Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-11-2014, 16:37   #1
yooko
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-03-2014
Skąd: Dopiewo
Model: Focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 2
Angry Sprzegło w połowie "grzechocze"

Witam,
Problem ze sprzegłem w 1.8 TDCI 115KM, 2008. Skrzynia manual 5-cio biegowa.
Sprawa objawia się w ten sposób gdy - wciskam sprzęgło i wtedy w połowie zaczyna hałasować, dźwiek metaliczny, hrobotanie, zgrzytanie, grzechotanie itp... (nie fajny) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Po dociśnięciu sprzęgła do końca sprawa cichnie. Biegi wchodzą bez przeszkód, wychodzą również, po puszczeniu sprzegła przyspiesza normalnie, sprzęgło się nie ślizga.
Koledzy i koleżanki (jeśli takowe są) pomóżcie bo diagnoza mechanika nr 1 to łożysko oporowe a mech. nr 2 - koło dwumasowe. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdr... Krzysiek

yooko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 16:50   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

Może być i to,i tamto.
Jak nie zdejmiesz skrzyni, to nie będziesz wiedział.
Radzę sie pospieszyc, to unikniesz lawety i kosztów, bo w kazdej chwili możesz stanąć.

Lawety, lub liny unikniesz wtedy, jak masz umiejętność jazdy osobowym bez dotykania pedału sprzęgła, ruszanie z miejsca, i zmiana biegów.
Bo tarcza bedzie dobra i samochod może jechać.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 17:35   #3
krzysHO
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-11-2014
Model: focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci 90hp
Rocznik: 2010
Postów: 115
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

U mnie nic nie chrobocze tylko mam taką o to sytuację ze przy zmianie na wyższy bieg 2,3,4,5 przy obr ok 2000 i wyżej odczuwam na sprzęgle delikatny opór tak w połowie zakresu pracy nie jest to ani drżenie ani wibracje itp, na biegu jałowym wchodzi płynnie i jak trzymam w podlodze to tez jest ok. Nie wiem czy to jest normalna praca czy są to jakieś pierwsze objawy złego
krzysHO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 17:42   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

Łożysko oporowe sprzęgła, podczas naciskania pedału sprżęgła przesuwa się po osłonie wałka sprzęgłowego, wyciskając jednocześnie sprężynę centralną docisku. Może się zaciera przy przesuwaniu, i dlatego jak piszesz czujesz lekki opór. Nie przejmuj sie tym, z taka przypadłoscią można jeszcze długo jeżdzić.
Najgorsze są odgłosy tarcia, chrobotania, wibracje z okolic sprzęgła.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 18:35   #5
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

ja stawiam na oporowe i przy takich odgłosach pewnie długo juz nie pochodzi czytaj laweta albo zaryzykujesz i wymienisz sprzeglo
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 18:51   #6
krzysHO
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-11-2014
Model: focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci 90hp
Rocznik: 2010
Postów: 115
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

jaki masz przebieg?
krzysHO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 19:01   #7
lsulima
FCP member
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-08-2010
Skąd: Skawina
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 1,114
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może być i to,i tamto.
Jak nie zdejmiesz skrzyni, to nie będziesz wiedział.
Radzę sie pospieszyc, to unikniesz lawety i kosztów, bo w kazdej chwili możesz stanąć.

Lawety, lub liny unikniesz wtedy, jak masz umiejętność jazdy osobowym bez dotykania pedału sprzęgła, ruszanie z miejsca, i zmiana biegów.
Bo tarcza bedzie dobra i samochod może jechać.
Zgadzam się, że może być jedno i drugie, ale nie zgadzam się, że w każdej chwili może stanąć. Bardziej jednak obstawiałbym dwumasę. Uszkodzone łożysko najczęściej chrobocze pod obciążeniem. Dwumasa hałasuje przy połowicznym wciśnięciu. Drugim objawem padającej dwumasy to szarpanie silnikiem podczas wyłączania silnika. Sprawdź czy podczas wyłączania silnika trzecie silnikiem, a następnie powtórz test wyłączenia silnika przy całkowicie wciśniętym sprzęgle. Jeżeli odczujesz dużą różnicę to moim zdaniem dwumasa.
Skrajnym zużyciem dwumasy to oprócz dużego hałasu, jest utrudniony rozruch - rozrusznik nie zazębia się na wieńcu. Raczej nie jest to akcja że bez objawów nagle auto stanie.
lsulima jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 19:21   #8
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

Stanie jak to będzie to, czyli sprzegło, a konkretnie łożysko oporowe, nie stanie jak bedzie tamto, czyli dwumasa.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 19:42   #9
Basra
ford::professional
 
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

Witam

Nie osłuchiwałem,ale to będzie dwumasa, na bank.

pozdrawiam
Basra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2014, 17:17   #10
yooko
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-03-2014
Skąd: Dopiewo
Model: Focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 2
Domyślnie Odp: Sprzegło w połowie "grzechocze"

Cytat:
Napisał krzysHO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jaki masz przebieg?
216 tys. km

Bump:
Cytat:
Napisał lsulima Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgadzam się, że może być jedno i drugie, ale nie zgadzam się, że w każdej chwili może stanąć. Bardziej jednak obstawiałbym dwumasę. Uszkodzone łożysko najczęściej chrobocze pod obciążeniem. Dwumasa hałasuje przy połowicznym wciśnięciu. Drugim objawem padającej dwumasy to szarpanie silnikiem podczas wyłączania silnika. Sprawdź czy podczas wyłączania silnika trzecie silnikiem, a następnie powtórz test wyłączenia silnika przy całkowicie wciśniętym sprzęgle. Jeżeli odczujesz dużą różnicę to moim zdaniem dwumasa.
Skrajnym zużyciem dwumasy to oprócz dużego hałasu, jest utrudniony rozruch - rozrusznik nie zazębia się na wieńcu. Raczej nie jest to akcja że bez objawów nagle auto stanie.
Niestety przy gaszeniu silnika przy puszczonym sprzęgle jest szarpniecie i grechotanie przez 0,5 sek. Przy gaszeniu silnika ze sprzegłem wduszonym slinik gaśnie bez szarpania i odgłosu klekotania... Czy to jest objaw sugerujący 100% wymianę dwumasy? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
yooko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.