Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-01-2007, 12:07   #1
galux20
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: wielkopolska
Model: mk3 passeratii
Silnik: 2,2tdci 2.0tdi
Rocznik: 2005 2016
Postów: 191
Domyślnie Wymieniać busa po 110 tyś km?

Witajcie.
Nie mogę znaleźć porządnego forum Renaulta Mastera, dlatego piszę w tym miejscu licząc na pomoc.
Kupiłem w salonie mastera 2002 L2H2 silnik 2.5D bez turbiny, przejechane faktycznie 110 tyś km. Wymiana oleju co 10 tyś km castrol 10-40. Od czasu wprowadzenia ultimy i verwy tankuję tylko te paliwa. Do tej pory wymieniłem tylko pompę hamulc. 1100zł w serwisie [powód to brak czyszczenia zacisków], komplet tarcz i klocków przy przebiegu 90 tyś km, oponę na przodzie, trochę grzebałem w przednim zawieszeniu.
Mam pytanie, czy przy takim przebiegu wymienialibyście na nowszego [marzy mi się transit 350 maxi podwyższany w tdci125ps].
Trochę jest wolny, w Polsce wystarczy, ale na autostradach nie pojadę więcej niż 100-110 km/h, pali mi 9-10l .
Brakuję mi klimy [zastanawiam się nad szyberdachem 950 brutto]
Czy mogę liczyć, że do 200 tyś km przejechanych koszty napraw będą znośne?

galux20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2007, 19:20   #2
Marifex
ford::average
 
Avatar Marifex
 
Zarejestrowany: 23-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: T300
Silnik: 2.0 TDDI 86KM
Rocznik: 2001
Postów: 146
Domyślnie

Na twoim miejscu bym nic nie zmieniał

Jeśli masz taki przebieg, diesel bez turbiny bedzie hulał bez kłopotu. Z tego co słyszalem te nowe trnsity z TDCI różnie sie spisuja i sa wrazliwe na paliwo, podobnie jak mondeo tdci Kolega w firmie ma 2 i przy przebiegu okolo 150 tys km w obu wymieniali pompy paliwa koszt około 5 tys zł

Ja mam oczywiscie forda duzo starszego ale tez ze zwykłym dieslem, wada jest tego silnika wlasnie predkosc max, Z tym ze zalezy jakie masz przelozenia np. w T4 silnik 2.4D caravella szedł 160 km/h a taka optymalna szybkosc 140 km/h. Nowoczesne diesle bardzo szybkie i bardzo drogie w naprawie

Reasumujac moim zdaniem dociagniesz spokojnie do 200 tys km i wtedy pomyslisz, to na dostawczaka wsumie niewielki przebieg, inny znajomy ma transita od nowosci takiego jak ja zrobił 1000000 km i silnik ma do remontu dopiero

POZDRO
__________________
Marifex
Marifex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2007, 20:28   #3
rastaleon
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Radom
Postów: 589
Domyślnie

Cytat:
Napisał galux20
Czy mogę liczyć, że do 200 tyś km przejechanych koszty napraw będą znośne?
Sory, ale pytanie lekko dziwne. Jeśli tłuczesz sie z pusatkami, cegłami po mieście albo wozisz towar do sklepów i co chwila stajesz, jedynka dwójka, stop i kolejny sklep, to po niewielkim przebiegu auto będzie wyeksploatowane. Jeśli jeździsz w trasy, to po przebiegu 4 razy większym niż w mieście, auto będzie mniej zjeżdżone.
Sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie. Wiesz, jak użytkujesz auto i co wymieniłes adekwatnie do tego użytkowania. Jeśli uważasz, ze naprawy były niewielkie, auto spisuje sie dobrze, to śmigaj dalej.
__________________
escort mk4 1990 1.6 D
sierra mk2 1988 2.0 OHC B+G+Elektryka
transit 1991 2.5 D krótki niski
omega A 1991 2.6 B, Full wypas+skóra,automat,150 koników,6 garów,bez LPG !!!
rastaleon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2007, 08:08   #4
galux20
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: wielkopolska
Model: mk3 passeratii
Silnik: 2,2tdci 2.0tdi
Rocznik: 2005 2016
Postów: 191
Domyślnie

Dzięki za odpowiedż.
galux20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2007, 21:12   #5
zajac
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-12-2006
Postów: 6
Domyślnie

He he czytam to i sie śmieje. Wczoraj sprzedałem transita którym bezawaryjnie przejechałem 250 tyś km, a kupiłem go jak miał 12 lat a przebieg mniej niz znany. A tu takie pytanie
zajac jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2007, 09:40   #6
kuczis
ford::advanced
 
Avatar kuczis
 
Zarejestrowany: 02-06-2006
Skąd: Dania, Nordsjælland
Model: był Transit jest Focus
Silnik: 1.0 ecoboost 147KM by heko
Rocznik: 2012
Postów: 386
Domyślnie

:fcp2 jak mój transit miał 110tys to ja go miąłem 8 miesiąc(od nowości) ,i wsiadając do niego czułem się jak by był jeszcze wczoraj odebrany z salonu,(żadnego dyskomfortu że sie coś zepsuje) wsiadałem lałem i jechałem , wtedy przebieg rzędu 500tys km był dla mnie wyzwaniem.., jak widac z biegiem czasu i ta wielkośc przejechanych kilometrów nie jest jakaś przesadzona i sprawiająca ze auto nadaje się już tylko do sprzedaży.
__________________
Ford Transit all time... only in road
kuczis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2007, 08:38   #7
Pinki
ford::expert
 
Avatar Pinki
 
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
Domyślnie

galux20, sam swoim postem odpowiedziałes sobie ,ze tak naprawdę to niechcesz zmieniac swojego autka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przebieg to żaden przebieg jak na ten silnik powiedzmy ,ze przy 100tyys to on się dotarła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak za kilka lat zmienisz autko na tranzita bedzie super ale puki jeździsz Renault to też tu do nas zaglądaj
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika"
Jest:
BMW E61 LCI 520D
Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD
były
Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936
Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216
Pinki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2007, 09:05   #8
galux20
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: wielkopolska
Model: mk3 passeratii
Silnik: 2,2tdci 2.0tdi
Rocznik: 2005 2016
Postów: 191
Domyślnie

Wielkie dzięki za odpowiedź Panowie. To mój pierwszy bus i dlatego takie pytanie. Może ktoś podpowie czy szyberdach [950 brutto] poprawi komfort? Czy wymiana paska rozrządu co 60 tyś, a napinaczy i pompy wodnej co 120 tyś km to optymalne podejście?
Czy brak elektroniki, comonnraila, turbiny jest rekompensowany mniejszą awaryjnością i kosztami?
galux20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2007, 09:22   #9
rastaleon
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Radom
Postów: 589
Domyślnie

Cytat:
Napisał galux20
Może ktoś podpowie czy szyberdach [950 brutto] poprawi komfort?
Jeśli chodzi o szyberdach, to ja jestem przeciwnikiem montowania niefabrycznych sprzętów tego typu. Bo widzisz samochody seryjnie wyposażone w szyberdach mają zupełnie inną konstrukcję dachu - wzmocnioną. Jesli ktos wytnie Ci dziure w dachu i wstawi tam szyberdach, to bardzo możliwe, ze po niedługim czasie wszystko się rozszczelni i porozłazi.
Cytat:
Napisał galux20
Czy wymiana paska rozrządu co 60 tyś, a napinaczy i pompy wodnej co 120 tyś km to optymalne podejście?
a to już zalezy od tego, co masz napisane w instrukcji obsługi auta, co podaje producent. W moim transicie muszę to robić co 60 tyś km, tzn pasek z rolkami i napinaczami. Nie wiem jak jest u Ciebie ? Moze masz łańcuszek zamiast paska ?

Cytat:
Napisał galux20
Czy brak elektroniki, comonnraila, turbiny jest rekompensowany mniejszą awaryjnością i kosztami?
Nie wiem, jak z kosztami, ale mniejszą awaryjnością na pewno ! Po latach elektronika zaczyna "dokuczac" i to bardzo...
__________________
escort mk4 1990 1.6 D
sierra mk2 1988 2.0 OHC B+G+Elektryka
transit 1991 2.5 D krótki niski
omega A 1991 2.6 B, Full wypas+skóra,automat,150 koników,6 garów,bez LPG !!!
rastaleon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2007, 11:35   #10
galux20
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: wielkopolska
Model: mk3 passeratii
Silnik: 2,2tdci 2.0tdi
Rocznik: 2005 2016
Postów: 191
Domyślnie

Z szyberdachem masz rację jeśli chodzi o sztywność, z drugiej strony to latem jak jedziesz 1000km w jedną stronę jest ciężko[na podłodze pełno pustych butelek] ,jeżeli znacząco poprawiłoby to komfort to zaryzykuję.

Mam pasek, renault zaleca co 110 tyś, w serwisie mówią o 80-90 tyś między wymianami.
pozdrawiam piotrek :fcp14
galux20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.