Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-05-2015, 13:32   #1
sasqun
ford::amateur
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 02-05-2015
Skąd: Końskie
Model: Escort MK7
Silnik: 1.4
Rocznik: 1997
Postów: 2
Exclamation 1.4 8v co myslicie o uturbieniu tego silnika??

Witam od niedawna jestem posiadaczem Escorta w wersji 3d 1.4 8v. Można powiedzieć , że "podarowałem" mu drugie życie , tzn:
- kpl rozrządu + pompa wody Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- głowica oddana do "fachowca " ( planowanie + szlifowanie gniazd zaworowych )
- nowy wałek rozrządu
- 8 nowiutkich popychaczy
- zawieszenie i hamulce komplet przód + tył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ogólnie zakres finansowy napraw wyniósł lekko ponad 2 tyś zł ( koszt zakupu samochodu 650 zł ) . Dobra przejdźmy do konkretów.
Posiadam turbine razem z kolektorem wydechowym i intercoolerem od Mondeo 1.8TD i pojawia się pytanie. Czy ma sens "uturbienie" tego silnika ? Jaki przewidujecie profity mocy ?. Czy silnik wytrzyma oryginalne doładowanie 0.8 bara ? Proszę (nie roszczę) o pomoc w podjęciu decyzji.

Pozdrawiam Adaś.


Ostatnio edytowane przez sasqun ; 02-05-2015 o 16:11 Powód: moderator
sasqun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2015, 14:38   #2
S3ci0r
ford::specialist
 
Avatar S3ci0r
 
Zarejestrowany: 20-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Escort HB
Silnik: 2.0 MDO
Rocznik: 1997
Postów: 502
Domyślnie Odp: Escort mk7 1.4 8v Turbo ?

NIE, i proponuję nie kontynuować tematu bo nie ma to najmniejszego sensu.
S3ci0r jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2015, 15:00   #3
tomek8888
ford::specialist
 
Avatar tomek8888
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-08-2013
Model: Mondeo MK3 oraz MK4
Silnik: 1.8, 2.0
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 586
Domyślnie Odp: Escort mk7 1.4 8v Turbo ?

Żadnych turbin do benzyniaka!
Rozwalisz cały silnik, a czemu - wystarczy poszukać.
Tak samo poroniony pomysł, jak swego czasu zakładanie nagłośnienia do chińskich skuterów. Turbinę sprzedaj a lepiej na tym wyjdziesz.
tomek8888 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2015, 16:10   #4
sasqun
ford::amateur
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 02-05-2015
Skąd: Końskie
Model: Escort MK7
Silnik: 1.4
Rocznik: 1997
Postów: 2
Domyślnie Odp: Escort 1.4 mozliwe turbo ?

Powiedzcie mi dlaczego macie takie zdanie ? z tego co wiem , bo osobiscie rozbierałem i składałem silnik trzon zaworu ma srednice 8mm ( dla przykładu volvo s80 o oznaczeniu t6 czyli podwójne turbo trzon zaworu ma 5mm ) dlaczego jesteście tacy sceptyczni w podejsciu do tego projektu ?

"wiec osoby , które nie maja pojęcia o budowie silnika 1.4 w fordzie proszę o nie udzielanie się w dyskusji . Dziękuje "

Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 02-05-2015 o 18:48
sasqun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2015, 17:51   #5
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,992
Domyślnie Odp: 1.4 8v turbo ?

Szanowny @sasqun mam taki silnik u siebie i nie proponuje ci żadnych kombinacji tego typu , koledzy wiedzą co piszą w odróżnieniu chyba od ciebie , nie obrażaj się bo turbo od silnika 1.8TD ni jak ma się do tego silnika, to nie jest turbina przystosowana do pracy z tym silnikiem
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2015, 17:54   #6
Adrian1444
ford::average
 
Avatar Adrian1444
 
Zarejestrowany: 15-10-2009
Skąd: Bochnia
Model: Escort mk7
Silnik: 1.8 16V 115KM
Rocznik: 1997
Postów: 89
Domyślnie Odp: Escort 1.4 mozliwe turbo ?

Cytat:
Napisał sasqun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Powiedzcie mi dlaczego macie takie zdanie ? z tego co wiem , bo osobiscie rozbierałem i składałem silnik trzon zaworu ma srednice 8mm ( dla przykładu volvo s80 o oznaczeniu t6 czyli podwójne turbo trzon zaworu ma 5mm ) dlaczego jesteście tacy sceptyczni w podejsciu do tego projektu ?

Bump:
"wiec osoby , które nie maja pojęcia o budowie silnika 1.4 w fordzie proszę o nie udzielanie się w dyskusji . Dziękuje "
nie za bardzo sie znam ale raczej jest to zabieg mało opłacalny, lepiej kupic juz mocniejszego escorta np RS gdzie na starcie mamy 150 km. A tak przy okazji bede mial do sprzedania swojego escorta cena to 3500zł ale praktycznie wszystko jest w nim zrobione i na wiekszosc rzeczy mam papier Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no i w pazdziernku przeszedł remont silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Adrian1444 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2015, 23:16   #7
wydra
ford::specialist
 
Avatar wydra
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 06-09-2010
Skąd: Wrocław
Model: Hyundai i20
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2016
Postów: 942
Domyślnie Odp: 1.4 8v co myslicie o uturbieniu tego silnika??

Uturbić jak najbardziej można, tylko jest to bezsensowna rzeźba i ekonomicznie nieuzasadniona operacja.
__________________
Był Orion 1.8D 91', Mondeo 1.8 16V LPG 97' i Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 01'.
wydra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2015, 09:05   #8
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.4 8v co myslicie o uturbieniu tego silnika??

Cytat:
Napisał wydra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tylko jest to bezsensowna rzeźba i ekonomicznie nieuzasadniona operacja.
Nie wszystko musi być uzasadnione ekonomicznie.
Jest wiele ciekawych projektów które nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego, a powstają - po prostu, "bo tak". Ktoś chce, ktoś robi, a innym nic do tego.
Na świecie było wystarczająco dużo jaskiniowców którzy biegali z maczugami i twierdzili że się nie da ognia samemu rozpalić.
I swoją drogą skoro da się takie coś uturbić, to czemu nie forda?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pacjent jest na seryjnym dole...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2015, 10:00   #9
MIREKTERAZPOLSKA
ford::professional
 
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: 1.4 8v co myslicie o uturbieniu tego silnika??

Dlaczego nie???
Można się pobawić tylko koszt turbiny z koletorem to najmniejszy wydatek.
Średnica trzonka zaworu wytrzyma-trzeba zmienić lub dołożyć sprężyny zaworowe.
Tłoki i pomyśleć o wale korbowym.
Następnie smarowanie silnika-chłodnica oleju.
Trzeba usiąść z kartką i policzyć parametry.
Zastanowić się nad wałkiem rozrządu i kołem rozrządu
MIREKTERAZPOLSKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2015, 14:09   #10
wydra
ford::specialist
 
Avatar wydra
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 06-09-2010
Skąd: Wrocław
Model: Hyundai i20
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2016
Postów: 942
Domyślnie Odp: 1.4 8v co myslicie o uturbieniu tego silnika??

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wszystko musi być uzasadnione ekonomicznie.
Jest wiele ciekawych projektów które nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego, a powstają - po prostu, "bo tak". Ktoś chce, ktoś robi, a innym nic do tego.
Wszystko spoko. Tylko moim zdaniem minimum w czym grzebać i turbić to zetec 1.8.
Druga sprawa, że nowe hamulce które kolega założył muszą ustąpić lepszemu zestawowi, przecież trzeba się jakoś zatrzymać, a po teoretycznym uturbieniu moc wzrośnie pewnie dwukrotnie. Głowica która była robiona, też musi być ściągnięta, trzeba dać grubszą uszczelkę, żeby odprężyć silnik. Trzecia sprawa, ciekawe w jakim stanie jest turbo.
I czwarta, jak włożyłeś tyle w silnik, i chcesz tym autem pojeździć to zrób porządnie blacharkę, bo znając życie podłużnice i cała blacha trzymają się na słowo honoru. Tym bardziej, że escort kosztował 650zł.
Ogólnie to z ****a bicza nie ukręcisz. Narzeźbisz się, narobisz, wydasz kupę kasy a objedzie Cię pierwsze lepsze TDI z czerwoną literką.
__________________
Był Orion 1.8D 91', Mondeo 1.8 16V LPG 97' i Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 01'.
wydra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.