Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-02-2014, 21:47   #1
tomlim
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
Domyślnie wtrysk wody do kolektora

Zeby zaczac od poczatku - wymienilem filtr powietrza na stozkowy, zablokowalem EGR, ustawilem przepustnice na otwarta i - halas przy szybkiej jezdzie nieco mnie juz meczyl.
Po podlaczeniu na powrot przepustnicy na wolnych obrotach wyraznie brakowalo mu tego "czegos" i podczas gwaltownego przyspieszania a takze podczas manewrowania na wstecznym nieeezle kopcil.
W zwiazku z tym kilka dni temu zaczalem zabawe z wyczytanym gdzies/kiedys dostarczaniem wody do kolektora.
Miedzy innymi podlaczylem kilka rzeczy, zmniejszylem dawke wtrysku na pompie

Po 4 dniach i przejechaniu ok 350 km zauwazylem co nastepuje:
kopcenia - nawet przy ostrym przegazowaniu i podczas szybkiej jazdy prawie nie widac.
Dynamika nieco oslabla ale tak naprawde ledwo wyczywalnie.
Predkosc maks pozostala na takim samym poziomie, za to kultura pracy poszla na plus.
Silnik pracuje rowniej, jest bardziej elastyczny.
Spozycie paliwka na tym dystansie spadlo o ok 6,5 ltr
Zuzycie wody wynioslo ok 11 ltr.
czyli matematycznie
paliwo - 6.5 ltr x 1.4 eur = 9.1 eur
woda - 11 ltr x 1.5 eur za 5ltr butle = 3.3 eur.
Wychodzi wiec na to, ze jak na razie na kazdych 100 km wychodzi taniej o ok 2Eur koszty calej instalacji wychodza ok 10 Eur
I tu zaczyna sie moje pytanie - w trakcie dostarczania wody nastepuje silne schlodzenie kolektora dolotowego i zauwazalnie wolniej silnik lapie temperature robocza.
Czy takie chlodzenie nie bedzie w dluzszym czasie grozne dla tlokow albo czegos tam jeszcze?

Postaram sie jeszcze poprobowac z wielkoscia dyszki do wody, otwieraniem zaworu itd i potem wrzuce jakies foto i dokladne wielkosci tego co wlozylem.


Ostatnio edytowane przez tomlim ; 03-02-2014 o 21:51
tomlim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2014, 10:19   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: wtrysk wody do kolektora

Cytat:
Napisał tomlim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy takie chlodzenie nie bedzie w dluzszym czasie grozne dla tlokow albo czegos tam jeszcze?
Hm... To raczej ty nam odpowiesz na to pytanie...
Tego typu patenty (tzw chłodzenie wewnętrzne) stosuje się generalnie w wysilonych silnikach wyczynowych. Do komercyjnej jazdy na pewno nie, a jeszcze w naszym klimacie gdzie zimą temperatura w nocy spada do minus kilkunastu stopni - to jest zupełnie wykluczone.
Na Cyprze może można... - ale ja bym nie ryzykował uszkodzenia silnika. Tym bardziej, że silnik Osiołka - co jak co - ale nie jest wysilony...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2014, 20:18   #3
dulu1
ford::average
 
Avatar dulu1
 
Zarejestrowany: 27-11-2008
Skąd: Człopa
Model: Transit 80
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1999
Postów: 121
Domyślnie Odp: wtrysk wody do kolektora

Ale to chyba to nie chodzi o wtrysk wody, ale wtrysk pary do kolektora. Kiedyś o tym sobie trochę czytałem i do wytworzeni pary służy generator pary elektryczny, albo w bardziej prymitywnych wersjach owijają miedzianą rurką kolektor, który po rozgrzaniu się nagrzewa ten przewód (w nim płynie woda) dając parę. W drugiej wersji układ włącza się dopiero po jakieś chwili aż się trochę rozgrzeję silnik. Wiadomo że taki układ można sobie rozbudowywać żeby działał automatycznie.
W tym artykule było napisane że gdzieś w Kanadzie podobno jakieś firmy bardziej masowo używają takiego czegoś. Korzyści jakie miałoby to przynosić to redukcja zużycia paliwa nawet do 50%, duża cichsza praca silnika i bardziej harmonijnie rozwijanie mocy. Szczerze mówiąć to po przeczytaniu tego, sam miałem ochotę założyć na próbę do osiołka takie ustrojstwo (musi to być prosty diesel, albo benzyna), ale trochę bałem się konsekwencji (o tym jak to wpływa na trwałość nie było nic napisane) i pomysł upadł ;-)
Podobno też, tak jak pisał wcześniej Wojtek było to używane w wyczynowych pojazdach sportowych i w samolotach...

Bump: W Polsce tez ktoś próbował samodzielnie skonstruować taką instalację, trochę prymitywa, ale konstruktor twierdzi że działa:

http://www.youtube.com/watch?v=l2vi-TvyA3Q

:-)
dulu1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2014, 22:10   #4
ziemek56
ford::expert
 
Avatar ziemek56
 
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
Domyślnie Odp: wtrysk wody do kolektora

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do komercyjnej jazdy na pewno nie, a jeszcze w naszym klimacie gdzie zimą temperatura w nocy spada do minus kilkunastu stopni - to jest zupełnie wykluczone. Na Cyprze może można... - ale ja bym nie ryzykował
Ja jestem praktyk - nie fizjoterapeuta. NIE KUPUJĘ GŁUPOT. Woda w komorze spalania tylko u wyczynowców pod ścisłą kontrolą !!!
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D
ziemek56 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2014, 08:12   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: wtrysk wody do kolektora

Cytat:
Napisał dulu1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale to chyba to nie chodzi o wtrysk wody, ale wtrysk pary do kolektora.
Można żartem powiedzieć - za poetą: "Para buch!, - koła w ruch!"
Chodzi o wtrysk wody... Ja o parze za dużo nie słyszałem w silnikach spalinowych. Natomiast mój kolega z pracy w latach 70-tych ubiegłego wieku, który starował w terenowych rajdach skuterem, "Osa" miał zainstalowane tzw wewnętrzne chłodzenie silnika - w postaci dodatkowej dyszki rozpylającej wodę.
Uważam, że gdyby tego typu patenty miały jakikolwiek sens powszechnego stosowania w motoryzacji - to już dawno by je stosowano w silnikach spalinowych.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.