Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-02-2007, 20:06   #1
Kaczuszka
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Łódź
Postów: 69
Domyślnie Sposób na wybicie tuleji wahacza

Witam,

Udalo mi się zdemotować wahacz i wycisnąć środkową część małej tuleji wraz z gumą. W wahaczu pozostala mi zewnętrzna - metalowa część tuleji. Nie mam bladego pojęcia jak sobie teraz z tym poradzić. Psikałam WD40, usilowalam trochę imadłem zgnieść wystający metalowy rant tej tulejki - aby "odkleił się" od wahacza i nic, żadne "rwanie zęba" nie pomogło. Boję się użyć jakiegoś "przecinaka" aby ją rozciąć, nie mam jak jej "wypukać" sprytnie z drugiej strony - jest zbyt ograniczony dostęp....

Czy to w ogóle jest do wyjęcia w miarę domowymi sposobami...??



Mam kupiony komplet motorcraft'owskich tuleji, a dzisiaj rano jak zobaczyłam że sworzeń mogę ruszyć małym paluszkiem - poleciałam do pierwszej lepszej hurtowni i kupiłam komplet na dwa koła. Jakbym wcześniej widziała że z wybiciem będą takie problemy to zastanowiłabym się nad całymi nowymi wahaczami - a teraz co powieszę sobie tuleje i sworznie na ścianie?

W Waszej pomocy jedyna moja nadzieja... :fcp22

Pozdrawiam
Kaczuszka

Kaczuszka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2007, 20:53   #2
kifiu
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-01-2007
Skąd: Kraków
Model: brak
Silnik: 2,0
Rocznik: 2004
Postów: 109
Domyślnie

rurka ktora sie zaprze o ta tuleje + imadło + duuuuzy mlotek i troche sily i juz wybite.ale polecalbym ci oddac wahacz do wprasowania tuleji nowej zeby jej nie uszkodzic.
kifiu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2007, 21:08   #3
sedek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
Domyślnie

Brzeszczotem przetnij na wskroś tuleję wzdłuż (oczywiście przy tej okazji musisz naciąć też ten zawijany kołnierz, ale taka mała rysa nie przeszkadza), a potem śrubokręt (w miarę cienki) w który można pukać młotkiem i po kilku uderzeniach w miejscu przecięcia powinnaś wbić się między zewnętrzny płaszcz tulei a wachacz odginając tuleję. Po tej operacji powinnaś sobie już poradzić.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto)
sedek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2007, 21:41   #4
Kaczuszka
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Łódź
Postów: 69
Domyślnie

Powiem tak : :fcp15, czyli oczy wyszły mi na wierzch
Cytat:
Napisał sedek
Brzeszczotem przetnij na wskroś tuleję wzdłuż (oczywiście przy tej okazji musisz naciąć też ten zawijany kołnierz, ale taka mała rysa nie przeszkadza),
Ja z nim (wahaczem ) jak z jajkiem a tu proszę bardzo takie drastyczne metody są dopuszczalne?

Dzięki za wsparcie skoro tak to się nie poddaję i wojuję dalej :fcp23

Pozdrawiam Kaczuszka
Relacje z postępów napiszę na bieżąco
Kaczuszka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2007, 22:35   #5
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Ja z nim (wahaczem ) jak z jajkiem a tu proszę bardzo takie drastyczne metody są dopuszczalne?
przecinak i bez obaw - kawaleczek i odgiac, znow kawaleczek itd.... az na drugą stronę
i tez mu nic nie bedzie potem tylko wyrównac nierówności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2007, 23:23   #6
Basia
ford::professional
 
Avatar Basia
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-04-2006
Skąd: Kielce Kobenhavn Albertslund
Model: Ford Mondeo kombi Gold X
Silnik: 2.O TDCi Duratorq
Rocznik: 2008/2009
Postów: 1,911
Domyślnie

z brzeszczotem łatwiej to pujdzie przecinakiem potem jak przetniesz będzie lżej.
pozdrawiam.
__________________
Pozdrawiam Grzegorz.
Basia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2007, 11:40   #7
rastaleon
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Radom
Postów: 589
Domyślnie

Można i tak, ale czy nie mniej roboty i zaoszczedzonego czasu będzie kupując nowy wahacz. To koszt około 120 zł - dobry niemiecki zamiennik. Teraz wymienisz tuleję (ok. 15 ał ), pewnie przy okazji gumki od stabilizatora, (też około 15 zł) + wtłoczenie tulejki na prasie (ok. 30 zł ) bo jak wbijesz ją młotkiem, to różnie moze potem być. Złozysz to wszystko, a za miesiąc okaże sie, ze sworzeń tez masz do wymiany. Powtórne rozbieranie, itd. A tak masz nówke wahacz z nowymi tulejami, gumkami i sworzniem (cały komplet) i nie tracisz czasu na wybijanie tulejek, zakładasz wahacz i śmogasz. ja tak zrobiłem i jest gitara.
__________________
escort mk4 1990 1.6 D
sierra mk2 1988 2.0 OHC B+G+Elektryka
transit 1991 2.5 D krótki niski
omega A 1991 2.6 B, Full wypas+skóra,automat,150 koników,6 garów,bez LPG !!!
rastaleon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2007, 11:55   #8
sedek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
Domyślnie

Cytat:
Napisał rastaleon
Można i tak, ale czy nie mniej roboty i zaoszczedzonego czasu będzie kupując nowy wahacz. To koszt około 120 zł - dobry niemiecki zamiennik. Teraz wymienisz tuleję (ok. 15 ał ), pewnie przy okazji gumki od stabilizatora, (też około 15 zł) + wtłoczenie tulejki na prasie (ok. 30 zł ) bo jak wbijesz ją młotkiem, to różnie moze potem być. Złozysz to wszystko, a za miesiąc okaże sie, ze sworzeń tez masz do wymiany. Powtórne rozbieranie, itd. A tak masz nówke wahacz z nowymi tulejami, gumkami i sworzniem (cały komplet) i nie tracisz czasu na wybijanie tulejek, zakładasz wahacz i śmogasz. ja tak zrobiłem i jest gitara.
Z tymi zamiennikami różnie bywa. Poza tym jak zauważyłeś Kaczuszka ma już zakupione części i coś z tym przecież musi zrobić. Zwłaszcza, że jak rozumiem ma zakupione oryginały, więc ich szkoda. Ja kupiłem też jakieś niemieckie czy angielskie zamienniki i wytrzymały coś ok. 500 kilometrów ! Dopiero zakupiłem nowe oryginalne motorcrafta, jeżdżę już rok, zrobiłem jakieś 15000 i nic się nie dzieje.
Wymiana tulejki - sama to chce zrobić więc żadne 15 złotych.
Gumki od stabilizatora - przecież i tak by wymieniala bez względu na to czy założy nowy , czy będzie remoncik starego, także bez kosztów.
Wtłoczenie tulejki - żadne tam bicie młotkiem , solidne imadło, trochę smaru i wchodzi jak w przysłowiowe masło, również za darmo jeśli sama sobie poradzi.
A czy już sworzen do wymiany - sama musi ocenić.
Bez względu jednak na to wszystko, nawet jeśli sworzeń będzie za jakiś czas do wymiany, akurat w fordach wymontowanie wachacza to dosłownie 20 minut roboty, gdy się dysponuje narzędziami i kanałem i mozna to zrobić niezależnie od tego, czy inne detale sa wymieniane , czy nie.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto)
sedek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2007, 15:15   #9
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

rastaleon, a czy Ty czytasz dokładnie co Kaczuszka, ma zamiar wymienić :fcp13 ,Moim zdaniem to jest opłacalne jeśli się to zrobi samemu(Kaczuszka, jest bardzo zdolna i sobie poradzi bez mechanika :fcp2 ,tego jestem pewien).nie trzeba wbijać młotkiem,wystarczy imadło.Co do wyciągniecia to sposób z brzeszczotem lub przecinakiem jest ok,sam przecinałem brzeszczotem.Jak narazie wszystko jest ok
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2007, 16:29   #10
seb_92d
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2007
Postów: 10
Domyślnie

Nacinanie brzeszczotem tuleji nie sądze ze jest dobrym pomysłem - można zniszczyć gniazdo na tulejkę + kołnież wahacza. Miałem ten sam problem a rozwiązałem go w następujący sposób (3 minuty roboty - tylko trzeba znać sposób):
- potrzebne narzędzia: młotek conajmniej 2 kg, przecinak :-)
- połóż wahacz na płaskiej powierzchni kołnierzem gniazda tulejki do dołu (uważaj aby nie uszkodzić sworznia)
- przyłóż przecinak do krawędzi tuleji i naprzemiennie w 4 miejscach udeżaj w tulekę metalową - tak aby jej krawędzie odginały się do srodka - wiem wygląda to tak jakbys chciała wbić tulejkę bardziej w gniazdo - ale się opłaci.
- odwracasz wahach na drugą stronę i walisz z całej siły w odgięte wcześniej powierzchnie tulejki
Nie ma bata aby nie wyszło i to bez kaleczenia gniazda wachacza.

Pozdro
seb_92d jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.