|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-08-2014, 06:47 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-04-2012
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Jakie parametry powinien wskazywać czujnik doładowania ciśnienia
Witam
Mam problem wyskakuje mi błąd P-0234 - przekroczona dopuszczalna wartość ciśnienia doładowania - podpinałem pod komputer i na wyłączonym aucie jego wartość wskazuje 97 kPa po odpaleniu i przy dodawaniu gazu wzrasta liniowo do 249 kPa - czy to prawidłowe parametry? Szukając ile kosztuje nowy taki czujnik, znalazłem że jego zakres działania to 10- 250 kPa. Ostatnio edytowane przez Młodyrafi ; 05-08-2014 o 09:27 |
05-08-2014, 14:29 | #2 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,061
|
Odp: Jakie parametry powinien wskazywać czujnik doładowania ciśnienia
To raczej nie czujnik padł, tylko sterowanie zmienną geometrią turbo... Ponad 150kPa doładowania to za dużo - stąd ten błąd.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 05-08-2014 o 17:12 |
05-08-2014, 16:04 | #3 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 18-10-2012
Skąd: Wałbrzych
Model: C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 109
|
Odp: Jakie parametry powinien wskazywać czujnik doładowania ciśnienia
96 czy 97 kPa przy zgaszonym silniku to chyba normalka bo takie jest ciśnienie barometryczne jak puszczasz gaz w czasie jazdy to spada poniżej 97 bo turbo nie pompuje i silnik robi podciśnienie w kolektorze ssącym a jak ciśniesz to na odwrót.
Też myślę, że czujnik jest sprawny i jest coś ze sterowaniem geometrią albo sterownik na znajdujący się turbinie(nie wiem czy w twoim modelu taki występuje) albo zaworek upustowy sterujący gruszką od turbiny nie rozłącza gruszki albo wina samej gruszki-zastała się i jest cały czas w pozycji otwartej |