|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-02-2007, 20:06 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Łódź
Postów: 69
|
Sposób na wybicie tuleji wahacza
Witam,
Udalo mi się zdemotować wahacz i wycisnąć środkową część małej tuleji wraz z gumą. W wahaczu pozostala mi zewnętrzna - metalowa część tuleji. Nie mam bladego pojęcia jak sobie teraz z tym poradzić. Psikałam WD40, usilowalam trochę imadłem zgnieść wystający metalowy rant tej tulejki - aby "odkleił się" od wahacza i nic, żadne "rwanie zęba" nie pomogło. Boję się użyć jakiegoś "przecinaka" aby ją rozciąć, nie mam jak jej "wypukać" sprytnie z drugiej strony - jest zbyt ograniczony dostęp.... Czy to w ogóle jest do wyjęcia w miarę domowymi sposobami...?? Mam kupiony komplet motorcraft'owskich tuleji, a dzisiaj rano jak zobaczyłam że sworzeń mogę ruszyć małym paluszkiem - poleciałam do pierwszej lepszej hurtowni i kupiłam komplet na dwa koła. Jakbym wcześniej widziała że z wybiciem będą takie problemy to zastanowiłabym się nad całymi nowymi wahaczami - a teraz co powieszę sobie tuleje i sworznie na ścianie? W Waszej pomocy jedyna moja nadzieja... :fcp22 Pozdrawiam Kaczuszka |
03-02-2007, 20:53 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-01-2007
Skąd: Kraków
Model: brak
Silnik: 2,0
Rocznik: 2004
Postów: 109
|
rurka ktora sie zaprze o ta tuleje + imadło + duuuuzy mlotek i troche sily i juz wybite.ale polecalbym ci oddac wahacz do wprasowania tuleji nowej zeby jej nie uszkodzic.
|
03-02-2007, 21:08 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
|
Brzeszczotem przetnij na wskroś tuleję wzdłuż (oczywiście przy tej okazji musisz naciąć też ten zawijany kołnierz, ale taka mała rysa nie przeszkadza), a potem śrubokręt (w miarę cienki) w który można pukać młotkiem i po kilku uderzeniach w miejscu przecięcia powinnaś wbić się między zewnętrzny płaszcz tulei a wachacz odginając tuleję. Po tej operacji powinnaś sobie już poradzić.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto) |
03-02-2007, 21:41 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Łódź
Postów: 69
|
Powiem tak : :fcp15, czyli oczy wyszły mi na wierzch
Cytat:
Dzięki za wsparcie skoro tak to się nie poddaję i wojuję dalej :fcp23 Pozdrawiam Kaczuszka Relacje z postępów napiszę na bieżąco |
|
03-02-2007, 22:35 | #5 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Cytat:
i tez mu nic nie bedzie potem tylko wyrównac nierówności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
|
03-02-2007, 23:23 | #6 |
ford::professional
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-04-2006
Skąd: Kielce Kobenhavn Albertslund
Model: Ford Mondeo kombi Gold X
Silnik: 2.O TDCi Duratorq
Rocznik: 2008/2009
Postów: 1,911
|
z brzeszczotem łatwiej to pujdzie przecinakiem potem jak przetniesz będzie lżej.
pozdrawiam.
__________________
Pozdrawiam Grzegorz. |
04-02-2007, 11:40 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Radom
Postów: 589
|
Można i tak, ale czy nie mniej roboty i zaoszczedzonego czasu będzie kupując nowy wahacz. To koszt około 120 zł - dobry niemiecki zamiennik. Teraz wymienisz tuleję (ok. 15 ał ), pewnie przy okazji gumki od stabilizatora, (też około 15 zł) + wtłoczenie tulejki na prasie (ok. 30 zł ) bo jak wbijesz ją młotkiem, to różnie moze potem być. Złozysz to wszystko, a za miesiąc okaże sie, ze sworzeń tez masz do wymiany. Powtórne rozbieranie, itd. A tak masz nówke wahacz z nowymi tulejami, gumkami i sworzniem (cały komplet) i nie tracisz czasu na wybijanie tulejek, zakładasz wahacz i śmogasz. ja tak zrobiłem i jest gitara.
__________________
escort mk4 1990 1.6 D sierra mk2 1988 2.0 OHC B+G+Elektryka transit 1991 2.5 D krótki niski omega A 1991 2.6 B, Full wypas+skóra,automat,150 koników,6 garów,bez LPG !!! |
04-02-2007, 11:55 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
|
Cytat:
Wymiana tulejki - sama to chce zrobić więc żadne 15 złotych. Gumki od stabilizatora - przecież i tak by wymieniala bez względu na to czy założy nowy , czy będzie remoncik starego, także bez kosztów. Wtłoczenie tulejki - żadne tam bicie młotkiem , solidne imadło, trochę smaru i wchodzi jak w przysłowiowe masło, również za darmo jeśli sama sobie poradzi. A czy już sworzen do wymiany - sama musi ocenić. Bez względu jednak na to wszystko, nawet jeśli sworzeń będzie za jakiś czas do wymiany, akurat w fordach wymontowanie wachacza to dosłownie 20 minut roboty, gdy się dysponuje narzędziami i kanałem i mozna to zrobić niezależnie od tego, czy inne detale sa wymieniane , czy nie.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto) |
|
04-02-2007, 15:15 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
rastaleon, a czy Ty czytasz dokładnie co Kaczuszka, ma zamiar wymienić :fcp13 ,Moim zdaniem to jest opłacalne jeśli się to zrobi samemu(Kaczuszka, jest bardzo zdolna i sobie poradzi bez mechanika :fcp2 ,tego jestem pewien).nie trzeba wbijać młotkiem,wystarczy imadło.Co do wyciągniecia to sposób z brzeszczotem lub przecinakiem jest ok,sam przecinałem brzeszczotem.Jak narazie wszystko jest ok
|
04-02-2007, 16:29 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2007
Postów: 10
|
Nacinanie brzeszczotem tuleji nie sądze ze jest dobrym pomysłem - można zniszczyć gniazdo na tulejkę + kołnież wahacza. Miałem ten sam problem a rozwiązałem go w następujący sposób (3 minuty roboty - tylko trzeba znać sposób):
- potrzebne narzędzia: młotek conajmniej 2 kg, przecinak :-) - połóż wahacz na płaskiej powierzchni kołnierzem gniazda tulejki do dołu (uważaj aby nie uszkodzić sworznia) - przyłóż przecinak do krawędzi tuleji i naprzemiennie w 4 miejscach udeżaj w tulekę metalową - tak aby jej krawędzie odginały się do srodka - wiem wygląda to tak jakbys chciała wbić tulejkę bardziej w gniazdo - ale się opłaci. - odwracasz wahach na drugą stronę i walisz z całej siły w odgięte wcześniej powierzchnie tulejki Nie ma bata aby nie wyszło i to bez kaleczenia gniazda wachacza. Pozdro |
|
|
|