|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-01-2007, 17:40 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-11-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 19
|
auto dalej gaśnie
Przeczytałem wiele postów na ten tamat. Wymieniłem już świece i przewody. wyczyściłem silnik krokowy i przepływomierz, poprzeczyszczałem styki, robiłem restart komputera, a auto dalej gaśnie po 15-20 sekundach od porannego uruchomienia. Za drugim razem słabo kręci, a jak zgaśnie to za trzecim razem akumulator już ledwo "zipie". Jak przyjdzie zima to będzie tragedia. Wtedy już za drugim razem nie będzie można uruchomić auta. Poradźcie co jeszcze można zrobić w aucie, bo wydałem już sporo kasy, a efektów nie widać. Czy te objawy mogą być z winy słabego akumulatora? Dodam, że jak silnik się zagrzeje to wszystkie problemy znikają.
__________________
Roman |
13-01-2007, 17:55 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
|
Napisz czy coś sprawdzałeś z dopływem paliwa, czy po przekręceniu kluczyka w słychać z tyłu pompę paliwa, czy sprawdzałeś/wymieniałeś filtr paliwa.
No nic innego mi w tym momencie nie przychodzi do głowy :fcp24
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-?? Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta |
13-01-2007, 18:00 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-11-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 19
|
W układzie paliwowym nic nie sprawdzałem i nie wymieniałem. Ale troche mi to nie pasuje, bo po przejechaniu ok. 1 km i złapaniu temperatury silnika wszystkie złe objawy mijają. Od tego momentu samochód zachowyje się normalnie. Można go odpalać już bez żadnych problemów.
__________________
Roman |
13-01-2007, 18:04 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
|
Wiem, że układ dopływu paliwa może nie ma nic wspólnegoi z twoim problemem, ale nic mi innego nie przychodzi do głowy.
Może jeszcze jest słaby styk masy?/hmmmmmmmm.... :fcp25
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-?? Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta |
13-01-2007, 18:30 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
A co z sondą lambda? Żyje? Może jej podgrzewanie umarło?
|
14-01-2007, 18:35 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-11-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 19
|
chyba w koncu pojade na komputer do ASO, bo nie mam już siły. Przed chwilą chciałem pojechać (dzisiaj pierwszy raz) i ledwo się udało. Auto gasło po kilkunastu sekundach kilka razy, a akumulator ledwo kręcił przy kolejnej próbie odpalenia. Pozdrawiam
__________________
Roman |
14-01-2007, 18:49 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Wiesz co, a przeczyść klemy na akumulatorze, sprawdź napięcie w instalacji na włączonym silniku (powinno być ponad 14V). Może to wszystko być spowodowane złym napięciem ładowania i w ogóle zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciem na urządzeniach sterujących. Może po prostu regulator napięcia ci szlag trafił.
|
16-01-2007, 20:21 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-11-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 19
|
dzisiaj wyczysciłem klemy, przetarłem styk masy, sprawdziłem akumulator pod obciążeniem i wszystko jest OK. A jutro rano pewnie znowu będą kłopoty z uruchomieniem auta. Ale wreszcie na czwartek mam umówionego elektryka, może w koncu znajdzie przyczynę porannych kłopotów.
__________________
Roman |
16-01-2007, 20:55 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Nie chodziło mi o sprawdzenie akumulatora pod obciążeniem tylko o to, czy alternator go w ogóle ładuje.
|
20-01-2007, 13:14 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-11-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 19
|
dalej nic
Niestety dalej nie usunąłem problemu z mojego mondka. Dzisiaj byłem u elektryka i umówił się ze mną na wymianę zaworu sterowania podciśnienia EGR. Nie wiem co to znaczy ani ile będzie kosztował ten zawór, ale chyba zaryzykuję i pojadę. Auto dalej gaśnie po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku. Doradźcie coś na ten temat. Czy ten zawór może mieć wpływ na moje problemy, a może to jednak coś innego ??/
__________________
Roman |