|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-02-2014, 17:57 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: Łódź
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Jak w temacie. Gorące kable i popalone bezpieczniki w skrzynce w komorze silnika. Zaczęło się od trudnego rozruchu i migotania spiralki. Sprawdziłem świece żarowe jedna poszła - wymieniłem komplet. Jakiś czas był spokój, potem padło na automat stopu bo wykitował - zamontowałem nowy. Wracając z dalekiej drogi ostatnio, poczułem smród spalenizny w kabinie a wcześniej migotanie i brak kontrolek na desce. Po otwarciu pokrywy akumulatora w komorze silnika dostrzegłem dwa prawie przegrzane kable, jeden spalony bezpiecznik blaszkowy i sporo nadtopioną skrzynkę ( na foto to dwa górne kable te najgrubsze z prawej strony bezpieczników i jeden bezpiecznik przepalony ten pierwszy górny ). Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją i co może być powodem takiego uszkodzenia ?
Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 02-02-2014 o 22:02 |
03-02-2014, 07:04 | #2 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140->163KM
Rocznik: 2011
Postów: 154
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Standardowa usterka w SGA.
musisz oczyścić kable na złaczach z nalotu, zwłaszcza ten idący z alternatora. To przez to grzeją się kable i zaczynają palić. |
03-02-2014, 08:28 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: Łódź
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Ale to może nie załatwić sprawy, coś musi być powodem takiej usterki może wadliwy alternator ale ładowanie miałem zawsze. A gdzie tak ogólnie prowadzą te dwa górne kable ? czy można je wymirnić, a może ktoś ma schemat z tymi bezpiecznikami jakie tam są napięcia ?
|
03-02-2014, 17:18 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Kościerzyna
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 380
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
To jest powodem. Jeden z tych kabli prowadzi do rozrusznika. Ten właśnie na górze. Drugi chyba do alternatora. W każdym razie najlepiej od nowa zaprasować końcówki bo te na 100% nie przewodzą porządnie. Ja u siebie wymieniłem większość. Także te za lewą lampą minusowe. A nawet klemy musiałem wymieniać. Takie były zaciskane od góry. Wyjmij te bezpieczniki na dole i kręć rozrusznikiem, auto nie zapali i będziesz widział gdzie się grzeje.
|
04-02-2014, 04:33 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: Łódź
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Wymontowałem skrzynkę z kablami , u mnie pierwszy kabel idzie do alternatora. Nie wiem jaką wartość powinien mieć bezpiecznik blaszkowy na tym kablu bo jest spalony chyba 150A, przydałaby sie jakaś rozpiska.
|
04-02-2014, 19:49 | #6 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Pierwszy z góry to 150 -160 A. Pisałem wielokrotnie, jest złe połączenie pomiedzy tym czarnym grubym kablem, a sama końcówką co idzie pod ten bezpiecznik 150 A. Źle jest fabrycznie zaprawiona, zaprasowana. Trzeba zeskrobacz z niej gumę, jesli jeszcze sie nie stopiła, dokładnie oczyscić, zacisnąć porzadnie i dużą lutownicą polutować to złącze.
Będzie wtedy dobrze! Pozwoliłem sobie zamiescić fotkę kolegi wyzej z naniesiona strzałą, która dokładnie lokalizuje miejce uszkodzenia. Pozdr. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 04-02-2014 o 20:00 |
04-02-2014, 19:55 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: Łódź
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Mam nowy kabel dorabiany z nowymi zaciskami, w miejscu łączenia nie ma gumy, zaciski zrobione bez lutowania. Dokupiłem druga skrzynkę używkę z 2002 r a mój jest 2005. W tej skrzynce uboższej musiałem dorobić dwa gniazda ale co ciekawe że na pierwszym kablu miała zamontowany bezpiecznik 130A i wyglądał na nie ruszony.
|
04-02-2014, 19:59 | #8 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Bo to była skrzynka od Golfa IV Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 04-02-2014 o 21:12 Powód: Zbędne cytowanie |
04-02-2014, 20:17 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: Łódź
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to był Galaxy z 2002. Właśnie ten kabel zaznaczony strzałką przez kolegę się wypalił. teraz mam mądrzejsze bezpieczniki z wkładką topikową, mam nadzieję ze w razie awarii nie będzie takiego uszkodzenia jak tym razem.
|
11-02-2014, 23:34 | #10 |
ford::amateur
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-04-2013
Skąd: Ruda Śląska
Model: galaxy
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 5
|
Odp: Palą się kable i bezpieczniki skrzynki komory silnika od czego ?
Miałem ten sam problem. Kable były tak gorące, że skrzynka bezpiecznikowa częściowo się stopiła. Kupiłem nową (używaną) skrzynkę - koszt około 120 zł. Nowa w serwisie kosztuje 200 zł. Zagniotłem kleszczami końcówki na zakończeniach przewodów a przypaloną izolację (około 4 cm) zastąpiłem taśmą izolacyjną. Taśmę należy mocno dociskać do przewodu aby ciasno go oplatała ponieważ pojedyncze druty przewodu musza być razem ściśnięte bo inaczej będą się grzały.
Sama przyczyna spalenia skrzynki bezpiecznikowej jest bardziej skomplikowana. Prawdopodobnie był nią uszkodzony rozrusznik w którym wyrobiły się łożyska i pobierał on za każdym razem inny a czasami bardzo wysoki prąd rozruchu. Przy okazji uszkodzeniu uległ również akumulator. Koszt regeneracji rozrusznika około 160 zł a nowy akumulator około 350 zł. Od naprawy minęło pół roku i usterka nie powtórzyła się. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |