Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-08-2014, 09:25   #1
kobuszewski2
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Świdry
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 18
Exclamation Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie

Witam zakładam temat bo nie widzę podobnego, otóż mam problem z przyspieszaniem mojego S-maxa z 2007r 2.0 130KM. Objawy są następujące i zaznaczę od razu, że nie za każdym razem to się dzieję:

W momencie przyspieszania gwałtownego często jest wyczuwalne wrażenie jakby samochód przyspieszał a następnie jest wyczuwalny brak ciągu, znowu przyspiesza i znowu brak ciągu czyli nierównomiernie przyspiesza i to na każdym biegu jest ten sam cykl. Najbardziej jest to wyczuwalne na 2 i 3 biegu. Podjechałem do znajomego mechanika, podpiął kompa i podczas jazdy wszystko ok oprócz ciśnienia turbiny, raz jest stałe a raz skacze. Stwierdził, że może to być regulator ciśnienia na turbinie ale nie wyrzuca błędu. Nie znam się na dieslach bo dotychczas jeździłem na benzyniakach. Ktoś może coś powiedzieć na ten temat może miał ktoś taki przypadek? Wymienił bym ten regulator ale nie chce się pchać w koszty jeśli to nie jest pewniak. Czy to może być wina regulatora ciśnienia przed turbiną czy może regulatora ciśnienia przy filtrze powietrznym? Czy to może być wina dopływu paliwa, bo skoro raz jest dobrze a raz źle to co go może boleć? Wiecie jacy są fachowcy w tych czasach 10 rzeczy wymienisz a okaże się że to mógł być spalony bezpiecznik. Proszę o porady, podpowiedzi będę wdzięczny i flaszkę stawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

kobuszewski2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2014, 22:58   #2
AlexEm
ford::amateur
 
Avatar AlexEm
 
Imię: Alex
Zarejestrowany: 17-05-2011
Skąd: Sosnowiec / Będzin / Cała Polska
Model: S-Max
Silnik: 2.0 SCTI 203PS upgrade na 240PS made by Tedi_k
Rocznik: 2012
Postów: 9
Domyślnie Odp: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie

Kolego, miałem podobne objawy w moim TDCI, niestety skończyło się wymianą turbiny w ASO (przy przebiegu ok 160k km). Poszukaj w moich poprzednich postach, gdzieś już o tym pisałem...
__________________
Doborowe towarzystwo
AlexEm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2014, 23:09   #3
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Re: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie

Kup sobie strzykawke 100ke. Znajdź gruszke turbiny, odepnij wężyk, podepnij strzykawke z wezykiem do króćca gruszki i odciagnij trochę powietrza strzykawką. Przy około 30-40ml sztanga powinna oprzeć się o odbojnik. Nie ma prawa się cofnąć jeśli gruszką jest sprawna.

Sztanga powinna pracować płynnie.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2014, 17:41   #4
kobuszewski2
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Świdry
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 18
Domyślnie Re: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie

Ok koledzy dzięki za podpowiedź chociaż u mnie to na pewno nie sprzęgło , według objawów które opisujecie w innych tematach to albo elektrozawor albo rozszczelniony układ. Przy najbliższym zjezdzie do domu przetestuje wasze porady jak pomoże stawiam piwo :-) pzdr
kobuszewski2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2014, 17:43   #5
marecki.marekk
ford::average
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 08-12-2013
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 93
Domyślnie Odp: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie

Moim zdaniem gdyby to było rozszczelnienie np. poprzez przetarte gumowe przewody to objawy miałbyś takie cały czas (tak było u mnie).
marecki.marekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2014, 12:05   #6
kobuszewski2
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Świdry
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 18
Domyślnie Re: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie

Jeśli tak to najprawdopodobniej będzie to elektrozawor już niebawem dowiemy się . Pzdr
kobuszewski2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2014, 15:00   #7
Radek27
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 18-10-2012
Skąd: Wałbrzych
Model: C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 109
Domyślnie Odp: Nierówne przyspieszanie i ciśnienie na turbinie

jak będziesz sprawdzał elektrozawór sprawdź też kable te co do niego idą w fordzie często się przełamują i niema styku
Radek27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.