Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Skrzynie automatyczne
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-07-2014, 21:52   #1
skoru23
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 25-04-2011
Skąd: Podkarpacie
Model: Mondeo , S-max , Kia Cee'd
Silnik: 2.0 TdCi 140km , 2.0 TDCi 163km PS , 1.6 CRDi 115 km
Rocznik: 2007 , 2011 , 2008
Postów: 9
Exclamation Powershift - szarpanie, wyskakiwanie biegów w czasie jazdy

Witam forumowiczów,

Posiadam 2,5 letniego S-maxa (2.0 TDCi 163km PS) z przebiegiem około 125k km. Problemy zaczęły się po przekroczeniu około 100k km. Samochód był jeszcze na fabrycznej gwarancji.

Pojawiły się następujące objawy:
- szarpanie podczas jazdy, pojawienie się na początku komunikatu "Ograniczona Funkcjonalność Skrzyni Biegów", samochód utknął na IV biegu, nie było możliwości redukcji, bądź załączenia wyższego biegu. Po kilku minutach dalszej jazdy wyświetlił się komunikat "Awaria skrzyni biegów". Samochód odstawiono do ASO na lawecie. . Ku mojemu zdziwieniu serwis przy odbiorze samochodu poinformował mnie, że przyczyną zaistniałego problemu był, uwaga, niedoładowany akumulator i zakresem naprawy gwarancyjnej było doładowanie akumulatora, i skasowanie błędu w komputerze.

Podczas dalszej eksploatacji pojawiały się następujące problemy:
- mocne szarpanie szczególnie podczas długiej jazdy autostradą (samochód wyhamowuje przy odczuwalnych bardzo mocnych szarpnięciach, odczuwa się, jakby skrzynia chciała wrzucić jakiś bieg)
- historia wcześniej opisana - skrzynia podczas jazdy gwałtownie redukuje na niższy bieg, przy mocnych szarpnięciach, i załącza jeden bieg.
Restart silnika likwidował problem na krótki czas.

Wizyta w kolejnym ASO to kolejna porażka. Panowie nic nie wiedzą, nic nie mogą zaradzić, odniosłem wrażenie, że nie chcą dotykać tej sprawy, gdyż się jej po prostu boją.
Przy 120k km został wymieniony olej w skrzyni, przy około 122k km objawy powróciły - to samo ASO, oczywiście "za kasę", wykonało Upgrade oprogramowania sterownika skrzyni. Pomogło to na około 1,5k km. Zapłaciłem kolejne pieniądze za wykonanie diagnostyki skrzyni. Wynik - brak jednoznacznej przyczyny występujących problemów.

Drodzy Forumowicze! Pomóżcie!
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, jednak obraz pracy polskich ASO Forda sprawia wrażenie absolutnego braku kompetencji. Każdy podzespół ma prawo się zepsuć, ale wydając ponad 190000zł za samochód chciałbym mieć pewność, że zostanie on skutecznie serwisowany i naprawiany. Niestety teraz posiadam świetny samochód, którym boję się wyjechać w trasę.

Na koniec dodam, że samochód jest nieprzerwanie serwisowany w ASO Forda.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy możecie coś mi poradzić? Może znacie jakiś kompetentny serwis, który będzie w stanie mi pomóc?

Z góry dziękuję,
Michał

skoru23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2014, 21:56   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,054
Domyślnie Odp: Powershift - szarpanie, wyskakiwanie biegów w czasie jazdy

Na początek do wykonania procedury serwisowe PowerShifta - "adaptacja sprzęgieł" i "adaptacja widełek wybieraka". Jeśli to nie pomoże, to prawdopodobnie hydraulika jest uszkodzona.
Adaptacje można zrobić komputerem serwisowym jakiego używa ASO - IDSem. Nie musi to być jednak koniecznie ASO. Na przykład ja to robię - choć trochę jestem daleko...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2014, 23:09   #3
saintos
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-05-2013
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 98
Domyślnie

A gwarancja g12?
saintos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2014, 09:47   #4
skoru23
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 25-04-2011
Skąd: Podkarpacie
Model: Mondeo , S-max , Kia Cee'd
Silnik: 2.0 TdCi 140km , 2.0 TDCi 163km PS , 1.6 CRDi 115 km
Rocznik: 2007 , 2011 , 2008
Postów: 9
Domyślnie Odp: Powershift - szarpanie, wyskakiwanie biegów w czasie jazdy

@Saintos Co to jest ta gwarancja g12? Nigdy się z tym nie spotkałem.
skoru23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2014, 09:54   #5
saintos
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-05-2013
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 98
Domyślnie

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
-> Zakładka g12

Ostatnio edytowane przez saintos ; 14-07-2014 o 09:58
saintos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2014, 23:27   #6
saintos
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-05-2013
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 98
Domyślnie

Skoru byłeś z tą gwarancja w aso?
saintos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2014, 06:51   #7
fumfel
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-04-2010
Skąd: Bydgoszcz
Model: FORD S-MAX
Silnik: 2.0 T EcoBoost 203 KM
Rocznik: 2010
Postów: 132
Domyślnie Odp: Powershift - szarpanie, wyskakiwanie biegów w czasie jazdy

jeżeli masz gwarancje to skrzynia podlega naprawie. Naprawa nic nie da i męcz temat aż ci wymienią na nową.
fumfel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2014, 20:18   #8
Jacek M
ford::beginner
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 02-10-2007
Skąd: Łódź
Model: S-Max, Focus
Silnik: S-Max 2.0 TDCI 163 KM PowerShift , Focus 1,6 TDCI 115 KM
Rocznik: S-Maxc2010 , Focus 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: Powershift - szarpanie, wyskakiwanie biegów w czasie jazdy

Cytat:
Napisał skoru23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam forumowiczów,

Posiadam 2,5 letniego S-maxa (2.0 TDCi 163km PS) z przebiegiem około 125k km. Problemy zaczęły się po przekroczeniu około 100k km. Samochód był jeszcze na fabrycznej gwarancji.

Pojawiły się następujące objawy:
- szarpanie podczas jazdy, pojawienie się na początku komunikatu "Ograniczona Funkcjonalność Skrzyni Biegów", samochód utknął na IV biegu, nie było możliwości redukcji, bądź załączenia wyższego biegu. Po kilku minutach dalszej jazdy wyświetlił się komunikat "Awaria skrzyni biegów". Samochód odstawiono do ASO na lawecie. . Ku mojemu zdziwieniu serwis przy odbiorze samochodu poinformował mnie, że przyczyną zaistniałego problemu był, uwaga, niedoładowany akumulator i zakresem naprawy gwarancyjnej było doładowanie akumulatora, i skasowanie błędu w komputerze.

Podczas dalszej eksploatacji pojawiały się następujące problemy:
- mocne szarpanie szczególnie podczas długiej jazdy autostradą (samochód wyhamowuje przy odczuwalnych bardzo mocnych szarpnięciach, odczuwa się, jakby skrzynia chciała wrzucić jakiś bieg)
- historia wcześniej opisana - skrzynia podczas jazdy gwałtownie redukuje na niższy bieg, przy mocnych szarpnięciach, i załącza jeden bieg.
Restart silnika likwidował problem na krótki czas.

Wizyta w kolejnym ASO to kolejna porażka. Panowie nic nie wiedzą, nic nie mogą zaradzić, odniosłem wrażenie, że nie chcą dotykać tej sprawy, gdyż się jej po prostu boją.
Przy 120k km został wymieniony olej w skrzyni, przy około 122k km objawy powróciły - to samo ASO, oczywiście "za kasę", wykonało Upgrade oprogramowania sterownika skrzyni. Pomogło to na około 1,5k km. Zapłaciłem kolejne pieniądze za wykonanie diagnostyki skrzyni. Wynik - brak jednoznacznej przyczyny występujących problemów.

Drodzy Forumowicze! Pomóżcie!
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, jednak obraz pracy polskich ASO Forda sprawia wrażenie absolutnego braku kompetencji. Każdy podzespół ma prawo się zepsuć, ale wydając ponad 190000zł za samochód chciałbym mieć pewność, że zostanie on skutecznie serwisowany i naprawiany. Niestety teraz posiadam świetny samochód, którym boję się wyjechać w trasę.

Na koniec dodam, że samochód jest nieprzerwanie serwisowany w ASO Forda.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy możecie coś mi poradzić? Może znacie jakiś kompetentny serwis, który będzie w stanie mi pomóc?

Z góry dziękuję,
Michał
Kolego i co dalej z Twoim problemem. Czy został już naprawiony.
Bardzo mnie to interesuje ponieważ mam bardzo podobny problem. Jedynie co zrobiłem to wgrano mi nowe oprogramowanie ale niestety nie pomogło.

Pzdr Jacek
Jacek M jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2014, 21:00   #9
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,054
Domyślnie Odp: Powershift - szarpanie, wyskakiwanie biegów w czasie jazdy

Cytat:
Napisał Jacek M Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... Jedynie co zrobiłem to wgrano mi nowe oprogramowanie ale niestety nie pomogło.
...
W tym Mondeo MK3 z profilu to raczej PowerShifta Ci chyba nikt nie założył? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Więc trudno doszukiwać się analogii...
Natomiast jeśli piszesz o jakimś innym samochodzie z PS, to po aktualizacji softu wykonanie obu adaptacji jest obligatoryjne. Zrobiono je?
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 19-08-2014 o 21:04
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2015, 20:39   #10
posti
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-12-2014
Skąd: Siedlce
Model: S-MAX
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 40
Domyślnie Odp: Powershift - szarpanie, wyskakiwanie biegów w czasie jazdy

Cytat:
Napisał skoru23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam forumowiczów,

Posiadam 2,5 letniego S-maxa (2.0 TDCi 163km PS) z przebiegiem około 125k km. Problemy zaczęły się po przekroczeniu około 100k km. Samochód był jeszcze na fabrycznej gwarancji.

Pojawiły się następujące objawy:
- szarpanie podczas jazdy, pojawienie się na początku komunikatu "Ograniczona Funkcjonalność Skrzyni Biegów", samochód utknął na IV biegu, nie było możliwości redukcji, bądź załączenia wyższego biegu. Po kilku minutach dalszej jazdy wyświetlił się komunikat "Awaria skrzyni biegów". Samochód odstawiono do ASO na lawecie. . Ku mojemu zdziwieniu serwis przy odbiorze samochodu poinformował mnie, że przyczyną zaistniałego problemu był, uwaga, niedoładowany akumulator i zakresem naprawy gwarancyjnej było doładowanie akumulatora, i skasowanie błędu w komputerze.

Podczas dalszej eksploatacji pojawiały się następujące problemy:
- mocne szarpanie szczególnie podczas długiej jazdy autostradą (samochód wyhamowuje przy odczuwalnych bardzo mocnych szarpnięciach, odczuwa się, jakby skrzynia chciała wrzucić jakiś bieg)
- historia wcześniej opisana - skrzynia podczas jazdy gwałtownie redukuje na niższy bieg, przy mocnych szarpnięciach, i załącza jeden bieg.
Restart silnika likwidował problem na krótki czas.

Wizyta w kolejnym ASO to kolejna porażka. Panowie nic nie wiedzą, nic nie mogą zaradzić, odniosłem wrażenie, że nie chcą dotykać tej sprawy, gdyż się jej po prostu boją.
Przy 120k km został wymieniony olej w skrzyni, przy około 122k km objawy powróciły - to samo ASO, oczywiście "za kasę", wykonało Upgrade oprogramowania sterownika skrzyni. Pomogło to na około 1,5k km. Zapłaciłem kolejne pieniądze za wykonanie diagnostyki skrzyni. Wynik - brak jednoznacznej przyczyny występujących problemów.

Drodzy Forumowicze! Pomóżcie!
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, jednak obraz pracy polskich ASO Forda sprawia wrażenie absolutnego braku kompetencji. Każdy podzespół ma prawo się zepsuć, ale wydając ponad 190000zł za samochód chciałbym mieć pewność, że zostanie on skutecznie serwisowany i naprawiany. Niestety teraz posiadam świetny samochód, którym boję się wyjechać w trasę.

Na koniec dodam, że samochód jest nieprzerwanie serwisowany w ASO Forda.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy możecie coś mi poradzić? Może znacie jakiś kompetentny serwis, który będzie w stanie mi pomóc?

Z góry dziękuję,
Michał

kolego czy udało Ci się usunąć jakoś tą usterkę? pojawiają mi sie podobne objawy, tylko bez żadnych błędów

/pozdrawiam
posti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
aso , s-max , skrzynia biegów , szarpanie



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.