|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-11-2014, 05:41 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-11-2014
Model: focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci 90hp
Rocznik: 2010
Postów: 115
|
DPF - czy taki diabel straszny
Witam, od pewnego czasu jest uzytkownikiem focusa 1.6 tdci 90km i jako jeden z nielicznych silnikow posiada filtr dpf. I mam pytanie czy faktycznie ten filtr jest taki zly i czesto i szybko sie zapycha? Autko uzytkuje do kilku razy w tygodniu jezdzac do pracy pokonujac dystans ok 13km w jedna strone kilka swiatel ogolnie droga prosta, 1-2 razy w mieziacu jezdze do domu mam 170km drogi szybkiego ruchu. Czy w moim przypadku jest duze prawdopodobienstwo zapychania sie filtra a co za tym idzie gorsze warunki do samoregeneracji (wypalania) filtra dpf?. Prosze o podzielene sie swoimi uwagami i instrukcjami co do uzytkowania i prawidlowej exploatacji,z gory dziekuje.
|
11-11-2014, 09:04 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Focus Kombi MK1/MK2 srebrny metalik
Silnik: 1.8-TDDI, 1.6 TDCI
Rocznik: 2005/2009
Postów: 188
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
Jak ktoś nie potrafi jeździć to każde auto zajeździ. Jak masz sprawne wtryskiwacze, pompę i wymieniasz regulaminowo olej i filtr i nie dusisz go na 4/5 biegu na wolnych obrotach to możesz cieszyć się żywotnością pracy filtra i silnika. Te kilka kilometrów dziennie radziłbym jeździć na biegu do 4. Piąty bieg jak nie ma szybkości ponad 90 km/h może zapychać takie filtry.
Ostatnio edytowane przez backdel ; 11-11-2014 o 09:10 |
11-11-2014, 09:25 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-11-2014
Model: focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci 90hp
Rocznik: 2010
Postów: 115
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
A jest jakas mozliwosc sprawdzenia stanu wtryskiwaczy?
|
11-11-2014, 20:06 | #4 | |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 06-11-2014
Skąd: Trójmiasto
Model: Focus mk2
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
Dołaczam się do pytania kolegi krzysHO
Cytat:
Oraz jak działa wypalanie DPF ? |
|
11-11-2014, 21:40 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-11-2014
Model: focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci 90hp
Rocznik: 2010
Postów: 115
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
Wedlug mojej wiedzy w filtrach dpf (suchych) wypalanie polega na zwiekszeniu dawki paliwa do silnika zwiekszeniu obrotow a co za tym idzie zwiekszeniu temperatury w ukladzie wydechowym do temp rzedu kilkust stopni i wypeleniu sadzy nagromadzonej wewn filtra. O tym ze filtr jest zapchany wskazuje czujnik cisnienia roznicowego przed i za filtrem.
|
12-11-2014, 14:56 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: Ruda Śląska
Model: fokus mk 2 audi a2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 226
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
jak już raz zacznie bajzlować to jak najszybciej do heco i wywal dziada będziesz miał normalny silnik w końcu tak jak powinno
|
17-11-2014, 20:22 | #7 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 06-11-2014
Skąd: Trójmiasto
Model: Focus mk2
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
A gdzie jest umiejscowiony filtr DPF w moim Focusie 2005 rocznik, tylko jakaś kaska wpadnie DPF robi papa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
19-11-2014, 10:39 | #8 |
ford::average
Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
Dpf w fordach jest mokry. Znaczy to tyle że trzeba dolewać co jakiś czas płynu wspomagajacego wypalanie a on później co tankowanie przelewa ten płyn do baku po zatankowaniu. Dlatego najlepiej zawsze tankować do pełna bo szkoda żeby dolewam ten płyn na 10 l jak dawkę automat ma przewidziana na pełny bak. Ten płyn z 300 zł do tego kasowanie błędu o pustym zbiorniczku następne 50 zł u kogoś kto ma program. Przez dpf samochód więcej pali nawet do litra. Częściej trzeba wymieniać olej bo paliwo trafią do oleju. Jak masz paliwo w oleju to może zatrzeć się turbina, dodatkowo w 1.6 tdci jest slawetny filtr na smarowaniu turbo i padają one jak muchy. Ogólnie obraz nowoczesnego Diesla to rozpacz. Same koszty a np mój 2.0 tdci pali ok 7 l co daje 14 l gazu w jakimś 3 litrowym benzyniaku z 200 Ps. Do tego ten benzyniaku do 300 tys nic nie trzeba robić zaś w dieslu do tego dystansu wymienisz 2 razy turbo i po razie dwumasę oraz dpf. Gdyby nie to że w tym zapyzialym kraju nie idzie kupić benzyniaka to na pewno bym tym dieslem nie jeździł.
|
19-11-2014, 11:37 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-11-2014
Model: focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci 90hp
Rocznik: 2010
Postów: 115
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
W moim 1.6 tdci jest filtr suchy cdpf
|
19-11-2014, 11:46 | #10 |
ford::average
Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
To dotyczą cie wszystkie wymienione przeze mnie wydatki oprócz dolewania eloys Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|