|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-09-2014, 16:08 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Krosno
Model: sharan smax
Silnik: 1,9 140 km -ford 163km
Rocznik: 1998-2012
Postów: 127
|
Szarpanie kierownicą możliwe przyczyny ?
Mam problem z alhambrą 2005 r.1,9 tdi.Zaczęło szarpać kierownicą podczas przyśpieszania,Najbardziej odczuwalne jest na drugim biegu gdy moment obrotowy jest największy.Podczas hamowania silnikiem też lekko odczuwalny.Poczytałem różne fora i najbardziej podejrzane były przeguby wewnętrzne.Po wymianie niestety nie przyniosło żadnej poprawy.Wymieniłem więc całe nowe obydwie półosie,bez zmian.Wymieniłem jeszcze krótką prawą półoś z łożyskiem,też nowa i zero poprawy.Koła też zamieniane ,poduszki wyglądają ok,Nie mam pojęcia czego się jeszcze można czepić a problem ciągle nie ustał.Myśle jeszcze o dwumasie ale nie wiem czy to dobry trop.Prosze o jakieś porady, wnioski,podpowiedzi
|
20-09-2014, 08:13 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: szarpanie kierownicą mozliwe przyczyny ?
Może być dwumas... tyle że jak ona padnięta to czuć wibracje bardziej na całej budzie podczas przyśpieszania, nie na kierownicy...
Dużo już wymieniłeś części kurde i szkoda kasy na takie "strzelanie".... ktoś fachowym okiem musi to wybadać.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
20-09-2014, 08:57 | #3 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: Niemcy
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 17
|
Odp: szarpanie kierownicą mozliwe przyczyny ?
Nie jestem mechanikiem ale ja bym obstawiał zawieszenie. Trzeba sprawdzić gumy na sworzniach wahaczy, drążki reakcyjne końcówki drążka kierowniczego, oraz inne połączenia kolumny z wahaczem. Może być również kwestia zbieżności która może się rozjeżdżać podczas mocnego przyśpieszania lub hamowania właśnie po przez uszkodzenia któregoś elementu z zawiezenia... Ale to tylko moja teoria "mechanika" hobbysty bez wykształcenia w tym kierunku... Dodam że każdy element zawieszenia przed wymianą należy sprawdzić nie wymienia się żadnej części na ślepo.
P.S. Każde połączenie kulowe sprawdza się na rozciąganie tego elementu na wykrycie luzu (najczęściej dostanie luzu wzdłużnego). |
20-09-2014, 19:20 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Krosno
Model: sharan smax
Silnik: 1,9 140 km -ford 163km
Rocznik: 1998-2012
Postów: 127
|
Odp: szarpanie kierownicą mozliwe przyczyny ?
Dzięki za odpowiedzi.Mimo tego ze na początku wykluczyłem zawieszenie,poduszki pod silnikiem,czy geometrie to też to sprawdzałem bo nie miałem się czego czepić.Dwumasy nie słychać,nie tłucze się ale trochę ją obstawiam.Gdzieś wyczytałem ze może być problem w skrzyni w układzie różnicowym.
Odczucie mam takie ze szarpanie kierownicą jest prawo-lewo,najbardziej odczuwalne przy największym momencie obrotowym jakby przeguby się składały niewłaściwie. |
23-09-2014, 08:55 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-06-2009
Skąd: Monachium
Model: Ford Galaxy 2,3
Silnik: benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
Odp: Szarpanie kierownicą możliwe przyczyny ?
Jak konkretnie szarpie ta kierownica? Nie wiem czy to to samo ale kolega miał podobny przypadek tylko ze w Octavii 2. A mianowicie przy gwałtownym naciśnięciu gazu kierownica szarpała w lewo a po szybkim zdjęciu nogi w prawo, co oszywiscie wpływało na tor jazdy auta. okazało się ze była uwalona /Tulejka-ta pionowa na przednim Wahaczu./ po wymianie wszystko wróciło do normy...
|