Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-01-2015, 17:10   #1
barrybond
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-11-2012
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 1994
Postów: 2
Domyślnie Focus bez błedow, czerwone koło zebate i tryb serwisowy

Witam.
Mam duzy problem z focusem 1.6tdci 109km 2006 rok.
Samochod w pewnym momencie zaczał dosc mocno dymic po odpaleniu i troche falowały obroty, na jałowym biegu, po rozgrzaniu wszytko było ok.
Po około miesiacu zapaliła sie czerwona kontrolka koła zebatego i samochod przeszedl w tryb serwisowy. Pierwszy mechanik nie widział zadnych błedow po podpieciu sie do komputera i zrezygnował. Drugi przyłozył reke do rury wydechowej i zauwazyl ze spaliny cały czas nie leca, tylko ma momenty ze jakby sie zachlysnie, i raz po raz po przygazowaniu puszczał kłąb białego dymu. Wymienił mi filtr paliwa oraz dolał plynu do dopalania spalin, bo niby go nie było wcale. Zawor EGR niby w porzadku. Po tych zabiegach samochod nadal przechodzi do trybu serwisowego ale ma jakby lepszy wigor tzn wczesniej maks okolo 2tys obrotow i 80km/h teraz 3tys obrotow i maks 100km/h. Kontrolka po nocnym postoju zapala sie dopiero po chwili jezeli nie dogazuje mu to zapali sie dopiero gdzies po 500m jak zwieksze obroty. Dodatkowo stwierdził mi ze chyba czujnik temp dopalania jest walniety bo pokazuje cały czas -44stopnie oraz komputer nie zauwaza ze jest odpiety ten czujnik gdy go fizycznie odepnie, tylko ze on to sprawdzal tylko na przekreconym kluczyku. Kolejny elektronik cos mi skalibrował, bo nie mogl sie podlaczyc i stwierdzil ze zadne bledy sie nie pokazuje i kaze mi wymienic turbine. Powiedzial mi tez ze ten czujnik od dopalnia aktywuje sie tylko po krotkiej przejazdzce.W tej chwili samochod po odpaleniu juz tak nie dymi jak kiedys, nie faluja obroty ale jest w tym trybie serwisowym. Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ? Drugi mechanik twierdzi ze moze ktos mi cos kiedys wycioł, gdy wymieniel maske po drobnej stłuczce, ktora byla okolo 3tyg przed pierwszymi niepokojacymi objawami. Pozdrawiam PS Moj wuja teraz twierdzi ze niby musi byc cos innego bo na jego oko to turbina gwizdze, jak przygazuje, ale ja tam taki wyczulony nie jestem.


Ostatnio edytowane przez barrybond ; 07-01-2015 o 17:20 Powód: a
barrybond jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2015, 18:32   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Focus bez błedow, czerwone koło zebate i tryb serwisowy

Szukaj przyczyny w układzie wydechowym.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2015, 19:13   #3
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: Focus bez błedow, czerwone koło zebate i tryb serwisowy

jak 1,6 tdci to pewnie wujek ma racje ze turbina, a dym bialy czy bardziej niebieski? jest olej w interkulerze lub w rurach dolotu ? jak tak to wiadomo. sprezarka padla.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2015, 10:46   #4
adriaan1989
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-03-2008
Model: [MK2] Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM
Rocznik: 2005
Postów: 141
Domyślnie Odp: Focus bez błedow, czerwone koło zebate i tryb serwisowy

Może filtr cząstek stałych się już zapychać.
adriaan1989 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2015, 09:45   #5
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Focus bez błedow, czerwone koło zebate i tryb serwisowy

dziwne objawy - tryb serwisowy i bez błędów, chociaż były przypadki że jak padną świece żarowe to zimą jest taki efekt - stawiam na świeczki, do sprawdzenia łącznie z przekażnikiem i przewodami. Turbinę nie ruszaj to ostatnia rzecz w tym silniku do sprawdzenia i powinien być błąd na kompie.
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2015, 12:04   #6
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: Focus bez błedow, czerwone koło zebate i tryb serwisowy

Cytat:
Napisał barrybond Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam.
Mam duzy problem z focusem 1.6tdci 109km 2006 rok.
Samochod w pewnym momencie zaczał dosc mocno dymic po odpaleniu i troche falowały obroty, na jałowym biegu, po rozgrzaniu wszytko było ok.
Po około miesiacu zapaliła sie czerwona kontrolka koła zebatego i samochod przeszedl w tryb serwisowy. Pierwszy mechanik nie widział zadnych błedow po podpieciu sie do komputera i zrezygnował. Drugi przyłozył reke do rury wydechowej i zauwazyl ze spaliny cały czas nie leca, tylko ma momenty ze jakby sie zachlysnie, i raz po raz po przygazowaniu puszczał kłąb białego dymu. Wymienił mi filtr paliwa oraz dolał plynu do dopalania spalin, bo niby go nie było wcale. Zawor EGR niby w porzadku. Po tych zabiegach samochod nadal przechodzi do trybu serwisowego ale ma jakby lepszy wigor tzn wczesniej maks okolo 2tys obrotow i 80km/h teraz 3tys obrotow i maks 100km/h. Kontrolka po nocnym postoju zapala sie dopiero po chwili jezeli nie dogazuje mu to zapali sie dopiero gdzies po 500m jak zwieksze obroty. Dodatkowo stwierdził mi ze chyba czujnik temp dopalania jest walniety bo pokazuje cały czas -44stopnie oraz komputer nie zauwaza ze jest odpiety ten czujnik gdy go fizycznie odepnie, tylko ze on to sprawdzal tylko na przekreconym kluczyku. Kolejny elektronik cos mi skalibrował, bo nie mogl sie podlaczyc i stwierdzil ze zadne bledy sie nie pokazuje i kaze mi wymienic turbine. Powiedzial mi tez ze ten czujnik od dopalnia aktywuje sie tylko po krotkiej przejazdzce.W tej chwili samochod po odpaleniu juz tak nie dymi jak kiedys, nie faluja obroty ale jest w tym trybie serwisowym. Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ? Drugi mechanik twierdzi ze moze ktos mi cos kiedys wycioł, gdy wymieniel maske po drobnej stłuczce, ktora byla okolo 3tyg przed pierwszymi niepokojacymi objawami. Pozdrawiam PS Moj wuja teraz twierdzi ze niby musi byc cos innego bo na jego oko to turbina gwizdze, jak przygazuje, ale ja tam taki wyczulony nie jestem.
Prosze przeczytać i poprawić tytuł tematu.

Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2015, 16:51   #7
barrybond
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-11-2012
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 1994
Postów: 2
Domyślnie Odp: Focus bez błedow, czerwone koło zebate i tryb serwisowy

Panowie, była padnięta turbina. Niestety kontrolka nadal sie paliła, okazało sie że DPF był juz wyciety i wgrane jakies kiepskie opragromowanie. Po wgraniu oryginału, okazało sie 2 swiece do wymiany.
barrybond jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.