|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-02-2007, 07:56 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-12-2006
Skąd: Ruda Śląska
Postów: 65
|
Dodatki do ON
Witam wszystkich !!!!
Sprowadziłem w grudniu Forda Mondeo MkIII TDCi 2003 r. 130KM. Czytając problemy niektórych użytkowników tej marki (zbliżone roczniki) zastanawiam się jak chociaż w części zapobiegać niektórym schorzeniom naszych fordzików ... chodzi mi konkretnie o pompę i wtryski (najbardziej narażone na nasze super paliwo). Wcześniej jeździłem Escortem kombi 1,4 przerobionym na gaz, więc diesel to dla mnie nowość i staram się "łykać" wszystki potrzebne informacje. Czy ktoś zabezpiecza jakoś swój silnik dodając jakies dodatki do paliwa, które czyszczą lub zabezpieczają pompę a w szczególności wtryski (słyszałem że wymiana popy i wtrysków to koszt ok. 6.000,00 zł - więc jest o co dbać). Czy są jakieś dodatki które powodują nie odkładanie się związków z naszego niezbyt dobrej jakości paliwa w pompie i wtryskach ..... Jeżeli ktoś jest w temacie to proszę o parę słów porady ..... człowiek uczy się całe życie ....
__________________
pozdrawiam serdecznie ...... chris |
15-02-2007, 08:06 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-10-2006
Skąd: Podlasie
Model: Mondeo III kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 1,256
|
lej dobre paliwo na sprawdzonych stacjach
i nie szukaj żadnych wynalazków a jest ich dość dużo nawet na stacjach zapytaj sprzedawcę to ci może co doradzi ale czy będziesz dodawał to już twoja decyzja ja do swego nic nie nie dolewam i jak na razie chodzi |
15-02-2007, 08:10 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-03-2006
Skąd: Front Wschodni
Postów: 270
|
popieram Kolegę mondzio III, sama dobra "ropa" wystarczy do bezawaryjnej pracy silnika - oczywiście pomijając wpływ innych warunków eksploatacyjnych. :fcp14
__________________
-------------------------------------- Pozdrawiam Krzysztof -------------------------------------- 330 Nm to jest to !!! Mój apetyt rośnie w miarę jeżdżenia !!! |
15-02-2007, 08:50 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
Przy pierwszych objawach problemów z wtryskami (np. klekotanie przy wciśnięciu gazu) można dodać środek do przeczyszczania wtrysków w proporcji opakowanie na pół baku (nie na cały jak zazwyczaj jest napisane w instrukcji tych środków).
Od ludzi, którzy zajmują się naprawam Fordów słyszałem, że sporadycznie pomaga to uniknąć większych kłopotów z TDCI, aczkolwiek nie zawsze. |
15-02-2007, 09:35 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-12-2006
Skąd: Ruda Śląska
Postów: 65
|
dzięki za porady .... temat paliwa to oczywiście temat rzeka .... można by było gadać i gadać. Ale stacja stacji nie równa. Jedni leją na BP a inni ją odmawiają, podobnie jest z innymi stacjami paliw. Może ktoś jest z okolic Rudy Śląskiej i ma jakąś spawdzoną stację ..? Inaczej pozostaje sprawdzanie jakości paliwa na własnej skórze. Co do dodatków, to może rzeczywiście nie ruszać nic co chodzi dobrze, bo można przesadzić ....
__________________
pozdrawiam serdecznie ...... chris |
15-02-2007, 10:23 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
Ja uzywam od mniej wiecej wrzesnia dodatek Castrol TDA, kupilem go glownie z mysla o wodzie w ropie i oczywiscie zimie
Wydaje mi sie ze auto pracuje ciszej ale to moga byc tylko odczucia, natomiast bedac na hamowni jakis miesiac temu wynik wg DIN wyszedl o 1,1 % wyzej jak pomiar w maju 2006, niema pewnosci ze to sprawka srodka byc moze poprostu auto sie dotarlo Glownym powodem jego stosowania to kwestia wody wody w paliwie czy baku dziala jako depresator. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pozdrowienia ford_driver |
15-02-2007, 10:51 | #7 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-12-2005
Postów: 775
|
Cytat:
Jednak popieram Twoja teze o tankowaniu dobrego paliwa.Unikam również jeżdżenia na pustym baku a w zasadzie dochodzenie do całkowitego dna.Leje do pełna,zapala sie rezerwa i tankuje do pełna :fcp2 [ Dodano: 2007-02-15, 11:52 ] Cytat:
__________________
OBECNIE PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM VARIANT,HIGHLINE,NAVI,SKóRA BEż I WIELE INNYCH BMW R1200 GS ADVENTURE |
||
15-02-2007, 10:53 | #8 | |
ford::professional
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
|
Cytat:
|
|
15-02-2007, 11:47 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-12-2006
Skąd: Ruda Śląska
Postów: 65
|
do FORMPOLAND .... lejesz napewno ULTIMATE ? Też ładuję ją do baku .... podobno to na razie najlepszy ON ... podobno .... :fcp5
__________________
pozdrawiam serdecznie ...... chris |
15-02-2007, 12:06 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
No nieźle by frompoland sobie zrobił jakby nalał oleju napędowego do swojej V6 :-)
|