|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-09-2004, 20:21 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-08-2004
Skąd: Krakow
Model: focus II FL
Silnik: 2.0 TDCi PowerShift
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
mondeo 2.0 LPG
Witam wszytskich! Jestem nowy na forum forda, tak sobie czytam różne posty. Głównie na temat mondeo i LPG. Od nie dawna mam mondeo 2.0 z '02 roku. Oczywiście założyłem do niego instalacje gazową bo cena benzyny to dramat. Instalacja to wtrysk gazu BRC. Musze powiedziec, że auto jezdzi praktycznie tak samo jak na benzynie. Wiec tu same superlatywy. Ostanio jednak pojawiły sie problemy z wolnymi obrotami - po hamowaniu silnikiem i wcisnieciu sprzegła silnik nie potrafi plynnie przejsc do obrotow biegu jałowego, skacze pomiedzy 500 a 1200 obrotow i tak ze 3 razy zanim ustabilizuje obroty na poziomie ok 750. Dodam, ze sytuacja taka jest rowniez na benzynie. Czasem silnik poprostu zgasnie. Co ciekawe takie objawy wystepuja tylko podczas wczesniejszego hamowania silnikiem. Ale jesli wyalcze climatronic to nawet hamujac silnikiem nie ma najmniejszych problemow z obrotami. Ciekawe, nie ? jeszcze jedno mnie troszke niepokoi, a mianowicie spalanie. W miescie auto spala ok 14.5 l gazu przy spokojnej jezdzie do ok 3 tys obrtow. POza miastem 10 l przy jezdzie z predkosciami ok 90-110 km/h. Komputer pokazuje wowczas dopowiedni w miescie ok 11.5 l i na trasie ok 8 lit. Mam pytanie czy mondeo z 2 litrowym silnikiem tyle powinno palic? Jak mozna osoiagnac wyniki jakie podaje Ford w instrukcji czyli np 6 lit w trasie?? Mi wydaje sie to nie do osiagniecia! No chyba, że pojade po idelanie plaskiej drodze na 5 biegu 70 km/h i to sam bez pasażerów. Aha przypomniala mi sie jeszcze jedna sprawa..... Auto bardzo odczuwalnie słabnie podczas upalnych dni, wystrczy ze temp otoczenia to np ok 25 stopni, wowczas to nawet zwykle cc mnie odgania. Czy to jest normalne, ze auto slabnie jak jest goraco? Pozdrawiam wszytskich forumowiczow, Miras.
|
07-09-2004, 09:20 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-02-2004
Skąd: Wrocek
Postów: 226
|
Ja odpowiem co do spalanie Mondek 98 2,0 miasto 13-15 zależnie gdzie jadę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
trasa 9-10 zależnie ile Tirasów na drodze :twisted: ale instalka II generacji + kombi (ale zwykle pusty - chyba że policzyć kratkę) |
07-09-2004, 14:55 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,976
|
Co do twojego skakania z obratami to wydaje mi sie, ze przy wlaczanej klimie silnik po szuka odpowiednich obrotwo. przygasa lekko bo nagle z pelnej energii kilk tys obrotw dostaje standart, co okazuje sie malo. Zasada podobna do takiego testu. Jestes na postoju, wlaczas, nawiew, lub klime czy inne obciazenie dla silnika. Na chwile zaczynaja obroty biegac, po czym sie stabilizuja.
U szwagra w mercu (ma chyba za slaby silnik) przy wlaczonych wszystkich obciazeniach, kiedy wjezdza w zakret, zaczyna skrecac i hamowac oraz wcisnie sprzeglo silnik gasnie. ma za molo mocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-09-2004, 17:52 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-08-2004
Skąd: Krakow
Model: focus II FL
Silnik: 2.0 TDCi PowerShift
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
niestety, test przeprowadzony, wynik, negatywny - na postoju jak powlaczam wszystko, czyli klime, radio, obie ogrzewane szyby i co sie jeszcze da to silnik nawet nie drgnie, nic zero, wskazowka obrotomierza jak by byla przyklejona, wiec to chyba nie to, ale bylem u jedngo machera i powiedzial ze to najprawdopodobniej silniczek krokowy odpowiedzialny wlasnie za wolne obroty, wlasnie on mi szuka takiego silniiczka, jak zaloze to podziele sie uwagami czy cos sie zmienilo w kwestii obrotow, dzieki za odpowiedzi...
|
09-09-2004, 20:30 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,976
|
To moze byc silniczek krokowy, jest odpowiedzialny za obroty.
|
11-09-2004, 09:03 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-09-2004
Skąd: mazowieckie
Model: mondeo MKIV
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 46
|
Troche późno właczam się w temat - jestem "świeżym" forumowiczem, ale chcialbym dorzucic trzy grosze apropo silniczka krokowego (może sie to komuś przyda :lol: .). Czasem wystarczy przepłukanie jego odpowiednich cześci w benzynie i jest OK. Ale większość magików woli go wymienić (mniej zabawy i kaska ciekawsza).
__________________
Mondeo MK4 2.0 pb/ LPG chatchback |
21-09-2004, 17:47 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-08-2004
Skąd: Krakow
Model: focus II FL
Silnik: 2.0 TDCi PowerShift
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
ponownie ja , silniczek wymieniony, problem pozostał, wiec z silniczkiem to byla mala wtopa, no chyba, ze nowy jest wadliwy, ale watpie w to bo zostal kupiony w ASO i jest nowy, moj meches ma teraz szukac przyczyny na piechote, jak cos znajdzie to podziele sie z Wami informacjami na ten temat, nie wiem kiedy bede mogl mu odstawiac auto bo zajmie to caly dzien a mi jednak auto jest potrzebne, no ale postaram sie zalatwic to jeszcze w tym tyg...
|
21-09-2004, 17:57 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-08-2004
Skąd: Okolice Wawy
Postów: 743
|
byly juz wypowiedzi co do spalania lpg w 2 litrowych silnikach i o ile pamietam to ok 12,5. moj 1.8 pali 10,5 - 11,5. z ta twoja klima i zachowaniu przy temperaturze > 25 to cos nie tak. coprawda nie mialem nigdy elektronicznie sterowanej klimatyzacji, ale o takim zachowaniu pierwsze slysze. nawet w innych markach samochodow (tych ktore znam) z climatronikiem i lpg wszystko gra. no ciekaw jestem jaka bedzie diagnoza.
__________________
MondeoII 1.8 Kombii; XII.1999; LPG OMVL by REG |
01-10-2004, 21:35 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-08-2004
Skąd: Krakow
Model: focus II FL
Silnik: 2.0 TDCi PowerShift
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
hmm.... i na nic sie zdally kilkudniowe poszukiwania przyczyna zachowania silnika przez specjalistow, w pewnym momencie rozlozyli rece i powiedzieli my juz nic tu nie poradzimy.... do ASO to nawet sie nie wybieram szkoda moich nerwow, u mechesa u ktorego bylem przynajmniej nie skasowali mnie za te wszytskie proby znalezienie przyczyny, wymienielem jeszcze czujnik temperatury plynu chlodzacego, koszt tylko 42 zl, ale to tez nie pomoglo, ostatni deska ratunku to podobno nowy soft do kompa glownego, podobno gdzies w Katowicach ktos to robi, jak ojade i wroce to podziele sie uwagami .....
|
04-10-2004, 17:04 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-08-2004
Postów: 1
|
Miałem bardzo podobne objawy w mondeo 1,6 Lpg (96) . Po różnych dochodzeniach okazało się że mam walniętą sondę lambda (raz działała raz nie), auto paliło nawet do 13 litrów na 100 km, a jak był upał to strasznie mułowate. Dopiero przy instalowaniu lpg gość mi to powiedział. Wymieniłem sondę i problemy z obrotami znikły a spalanie na benzynie i gazie wróciło do normy.
mondeo mki 1,6 + LPG II gen z kompem. |