|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-04-2014, 20:21 | #1 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Witajcie,
Przetrzepałem forscanem dziś c-maxa. Zastanawia mnie jedna opcja w odczycie danych (live). Jest tam pozycja DIS_ASHFULL (distance until dpf ash full). Opcja nie jest tłumaczona ale wygląda mi to na odległość do zapełnienia filtra popiołem w całości. U mnie jest podane 586 km. Co dokładnie oznacza ta wartość ? Dodatkowo, parametr DIST_REGEN pokazuje 76 km (odległość od ostatniej próby przeprowadzenia regeneracji DPF'a. Czy w opcjach jest możliwość sprawdzenia czy ta operacja zakończyła się sukcesem czy nie ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
28-04-2014, 09:31 | #2 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 15-03-2008
Skąd: Kościan
Model: Ford C-Max
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 46
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Jeśli nie w Forscan-ie nie masz żadnego błędu dotyczącego DPF-a to zakończyło się pozytywnie,
Jeśli chodzi o DIS_ASHFULL to masz małą wartość, po zresetowaniu ustawień DPF-a (wymianie DPF-a) pokazuje ok 100000 km i zmniejsza się wraz z przejechanymi kilometrami, chociaż czasami mi pokazuje wartość powyżej 100000 km. |
28-04-2014, 10:15 | #3 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Cytat:
DPF nie wymieniałem, niemiec również - wiem to na 100%. Czy jeśli DIS_ASHFULL zbliży się do 0 to będę miał problemy ???
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
28-04-2014, 10:39 | #4 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 15-03-2008
Skąd: Kościan
Model: Ford C-Max
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 46
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Prawdopodobnie pojawi się błąd "koniec DPF-a". Ale w forscanie powinieneś mieć funkcję (w dziale narzędzia - to z kołem zębatym), reset ustawień DPF-a i wówczas ustawi ten parametr na ok 100 000 km. Jak nie masz problemów to nic nie rób poczekał bym na ewentualny błąd. Sprawdzaj jednak jak często ci się wypala, jaka największa wartość masz DIST_REGEN. Możesz sprawdzić też ciśnienie różnicowe na DPF-e, to jest PID "DP_DPF", 100 kPa - zapchany filtr, małe wartości filtr OK, (najlepiej sprawdzaj przy obrotach ok 3000 obr/min)
|
28-04-2014, 10:47 | #5 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Dziękuję. Zastosuję się do Twoich wskazówek.
Co do wypalania filtra to nigdy jeszcze nie odczułem że się wypala. Czytałem opisy forumowiczów .... jak wypala to chwilowe spalanie wyższe, średnie spalanie wyższe, chodzący wentylator chłodnicy. Nic takiego nie zaobserwowałem. A wentylator działa na 100%. Do tego nic złego się z autem nie dzieje, zapyla, przyspiesza wszystko niby ok. Auta używam ok 50 km dziennie z czego 85 procent do przejazdy ze stałą prędkością 70-120 km/h, reszta to miasto. Co do DP_DPF to na luzie (ok 850 obr/min) pokazuje wartość 0 kPa . Przy 3000 - 1-2 kPa. Nie wiem, może szukam dziury w cały ale nie potrzebnie .... Bump: Jeszcze jedno : Po sprowadzeniu (przebieg 127 kkm) zapełnienie filtra wynosiło 13%. Było sprawdzone u mojego mechaniora - ma oprogramowanie diag BOSHA. Teraz mam 131 kkm i czy to możliwe by było że już się zapełnił ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm Ostatnio edytowane przez szafarek ; 28-04-2014 o 11:14 |
01-05-2014, 11:46 | #6 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Ja wymieniłem DPFa jakieś 6 tygodni temu, dziennie robię trase do pracy 30km [28 autostrada 80-120km/h] Filtr mi się czyści mniej więcej co 250km, pisałem już o tym na forum w dziale ELM config ale brak odpwiedzi. Ciśnienie też mam 0 -1KPa także wszytsko w normie ale nie wiem dlaczego się tak często czyści. Koledzy z forum pisali że może się dopasowywać przez jakieś pierwsze 1000km.
|
01-05-2014, 19:44 | #7 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 15-03-2008
Skąd: Kościan
Model: Ford C-Max
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 46
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Gdzieś już pisałem, że wypalanie filtra jest aktywowane w dwóch sytuacjach: gdy zapchanie filtra osiągnie 75% (niektórzy piszą 50%) oraz profilaktycznie zależnie od obliczonej przez komputer ilości sadzy. Jedziesz na krótkich odcinkach przy małej prędkości obrotowej to wypalanie profilaktyczne będzie częściej. Zastanawiam się, czy nie mają na to wpływ inne czynniki np. nieprawidłowe działanie przepływomierza itp.
Bump: Jeszcze jedno. Ostatnio zauważyłem, że po podłączeniu Forscana resetuje mi sie komputer zegarów, wskazówki paliwa i temperatury na chwile wracają do 0 i powracają do swoich wartości. Resetuje się też język do standardowego dla tej wersji. Czy macie może też coś takiego? |
01-05-2014, 20:34 | #8 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 Ghia X
Silnik: 2.3 Duratec (SEBA) 160KM benz + LPG
Rocznik: 2007
Postów: 255
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Cytat:
|
|
01-05-2014, 21:20 | #9 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-05-2013
Skąd: Regensburg
Model: focus c-max
Silnik: 1.6TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 140
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Po odczycie danach HEC w elm config Tak robi ze wskazowki spadaja ale nic mi sie nie resetuje.
Bump: Tyle tylko ze nie jezdze malych odcinkow ani na malych obr. Pow 1500obr/min takze ta profilaktyka tez nie pasuje Ostatnio edytowane przez Elmo86 ; 01-05-2014 o 21:23 |
05-05-2014, 20:01 | #10 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Pytanie o paramertr z odczytu danych w ForScanie
Witam, coś z tymi parametrami jest chyba nie tak jak pisaliście.
W załącznikach screeny z odczytów Forscanem. 28.04 ( załącznik 20140428 ) -ilość przejechanych km od ostatniej próby regeneracji - 76 km -distance until DPF ash full - 589 km 05.05 ( załącznik 20140505 ) -ilość przejechanych km od ostatniej próby regeneracji - 1 km -distance until DPF ash full - 604 km Przez te kilka dni zrobiłem w sumie ok 60km (miałem urlop). Wg waszych zeznań distance until .... to ilość km jaka pozostała do zapełnienia filtra. Tylko dlaczego ona rośnie ???? Pisaliście, że ten parametr będzie zbliżał się do "0" aż wywali błąd że ... filtr się skończył. Druga sprawa .... DPF regeneruje mi się co ok 80 km ???? Przypomnę że zrobiłem maxem od 4000 km i jeszcze nigdy nie "przyłapałem" go jak że się regeneruje (wyższe spalanie chwilowe, praca wentylatora itp). Co szanowne grono na to ? Będę wdzięczny, gdyby ktoś z Was mógłby zrobić podobną diagnozę i przesłał wyniki (priv, forum) Dziękuję.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
|
|