|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-03-2015, 17:12 | #1 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Gdańsk
Model: Transit
Silnik: słaby
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
Brak mocy 2.0 tddi 85km
Witam wszystkichGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wiem że temat już nie raz był przerabiany na tym forum, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Jeżdżę służbowym transitem 2.0 TDDI 85KM 2005r i niestety auto jest strasznie zamulone, prędkość maksymalna 110km/h i to na prostej pod większe górki nieraz nawet na dwójce brakuje mu mocy. Rano jak nie przytrzymam go na obrotach to zaraz po odpaleniu gaśnie. Błędów na komputerze nie ma przy normalnej jeździe, dopiero jak go porządnie przeciągnę na obrotach na drugim biegu i przytrzymam tak z 30 sekund to wyrzuci błąd p0235. Ale jak jeżdżę normalnie, dodam że jeżdżę tylko po mieście, nie wyrzuca żadnych błędów. Jeżdżenie z tak niską mocą to katorga, spalanie w mieście nie przekracza 11 litrów ON,nie kopci, turbo jest po remoncie. Pomóżcie bo mechanicy którzy obsługują naszą flotę już się poddali,stwierdzili że to auto tak zawsze miało i nic już na to nie poradzą. Proszę o porady może ktoś z Gdańska lub okolic zajrzał by do tego autka.
Ostatnio edytowane przez drag220 ; 30-03-2015 o 07:12 |
28-03-2015, 18:14 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Brak mocy Transit 2.0 tddi 85km
Jest to błąd obwodu czujnika doładowania (czyli MAP).
Albo jest nieszczelny dolot za turbiną, albo zawór upustowy jest przytarty. Mozliwe też, że grucha sztangi zaworu upustowego jest uszkodzona. Mimo że turbo jest po remoncie, to pytanie po jakim i gdzie robionym, i czy np było sprawdzane na przyrządzie z manometrem działanie wastegate. Może być uszkodzony sam czujnik MAP, chociażby zawalony osadami.
__________________
Zgredzik |
30-03-2015, 07:19 | #3 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-03-2015
Skąd: Gdańsk
Model: Transit
Silnik: słaby
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
Przepraszam tytuł poprawiony. Dolot jest szczelny, zawór upustowy sprawny, turbo nie wiem gdzie było remontowane ale chodzi ładnie i cichutko. Map sensor wyczyszczony błędu już nie ma ale moc nie wróciła. Dodam przebieg około 250tyś.km. Czy w moim autku jest też dodatkowa pompa paliwa?
|
30-03-2015, 08:16 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
Cytat:
Jeżeli już tyle rzeczy zostało sprawdzonych i nie ma efektu - to pompa i wtryski na stanowisko pomiarowe w dobrej firmie. Trzeba sprawdzić pompę i sterownik we wszystkich trybach pracy, wtryski jakie mają ciśnienia otwarcia i czy nie leją. Niestety - czasem diesel w diagnozowaniu jest drogi.
__________________
Zgredzik |
|
21-02-2016, 18:07 | #5 |
ford::beginner
Imię: DAREK
Zarejestrowany: 21-02-2016
Skąd: ST. WOLA
Model: tranzit
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 14
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
Mam podobny problem i przeglądam forum setki problemów podobnych a rozwiązań brak .czy to taka tajemnica czy co ,rozwiązania trafiają się takie że sprzedałem albo brak .
czy ktoś rozwiązał podobny problem ,błędów brak ciśnienie 29do 30 bar turbo ładuje sztanga odbija pompa robiona wtryski sprawdzane a mocy brak z 50% proszę o podpowiedzi i dziękuję za wszelkie sugestie. |
21-02-2016, 18:47 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
Generalnie można książkę napisać o tym, co może powodować obniżenie mocy. Także to co piszesz, że pompa i wtryski zrobione, sprawdzone - nic nie mówi o tym, czy dobrze i prawidłowo to zrobiono. Z dobrego warsztatu który ma odpowiednią aparaturę i autoryzację, otrzymujesz protokół z testu pompy, z datą i nr pompy, gdzie podane są jej parametry we wszystkich podstawowych stanach pracy. Wszystkie inne naprawy są mniej wiarygodne.
Jest problem wielu czujników - czy sprawne, problem nawet softu czy nie uszkodzony, itd, itd. Także stan samego silnika jest istotny - znowu tu jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-02-2016 o 18:49 |
21-02-2016, 19:18 | #7 |
ford::beginner
Imię: DAREK
Zarejestrowany: 21-02-2016
Skąd: ST. WOLA
Model: tranzit
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 14
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
Pisałem jakie jest ciśnienie to normalnie wiele mówi o stanie mechanicznym silnika ,
jeśli coś wiesz na temat to podpowiedz po za sterownikiem silnika sterownikiem pompy to ten model ma jeszcze : czujnik ciśnienia turbo temperatury powietrza zasysanego temperatury głowicy egr położenia wału prędkości pojazdu ot i cała elektronika w tym modelu a cha jeśli kolego mógł byś powiedzieć jaka dawkę max może osiągnąć u mnie jest 36mg i ciśnienie doładowania liczę na przekłamanie czujnika czego nie wyłapuje komputer w napięciu czujnika lub ciśnieniu w momencie spustu ciśnienia przez sztangę |
21-02-2016, 21:07 | #8 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
Cytat:
Ciśnienie doładowania (względne) - z tego co koledzy na Forum piszą, to w tddi ok 1,0-1,2 bara. Co do skomplikowania elektroniki: w pompie masz czujniki położenia nastawników dawki i kąta, jest czujnik temperatury paliwa, jest opornik kalibrujący, jest czujnik położenia wałka - wszystko to wymaga sprawdzenia na stole diagnostycznym w różnych stanach pracy. Do tego dochodzi problem czystości pompy i osadów jakie mogą się tam odłożyć, choćby na licznych zwężkach kanałowych kalibrujących pracę pompy oraz w sekcji wysokiego cisnienia... Nie wspominam o możliwościach uszkodzeń sterownika. Można dłubać samemu, można też pompę wyjąć i oddać do dobrego zakładu... Ja bym się nie podjął dłubania w pompie rotacyjnej - to naprawdę wyższa szkoła jazdy.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-02-2016 o 21:10 |
|
22-02-2016, 06:57 | #9 |
ford::beginner
Imię: DAREK
Zarejestrowany: 21-02-2016
Skąd: ST. WOLA
Model: tranzit
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 14
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
No to ciśnienie doładowania mam do 1.55bar przy max obciążeniu i wtedy puszcza zawór turbo to raczej w normie czy możliwe że za dużo , a dawka według ciebie za duża ?
Myślę że nie podglądałem w golfie 1.9 tdi dochodzi do 52mg myślę że mam za małą i dlatego mała moc tylko co odpowiada za zwiększenie ? Dodam że odpala z 1/4 obrotu czy na zimnym czy ciepłym nie ma problemu. Pompa pisałem po naprawie choć to nic nie dało przed było to samo. |
22-02-2016, 07:23 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Krosno Odrzańskie
Model: transit
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2003
Postów: 146
|
Odp: Brak mocy 2.0 tddi 85km
Tak się zastanawiam, turbina działa, ale czy te ciśnienie dochodzi do kolektora ssącego, może po drodze masz nieszczelną chłodnicę lub jakiś przewód doprowadzający? . A może wydech masz przytkany? Bo o przyblokowane hamulce, czy zatarte łożyska Cię nie podejrzewam ;-).
|