|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-02-2007, 07:17 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-09-2006
Skąd: Poznań
Postów: 43
|
problem z (chyba) zawieszka
Witam!
Przy predkosci ok. 120-130 czuc lekkie drganie kierowniczki, przy dohamowaniu z wiekszej predkosci sie troszke nasila i nawet przechodzi na bude. -tarcze i klocki zmienione -koła wywazone (2 razy) Czy to jakis element zawieszenie?? Po drugie na co zwrocic uwage przy ogledzinach zawieszenia, konczy sie zima i warto tam zrobic przeglad. Co sie wybija, zuzywa itd. Pzdr.
__________________
Ford Mondeo Mk II 1.8 Td rocznik 97 Hatchback |
28-02-2007, 08:52 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
jesse_w, przykro mi to stwierdzić, ale najprawdopodobniej to jednak tarcze albo krzywa piasta (może być tylko brudna).
|
28-02-2007, 12:30 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-09-2006
Skąd: Poznań
Postów: 43
|
a czy przetoczenie tarcz ma szanse to poprawic??
__________________
Ford Mondeo Mk II 1.8 Td rocznik 97 Hatchback |
28-02-2007, 12:32 | #4 | |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Cytat:
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
|
28-02-2007, 12:44 | #5 |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Ja bym jednak spróbował od sprawdzenia auta na szarpakach. Możliwe silentbloki na wahaczu, albo gumy na stabilizatorze wybite .
|
28-02-2007, 13:03 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-09-2006
Skąd: Poznań
Postów: 43
|
no wlasnie Jakkubi tez bym szedl w tym kierunku bo cos nie chce mi sie wierzyc ze 3 miesieczne tarcze by sie skrzywily. Udam sie na jakas stacje diagnostyczna na te szarpaki i zobaczymy.
__________________
Ford Mondeo Mk II 1.8 Td rocznik 97 Hatchback |
28-02-2007, 13:32 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Przy wybitych gumach czy slientblokach są nieco inne objawy. Auto ściąga wtedy przy hamowaniu albo za bardzo się przechyla. Jak są drgania na kierownicy przy hamowaniu to prawie 100% tarcze. Ale obym się mylił. Pamiętaj, że przy zmianie tarcz hamulcowych trzeba wyczyścić piasty na błysk aby nie miały nawet 1/100mm odchylenia. Jeśli to nie zostało zrobione to masz efekt.
|
28-02-2007, 13:51 | #8 |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Niekoniecznie, bowiem luźne silentbloki, też powodują podobne objawy, wtedy zała zwieszka chodzi jak chce.
Co do tarcz, to raczej nie sądzę żeby aż tak szybko się wytarły. Chyba że jakaś kałuża się trafiła zaraz po ostrym hamowaniu. |
28-02-2007, 16:21 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
jakubbi, to nie chodzi o kałużę tylko jak tarcza zaraz po zamontowaniu miała choćby lekkie bicie (dopuszczalne jest 0.01mm na obwodzie tarczy) to ci się skrzywi. A takie bicie jest łatwo uzyskać zakładając tarczę na brudną piastę.
|
28-02-2007, 20:42 | #10 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 11-02-2007
Skąd: Dębica
Model: Mondeo MK2 1.8TD
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 2000
Postów: 71
|
hmm ja miałem taki objaw przy wybitych silentblokach i końcówce wahacza jakąś.po wymianie w autku nic nie przenosi na karoserię a objaw był dokładnie taki jak piszesz.Też zmieniłem tarcze klocki wszystko było czyszczone bo tarcze zakładałem sam bo to żadna filozofia.W aucie było cicho a jednak biło przy hamowaniu tak że ciężko było utrzymać kierownicę to samo miałem tyle zę już tak przy 110 km/h .Ja idąc drogą dedukcji zmieniłem nawet opony bo poprzedni włąściciel założył jakieś bieżniki ale okazało sie że też niepotzrebnie i tak jak mówię zrób solidny przegląd zawieszenia.podnieś samochód na podnośniku sprawdź czy nie ma luzu i ędzie ok jak czegoś nie masz ugiętego ale to raczej byś czuł już przy niższych prędkościach
__________________
BORYS |