Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-07-2014, 20:35   #1
xase
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Polska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 17
Domyślnie Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Witam.

Dziś odebrałem samochód od mechanika po wymianie paska i napinacza rozrządu (kupiłem SKF). Tak na marginesie pompę paliwa też kupiłem ale końcówki (przewody) nie dały się zapiąć. Wiec stara pompa i bak zostały wyczyszczone. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa.
I Co się okazało auto straciło z 30 koników. przy prędkości ok 70 na godzinę próbuje przyspieszać po redukcji i (powoli przyspiesza). Przed naprawami oczywiście po przekroczeniu
3 tyś obrotów Było czym jechać teraz to nie bardzo. Plus ze znikło falowanie obrotów na rozgrzanym silniku (np. na światłach). Co może być przyczyną takiego zachowania samochodu.

Ps. Silnik bezynowy 1.6 (bez instalacji gazowej). '99 wersja TREND

Rozrząd zamontowany teraz na (175 tyś) SKF VKMA 04222
Filtr Paliwa: 1465018


Ostatnio edytowane przez xase ; 24-07-2014 o 20:39
xase jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-07-2014, 21:33   #2
jarhel74
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Mechanik wymieniał rozrząd na blokadach, czy jak niektóre Ziutki na znaki?
W pierwszej kolejności sprawdziłbym rozrząd, bo objawy wskazują na złe ustawienie. A to może skończyć się katastrofą.
Po drugie- sprawdzić wszystkie połączenia- wężyki podciśnienia, przewody itd, czy podłączone, niepourywane. Z doświadczenia wiem,że "nasze mechaniki" naprawiając jedno , potrafią urwać/zepsuć coś innego.

Ostatnio edytowane przez jarhel74 ; 25-07-2014 o 13:44
jarhel74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-07-2014, 22:27   #3
xase
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Polska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 17
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Czy istnieje możliwość sprawdzenia prawidłowego zamontowania paska rozrządu na "diagnostyce komputerowej" ? Spróbuje przejachać jutro bo dziś zatankowałem 50% baku.
Może mu się odmieni. I jest to wina przewodów. Bo nie było mechanika jak odbierałem samochód a kolega co mi go polecił . i wspominał coś o zapchanych przewodach paliwowych.

Bump: Chciałbym tez nadmienić że silnik pracuje równo. Na biegu jałowym ładnie się wkręca do 4 tyś. Ale dziwnie reaguje na gaz jeżeli jadę na biegu np. 4 przy 60 km. odejmę nogę z gazu auto zwalnia przy dodaniu gazu autko delikatnie szarpie ale powoli przyspiesza.
xase jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2014, 07:30   #4
MIREKTERAZPOLSKA
ford::professional
 
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Cytat:
Napisał jarhel74 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mechanik wymieniał rozrząd na blokadach, czy jak niektóre Mirki na znaki?
W pierwszej kolejności sprawdziłbym rozrząd, bo objawy wskazują na złe ustawienie. A to może skończyć się katastrofą.
Po drugie- sprawdzić wszystkie połączenia- wężyki podciśnienia, przewody itd, czy podłączone, niepourywane. Z doświadczenia wiem,że "nasze mechaniki" naprawiając jedno , potrafią urwać/zepsuć coś innego.
Co Ty chcesz od Mirka???
Przyczyn możesz mieć kilka
Wróć do mechanika niech sprawdzi swoją robotę
MIREKTERAZPOLSKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2014, 13:44   #5
jarhel74
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Sorry za tego Mirka- Ziutek może być ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gdzie ty tankujesz auto, że miałeś zapchane przewody paliwowe? W benzyniaku? Już pisałem w innym wątku- u mnie po ponad 200kkm w baku było czysto (cały "syf" można było zebrać końcem palca).
Diagnostyka komputerowa nie zaszkodzi, ale tak jak napisał MIREK, do mechanika i niech poprawia, albo oddaje kasę.
jarhel74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2014, 13:24   #6
xase
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Polska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 17
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Więc tak, Pasek rozrządu był wymieniony na znaki na silniku . Zrobiłem im ok 30 km. i Powrót do mechanika. Dziś odbieram auto (mechanik wiedział że do poprawy jest i trza zablokować wałki). I Okaże się jak zostało to zrobione. Plusem jest że po czyszczeniu zbiornika, pompy paliwa znikł problem falowania obrotów, gaśnięcia przy światłach.
xase jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2014, 13:47   #7
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

jak wiedział, to czemu tego nie zrobił od razu ? bez sensu
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2014, 13:53   #8
MIREKTERAZPOLSKA
ford::professional
 
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Bo nie miał blokad
MIREKTERAZPOLSKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2014, 14:45   #9
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

ale blokade można zrobić w 2 minuty z płaskownika, bolec blokujący koło zamachowe również.... no nic, żyjemy w Polsce
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2014, 19:55   #10
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale blokade można zrobić w 2 minuty z płaskownika, bolec blokujący koło zamachowe również.... no nic, żyjemy w Polsce
I to też nie wszystko,aby był idealnie ustawiony.....Liniałem do wałków, oraz bolcem blokującym wał korbowy (to chyba miałeś na myśli, nie koło zamachowe) nie zablokujesz silnika, a to daje jedynie 100% gwarancję nie przestawienia zarówno kół rozrządu jak i koła pasowego wału podczas skręcania.
Natomiast o składaniu rozrządu w Focusie "na znaki" nie będę się wypowiadał....
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.