|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-04-2015, 20:26 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-03-2013
Model: Ford Focus C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 4
|
Co to za cześć ?
Witam co to za cześć oznaczona na zdj ?
|
11-04-2015, 20:51 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: Kościan
Model: Ford C-Max MK-2
Silnik: 1,6 TDCI, 90KM
Rocznik: 05/2007
Postów: 31
|
Odp: Coto za cześć ?
To wyjście tzw. odmy olejowej czyli odpowietrzenia komory korbowej silnika.
"...Saabpedia - [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Odma - przewód odpowietrzania komory korbowej, pełni dwie role. Pierwszym zadaniem odmy jest wyrównywanie ciśnienia w komorze silnika. W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Aby to ciśnienie wyrównać i zapobiec wypychaniu uszczelek i oleju na zewnątrz stosuje się przewód, który wyrównuje ciśnienie, kierując nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być kosztowna. O zatkaniu odmy może świadczyć także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują. W najprostszy sposób można byłoby wyrównywać ciśnienie bezpośrednio z otaczającą atmosferą, ale względy ekologiczne przemawiają za tym, że ciśnienie w komorze silnika ma być wyrównywane w miarę zamkniętym układzie, aby niepotrzebnie nie zanieczyszczać środowiska olejem wyrzucanym z obiegu. Za brak lub nieprawidłowe zamontowanie odmy grozi mandat..." Ostatnio edytowane przez lechocz ; 11-04-2015 o 20:58 |
12-04-2015, 09:10 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-03-2013
Model: Ford Focus C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 4
|
Odp: Coto za cześć ?
Czy jest możliwość zakupu tylko tego jednego weza z zaczepami ?
|
12-04-2015, 09:28 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
Odp: Coto za cześć ?
Niestety nie ale miesiąc temu kupowałem cały ten wąż wraz z rura łączącą turbinę z filtrem powietrza i zapłaciłem 70 pln.
|
12-04-2015, 11:28 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-04-2008
Skąd: Rybnik
Model: c max
Silnik: 1,6TDCi 90 KM.
Rocznik: 2005
Postów: 24
|
Odp: Coto za cześć ?
Cytat:
Ostatnio edytowane przez marianex100 ; 12-04-2015 o 11:54 |
|
12-04-2015, 18:53 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: Kościan
Model: Ford C-Max MK-2
Silnik: 1,6 TDCI, 90KM
Rocznik: 05/2007
Postów: 31
|
Odp: Coto za cześć ?
Tylko nie baw się z serwisami bo skórę z ciebie zedrą.
Mi swego czas pękł ten przewód, do wersji poliftingowej, bezpośrednio tuż przed turbiną i jak mi w serwisie "zaśpiewali" 450 zeta to z miejsca pogalopowałem na giełdę w Poznaniu i bez żadnej łaski kupiłem prawie nowy i z datą produkcji o wiele późniejszą od mojego samochodu za równiutkie 80 PLN-ów. Myślę, że i również do twojej wersji na giełdzie dostaniesz go bez żadnego problemu a przynajmniej o wiele taniej. A nie jest to bynajmniej jakaś specjalna część i w przypadku której to nie ma znaczenia czy jest to nówka czy tez używka. Ostatnio edytowane przez lechocz ; 12-04-2015 o 18:58 |
12-04-2015, 21:33 | #7 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Coto za cześć ?
Co byś nie kupił to będzie to samo co masz teraz.
Za niecałe 5PLN można to naprawić. Wymień oring, na większy, zastąp plastikowe uszy metalowymi i będzie działać, poza tym żaden majster Ci tego nie urwie przy demontażu.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
13-04-2015, 06:53 | #8 | |
ford::professional
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,206
|
Odp: Coto za cześć ?
Cytat:
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." |
|
13-04-2015, 08:43 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
Odp: Coto za cześć ?
|
23-05-2015, 20:55 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
|
Odp: Coto za cześć ?
Podepnę sie pod temat, co to za kebelek ze zdjęcia , pod osłoną pod kierownicą, Numer kabelka to 3M5T 18812 EAB DCWRB 1CB.
|