|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-08-2014, 09:25 | #1 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Świdry
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie
Witam zakładam temat bo nie widzę podobnego, otóż mam problem z przyspieszaniem mojego S-maxa z 2007r 2.0 130KM. Objawy są następujące i zaznaczę od razu, że nie za każdym razem to się dzieję:
W momencie przyspieszania gwałtownego często jest wyczuwalne wrażenie jakby samochód przyspieszał a następnie jest wyczuwalny brak ciągu, znowu przyspiesza i znowu brak ciągu czyli nierównomiernie przyspiesza i to na każdym biegu jest ten sam cykl. Najbardziej jest to wyczuwalne na 2 i 3 biegu. Podjechałem do znajomego mechanika, podpiął kompa i podczas jazdy wszystko ok oprócz ciśnienia turbiny, raz jest stałe a raz skacze. Stwierdził, że może to być regulator ciśnienia na turbinie ale nie wyrzuca błędu. Nie znam się na dieslach bo dotychczas jeździłem na benzyniakach. Ktoś może coś powiedzieć na ten temat może miał ktoś taki przypadek? Wymienił bym ten regulator ale nie chce się pchać w koszty jeśli to nie jest pewniak. Czy to może być wina regulatora ciśnienia przed turbiną czy może regulatora ciśnienia przy filtrze powietrznym? Czy to może być wina dopływu paliwa, bo skoro raz jest dobrze a raz źle to co go może boleć? Wiecie jacy są fachowcy w tych czasach 10 rzeczy wymienisz a okaże się że to mógł być spalony bezpiecznik. Proszę o porady, podpowiedzi będę wdzięczny i flaszkę stawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
14-08-2014, 22:58 | #2 |
ford::amateur
Imię: Alex
Zarejestrowany: 17-05-2011
Skąd: Sosnowiec / Będzin / Cała Polska
Model: S-Max
Silnik: 2.0 SCTI 203PS upgrade na 240PS made by Tedi_k
Rocznik: 2012
Postów: 9
|
Odp: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie
Kolego, miałem podobne objawy w moim TDCI, niestety skończyło się wymianą turbiny w ASO (przy przebiegu ok 160k km). Poszukaj w moich poprzednich postach, gdzieś już o tym pisałem...
__________________
Doborowe towarzystwo |
14-08-2014, 23:09 | #3 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Re: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie
Kup sobie strzykawke 100ke. Znajdź gruszke turbiny, odepnij wężyk, podepnij strzykawke z wezykiem do króćca gruszki i odciagnij trochę powietrza strzykawką. Przy około 30-40ml sztanga powinna oprzeć się o odbojnik. Nie ma prawa się cofnąć jeśli gruszką jest sprawna.
Sztanga powinna pracować płynnie.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
15-08-2014, 17:41 | #4 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Świdry
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Re: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie
Ok koledzy dzięki za podpowiedź chociaż u mnie to na pewno nie sprzęgło , według objawów które opisujecie w innych tematach to albo elektrozawor albo rozszczelniony układ. Przy najbliższym zjezdzie do domu przetestuje wasze porady jak pomoże stawiam piwo :-) pzdr
|
15-08-2014, 17:43 | #5 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 08-12-2013
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 93
|
Odp: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie
Moim zdaniem gdyby to było rozszczelnienie np. poprzez przetarte gumowe przewody to objawy miałbyś takie cały czas (tak było u mnie).
|
16-08-2014, 12:05 | #6 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Świdry
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Re: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie
Jeśli tak to najprawdopodobniej będzie to elektrozawor już niebawem dowiemy się . Pzdr
|
16-08-2014, 15:00 | #7 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 18-10-2012
Skąd: Wałbrzych
Model: C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 109
|
Odp: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie
jak będziesz sprawdzał elektrozawór sprawdź też kable te co do niego idą w fordzie często się przełamują i niema styku
|