskazania podczas jazdy prędkościomierza i obrotów są prawidłowe.

Czy koś może mi poradzić co nie tak złożyłem?
Bonus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.