|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-02-2007, 17:43 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
|
Poduszki silnika 1,9TDI
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem głośniejszą pracę silnika, a dokładniej wygląda to tak jakby drgania silnika przenosiły się na konstrukcję auta, słychać to zwłaszcza na zewnątrz samochodu podczas ruszania. Dodatkowo (nie wiem czy to normalne) na wolnych obrotach odczuwalne są drgania silnika na kierownicy. Podejrzewam że powodem może być jakiś element zawieszenia silnika.
W związku z tym mam pytanie - czy bez specjalistycznych narzędzi można je samemu wymienić ? Czy ktoś wymieniał już poduszki silnika i jakie były objawy ich zużycia? Poza tym zauważyłem, że jadąc na 2-gim biegu w okolicach 1800-2000 obr/min na lekko wciśniętym gazie auto jakby wpadało w delikatny rezonans. Czy może mieć to związek z poduszką silnika bądź skrzyni biegów? A może należy dolać lub wymienić olej w skrzyni biegów? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, uwagi i dyskusje na ten temat . Pozdrawiam. Ostatnio edytowane przez deku ; 01-03-2016 o 19:58 |
28-02-2007, 17:47 | #2 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Rocker, możliwe że masz zużyte lub wręcz zerwane poduszki, tylko kwestia czy pod skrzynią czy silnikiem. spróbuj gwałtownie ruszyć zmiejsca, poszarpać autem, jak będziesz słyszeć wyraźne mocne trzaski: poduszki do wymiany
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
28-02-2007, 19:17 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-10-2006
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 115 kM
Rocznik: 1998/99
Postów: 372
|
Rocker,
objawy wskazują raczej na poduszki, ale jest też taka możliwość, że to wina wydechu. Źle skręcony, źle zespawany może powodować wibracje i drgania karoserii.
__________________
ICHThYS - Pozdrawiam! |
01-03-2007, 17:41 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
|
Podczas gwałtownego ruszania nie słychać żadnych głośnych stuków ze strony silnika (chyba że są one częściowo tłumione przez wyrobione ale jednak gumowe poduszki), ale kiedy jechałem na 3 biegu z obrotami ok 2500 i na przemian wciskałem i puszczałem pedał gazu to tak jakbym wyczuwał delikatne stukanie - nie metaliczne ale raczej takie jak uderzenia gumowym młotkiem, jednak zastanawiam się czy to nie mogą być luzy gdzieś między skrzynią a półosiami?
Możliwe że to faktycznie wydech jest powodem tych drgań na kierownicy i głośniejszej pracy, dodam jeszcze że kierownica drży na wolnych obrotach kiedy dodam gazu i obroty wzrosną odrobinę (np.1200obr/min) to kierownica już nie drży. W najbliższym czasie planuję wjechać na kanał, mam więc pytanie - czy poprzez "szarpanie" rękami za silnik i skrzynię mogę zdiagnozować stan poduszek ? Pozdrawiam. |
01-03-2007, 22:03 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-10-2006
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 115 kM
Rocznik: 1998/99
Postów: 372
|
Dodam jeszcze, że przyczyną dziwnych stuków-uderzeń może być bak, czyli benzynka, która tam chlupocze i uderzając o ściany daje podobe wrażenia.
Jeśli chodzi o luzy na półosiach, a skrzynią - też możliwe (koszyk w skrzyni może mieć luzy) Ale równie prawdopodobne jest, że nie dają rady już łączniki stabilizatora. Czas już na nie. Co do szarpania rękami za silnik - to raczej odpada. Wsadź łyżkę monterską miedzy poduchę skrzyni i lekko pociągnij-podważ. Wyczujesz, czy jest luz.
__________________
ICHThYS - Pozdrawiam! |
01-03-2007, 22:11 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-06-2004
Skąd: Gdańsk
Postów: 327
|
U mnie też na wolnych ( Mondeo 2,0TDCi ) obrotach drgania były przenoszone na kierownice i na resztę auta, przy delikatnym dodani gazu drgania znikały. W serwisie wymienili poduszke skrzyni biegów (na gwarancji) i wszystko wróciło do normy.
__________________
Mondeo 2,0 TDCi 5-Tronic Ghia Executive Platinum 11/2003r. Opel Frontera 2,2 16V Sport 1999R |
02-03-2007, 08:33 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-05-2006
Skąd: Bolesławiec
Model: Inny
Silnik: 3.0
Rocznik: ??
Postów: 213
|
Też mam delikatne drgania przenoszone na kierownicę przy wolnych obrotach. Na wyższych trochę mniejsze ale jednak zawsze bardzo delikatne drgania czuć.
Za to wczoraj coś dziwnego poczyłem, przy mocniejszym hamowaniu powyżej 130 zaczyna mi telepać kierownicą. Wiem, ze mam do wymiany tarcze ale żeby tak sie to objawiało?
__________________
Pozdrowienia i do zobaczenia na drodze ;-) |
02-03-2007, 12:32 | #8 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-10-2006
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 115 kM
Rocznik: 1998/99
Postów: 372
|
Cytat:
Teraz podobno producenci nie leżakują tarcz (powinny ponoć przez rok się 'hartować' na wolnym powietrzu), tylko sprzedają od razu (marketing). Stąd potem różne cuda wychodzą przy użytkowaniu.
__________________
ICHThYS - Pozdrawiam! |
|
06-03-2007, 08:47 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
|
Witam, wczoraj wjechałem na kanał i zrobiłem tak jak radził Pagob podważałem silnik łychą monterską, ale nie zaobserwowałem żadnych niepokojących oznak uszkodzenia poduszek ( no chyba że wpadają one w rezonans tylko przy pewnych obrotach silnika).
W dolnej poduszce, tej pod skrzynią jest ubytek gumy przy łączeniu ze skrzynią ale tylko powierzchowny (tak myślę) bo nic nie stuka i nie ma wyczuwalnych luzów. Odkręciłem również mocowanie poduszki pod akumulatorem (odkręciłem te 4 śruby pod aku.) i zauważyłem że jakoś lekko się ta guma wygina i delikatnie trzeszczy (podczas ruszania jej górnym mocowaniem- tą blachą w którą wkręca się te 4 śruby) ale chyba jest z nią dobrze bo luzów nie ma, a guma jest pewnie na tyle elastyczna że można ją ręką delikatnie wygiąć. Dodatkowo zauważyłem że brakuje śruby mocującej turbinę do uchwytu przykręconego do silnika. Śrubę wkręciłem ale różnic w pracy nie zaobserwowałem. I teraz gwóźdź programu : podczas pracy silnika wlazłem do kanału i zobaczyłem że pasek wielorowkowy strasznie "skacze" na wolnych obrotach, i strasznie telepie się napinacz tego paska na wolnych obrotach, ogólnie mocno to wszystko wibruje i szumi (hałasuje). Podejrzewam że to wina sprzęgiełka jednokierunkowego koła alternatora - napiszcie co sądzicie jeśli mieliście z tym do czynienia. I jeszcze jedno prawdopodobnie to głupia teoria, więc mnie poprawcie, ale tak sobie myślę że skoro mam drgania na wolnych obrotach ok.900 obr/min, i na ok.1800 obr/min, a wiadomo że drgania powodowane są przez pewne elementy które przy tej częstotliwości mają własną częstotliwość rezonansową i zaczynają drgać (np. źle dokręcony wydech, deska rozdzielcza, nadwozie samochodu, itd.) - wiadomo również że różne obiekty drgają przy własnej częstotliwości rezonansowej oraz przy jej wielokrotności, a zatem w moim przypadku 1800 obr/min jest wielokrotnością 900 obr/min - to tak sobie myślę że coś wpada w rezonans przy tej częstotliwości - i może to właśnie jest ten cały układ - pasek wielorowkowy - alternator - napinacz itd. Napiszcie co sądzicie ? Pozdrawiam. |
06-03-2007, 14:04 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-05-2006
Skąd: Bolesławiec
Model: Inny
Silnik: 3.0
Rocznik: ??
Postów: 213
|
No to trochę powęszyłeś ale teraz to przede wszystkim ten pasek do zrobienia.
Nie wiem, czy to napinacz czy alternator ale zrób to jak tylko bedziesz mógł. Jełśi doś przykładałes się ta łyżką, to może i poduszki dobre. Mi jeszcze wpada w rezonans na wolnych obrotach osłona lub sam wydech ale na razie nie bardzo chce mi się z tym walczyć, zresztą na wolnych obrotach to silnik bardzo mało pracuje. Jak bedzie cieplej to powalcze. Na razie odpuszczam.
__________________
Pozdrowienia i do zobaczenia na drodze ;-) |