Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-05-2014, 16:31   #1
CraC
ford::beginner
 
Imię: Bart
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4
Silnik: 1800
Rocznik: 2010
Postów: 20
Domyślnie obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM

Witam Wszystkich,

Jakies dwa miesiące temu nabyłem Mondka w wersji jak w temacie. Cale swoje doswiadczenie opieram na jezdzie Junkersem, a teraz zmiana i Ropniak bedzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Stad moje zapytanie do Was jaki powinnen byc idealny przedzial wartosci obrotów w którym powinienem sie poruszac jeżdząc tym autkiem oraz kiedy zmieniac najlepiej biegi (skrzynka 6) ? Podkresle jeszcze, ze nie chodzi mi tu o zmniejszenie zuzycia ropy o X litrow tylko najlepsza wydajnosc i dlugotrwalosc silnika.


Inna sprawa to kwestia sposobu jazdy na zimnym silniku. Gdzies na forum wyczytalem, ze na zimnym silniku max do 2000 obr ale to przeciez droga przez meke ... To jak to ma wygladac Panie/Panowie ? Aha, czy to normalne ze temp silnika raczej jej wskazowka nie pokazuje 90 stopni tylko zatrzymuje sie ciut wczesniej ?

Sprawa ostatnia tj wylaczanie silnika. Ile czekacie minut w trosce o turbinke czy tez wystarczy jak zejdzie silnik na wolne obroty ? Ja zauwazylem u siebie ze jak wylaczam od razu po zejsciu obrotomierza to jest ok, a jak czekam to czesto slysze jakis metaliczny dzwiek przy zatrzesienie silnika podczas wylaczania go ... Ktos moze sie wypowiedziec w tej sprawie ?

Z gory dziekuje za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

CraC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2014, 16:45   #2
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
Domyślnie Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM

ad.1 Nie poniżej 1,5 tys obrotów najlepiej..

ad.2 To prawda najlepiej pierwsze parę kilometrów przejechać spokojnie miedzy 2-2,5tys
W tej kwestii dużo zależy również od rodzaju oleju jakiego sie używa.

ad.3 Po długiej dynamicznej jeździe lepiej trochę odczekaj przed wyłączeniem.
Jeśli słyszysz jakieś metaliczne dźwięki to moze byc sygnał, ze dwumasa niedomaga..
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2014, 17:27   #3
CraC
ford::beginner
 
Imię: Bart
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4
Silnik: 1800
Rocznik: 2010
Postów: 20
Domyślnie Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM

Dzieki za pierwsza szybka odpowiedz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ad. 1 Zauwazylem wlasnie ze 1,5 - 2,5 max 3 tys i finito - dalej chyba nie ma to sensu

Ad. 2 Olej nie wiem jaki jest ale tzw salonowy w sensie fordowski

Ad. 3 Troche za szybko mi na dwumas to auto nie ma jeszcze 60 tys ...

Tak mi jeszcze przyszlo glupie pytanie odpalasz na sprzęgle a wyłączasz tez ?
CraC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2014, 17:36   #4
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
Domyślnie Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM

Poniżej 1,5 tys. szkoda dwumasy..
Ja miałem lany tylko ford formula 5w30 i przy 190tys. silnik jak żyleta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A nie słyszysz czasem świstu turbiny zamiast tego metalicznego dźwięku ??

Ps. Ja mam keyfree czyli odpalanie tylko ze sprzęgłem, ale wyłączam również na sprzęgle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2014, 18:32   #5
CraC
ford::beginner
 
Imię: Bart
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4
Silnik: 1800
Rocznik: 2010
Postów: 20
Domyślnie Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM

"Poniżej 1,5 tys. szkoda dwumasy.. "- zgadzam sie z Toba, ale gdzie jest rozsadny max 2,5 wg wykresow czy moze do 3,5 krecic ... ?

"Ja miałem lany tylko ford formula 5w30 i przy 190tys. silnik jak żyleta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum." - podejrzewam ze mam ten sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ten olej idzie kupic poza serwisem forda ?

"A nie słyszysz czasem świstu turbiny zamiast tego metalicznego dźwięku ??" Swist turbiny lub czegos to wydaje mi sie ze slysze ale na zimnym silniku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Natomiast ten dzwiek jest slyszalny tylko przy wylaczaniu auto jak sie silnik zatelepie jak to w dieselu to czasami tez slychac taki metaliczny dzwiek jakbys czyms metalicznym zatelepal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale moze wylaczenie na sprzegle to wyeliminuje ... zaczne testy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dzieks
CraC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2014, 20:02   #6
Basra
ford::professional
 
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM

Witam

Uruchamianie i gaszenie silnika z wciśniętym sprzęgłem.Przed zatrzymaniem silnika należy dać chwilę,aby turbina nieco się ostudziła.

pozdrawiam
Basra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2014, 21:08   #7
_harry
ford::specialist
 
Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
Domyślnie Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM

Tylko jedna uwaga w temacie czekania przed wyłączeniem silnika...
Uważam że to jest niepotrzebne demonizowanie obiegowej opinii że trzeba odczekać z wyłączeniem silnika "żeby turbina się ostudziła".
99% ludzi wracając z trasy dojeżdża do garażu, krąży w mieście, podjeżdża pod bramę, kręci się po parkingu.
To wystarczy aby przestudzić turbinę do normalnej temperatury roboczej i nie ma sensu stać i czekać przed wyłączeniem silnika.
Sytuacja która na pewno może mieć wpływ na trwałość silnika i ewentualne kłopoty z turbiną to jazda... autostradą ;-)
Ostatnio leciałem ciągiem ponad 200 km w kierunku Gdańska z prędkościami 130-140 i bezpośrednio z pasa ruchu kierunek i na Punkt Obsługi Podróżnych - jedna sekunda i ręka do stacyjki... wstrzymałem się jednak. Należało się silnikowi przynajmniej trzydzieści sekund wolnych obrotów.
W takiej sytuacji wierzę że natychmiastowe odcięcie smarowania może narobić nam kłopotów.
Co sądzicie na ten temat?
Czy są oficjalne wskazania w instrukcji?

Ostatnio edytowane przez _harry ; 31-05-2014 o 21:13
_harry jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
obroty silnika , zmiana skrzyni



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.