Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-04-2015, 20:26   #1
tomaszu86
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-03-2013
Model: Ford Focus C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 4
Domyślnie Co to za cześć ?

Witam co to za cześć oznaczona na zdj ?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg silnik-ford-focus-cmax-volvo-v50-1-6-tdci-1-6tdci-1998716130.jpg (61.3 KB, 297 wyświetleń)

tomaszu86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2015, 20:51   #2
lechocz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: Kościan
Model: Ford C-Max MK-2
Silnik: 1,6 TDCI, 90KM
Rocznik: 05/2007
Postów: 31
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

To wyjście tzw. odmy olejowej czyli odpowietrzenia komory korbowej silnika.

"...Saabpedia - [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Odma - przewód odpowietrzania komory korbowej, pełni dwie role.

Pierwszym zadaniem odmy jest wyrównywanie ciśnienia w komorze silnika. W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Aby to ciśnienie wyrównać i zapobiec wypychaniu uszczelek i oleju na zewnątrz stosuje się przewód, który wyrównuje ciśnienie, kierując nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów.

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być kosztowna. O zatkaniu odmy może świadczyć także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

W najprostszy sposób można byłoby wyrównywać ciśnienie bezpośrednio z otaczającą atmosferą, ale względy ekologiczne przemawiają za tym, że ciśnienie w komorze silnika ma być wyrównywane w miarę zamkniętym układzie, aby niepotrzebnie nie zanieczyszczać środowiska olejem wyrzucanym z obiegu. Za brak lub nieprawidłowe zamontowanie odmy grozi mandat..."

Ostatnio edytowane przez lechocz ; 11-04-2015 o 20:58
lechocz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2015, 09:10   #3
tomaszu86
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-03-2013
Model: Ford Focus C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 4
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Czy jest możliwość zakupu tylko tego jednego weza z zaczepami ?
tomaszu86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2015, 09:28   #4
lotek
ford::specialist
 
Avatar lotek
 
Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Niestety nie ale miesiąc temu kupowałem cały ten wąż wraz z rura łączącą turbinę z filtrem powietrza i zapłaciłem 70 pln.
lotek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2015, 11:28   #5
marianex100
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-04-2008
Skąd: Rybnik
Model: c max
Silnik: 1,6TDCi 90 KM.
Rocznik: 2005
Postów: 24
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Cytat:
Napisał lotek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety nie ale miesiąc temu kupowałem cały ten wąż wraz z rura łączącą turbinę z filtrem powietrza i zapłaciłem 70 pln.
W tym sklepie masz komplet [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i końcówka [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tak na szybko a tu orginał [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez marianex100 ; 12-04-2015 o 11:54
marianex100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2015, 18:53   #6
lechocz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: Kościan
Model: Ford C-Max MK-2
Silnik: 1,6 TDCI, 90KM
Rocznik: 05/2007
Postów: 31
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Tylko nie baw się z serwisami bo skórę z ciebie zedrą.

Mi swego czas pękł ten przewód, do wersji poliftingowej, bezpośrednio tuż przed turbiną i jak mi w serwisie "zaśpiewali" 450 zeta to z miejsca pogalopowałem na giełdę w Poznaniu i bez żadnej łaski kupiłem prawie nowy i z datą produkcji o wiele późniejszą od mojego samochodu za równiutkie 80 PLN-ów.

Myślę, że i również do twojej wersji na giełdzie dostaniesz go bez żadnego problemu a przynajmniej o wiele taniej.

A nie jest to bynajmniej jakaś specjalna część i w przypadku której to nie ma znaczenia czy jest to nówka czy tez używka.

Ostatnio edytowane przez lechocz ; 12-04-2015 o 18:58
lechocz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2015, 21:33   #7
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Co byś nie kupił to będzie to samo co masz teraz.

Za niecałe 5PLN można to naprawić. Wymień oring, na większy, zastąp plastikowe uszy metalowymi i będzie działać, poza tym żaden majster Ci tego nie urwie przy demontażu.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_1339.JPG (20.8 KB, 137 wyświetleń)
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2015, 06:53   #8
Andrzej_K
ford::professional
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,206
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Cytat:
Napisał wrzoch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
(...)zastąp plastikowe uszy metalowymi i będzie działać, (...)
Te "metalowe uszy" to samoróbka czy można gdzieś kupić?
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K
"Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać."
Andrzej_K jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2015, 08:43   #9
lotek
ford::specialist
 
Avatar lotek
 
Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Ja kupiłem ten [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i według mnie nie ma sensu przepłacać za oryginał.
lotek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2015, 20:55   #10
c-matix
ford::professional
 
Avatar c-matix
 
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
Domyślnie Odp: Coto za cześć ?

Podepnę sie pod temat, co to za kebelek ze zdjęcia , pod osłoną pod kierownicą, Numer kabelka to 3M5T 18812 EAB DCWRB 1CB.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20150523_153845.jpg (43.5 KB, 75 wyświetleń)
c-matix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.