|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-01-2014, 08:21 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2013
Skąd: wroclaw
Model: Ford Transit
Silnik: 2.4 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
róznica w przełożeniu mostu 4.27 a 4.63
Zastanawiam sie nad zmiana mostu z przełożenia 4.63 na 4.27. Wiem ze zyskam na predkosci ale kosztem mocy. Nie wiem na ile odejście auta będzie mniejsze. Na tym 4.63 nawet ładnie ciągnie, mam porównanie z mostem 3.77 gdzie wogóle nie ma odejscia - totalny mół z dołu przy silniku 2.4 DI 120KM.
|
17-01-2014, 09:46 | #2 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: róznica w przełożeniu mostu 4.27 a 4.63
To nie jest tylko kwestia przełożenia, ale także jaka jest buda, ładowność, koła itd.
Moim zdaniem zmiana przełożenia ma sens tylko w przypadku dużego przyrostu mocy, np z 90 na 140 KM. Lub np przy zmianie przeznaczenia: zdejmujesz duży kontener (czyli spadochron) i robisz lawetę... Ponadto nie wszystkie występujące przełożenia są na wszystkich występujących mostach (4 różne plus odmiany)... Cytat:
Rozsądną zmianę przełożenia można natomiast uzyskać zmieniając rozmiar opon.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-01-2014 o 10:03 |
|
17-01-2014, 11:33 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2013
Skąd: wroclaw
Model: Ford Transit
Silnik: 2.4 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
Odp: róznica w przełożeniu mostu 4.27 a 4.63
Moja buda jest max.podwyzszona i sredni długi. koła 16' i ładowność 1500 kg. Auto przeważnie jest max załadowane i jezdze tylko w dalekie trasy autostradami.Nie wiem własnie jak zejde na 4.27 jak duzo straci na mocy auto bo na predkosci to zyskam i na spalaniu oczywiscie jak latam długie trasy. Pozatym most 4.63 jest starszej budowy czyli żeby półośka wyszła trzeba zdjąc dekiel dyfra i rozbezpieczyć a w tym 4.27 są piastobębny gdzie półośka bez problemu wychodzi. W tym 4.63 co jezdze mam niwielkie luzy wzdłużne półosi i czytałem ze to wada fabryczna a dokładnie materiałowa przez co podczas ruchów wzdłużnych stuka i zaklepuje sie końcówka półosi. Tutaj dokladne info z akcji serwisowej forda w 2008r.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
17-01-2014, 11:44 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: róznica w przełożeniu mostu 4.27 a 4.63
Jeżeli na tym moście który masz da się jeździć, to bym go zostawił i spróbował założyć opony o wyższym profilu, ale o tej samej szerokości.
Wbrew pozorom - takie rozwiązanie jest często optymalne jeżeli chodzi o zmianę całkowitego przełożenia. Wymiana mostów o której piszesz dałaby zmniejszenie przełożenia aż o 8,4%. To bardzo dużo. Myślę, że najlepiej byłoby uzyskać wynik rzędu 4% - przy pomocy zmiany opon raczej bezproblemowo. Jaki masz rozmiar opony?
__________________
Zgredzik |
17-01-2014, 11:55 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2013
Skąd: wroclaw
Model: Ford Transit
Silnik: 2.4 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
Odp: róznica w przełożeniu mostu 4.27 a 4.63
teraz mam 215/75/16 i innych nie zamierzam zmieniac gdyż potrzebuje opon o dużej nośności gdyz woże towary o wadze 1500-2000kg. Poprostu ten most 4.63 to serwisowa porażka i z czasem luz na półośkach bedzie sie powiekszał az kiedys moze wyjechac z mostu i pozamiatane. Most 4.27 to inna konstrukcja montowany juz w TDCI gdzie korek wlewu jest na pokrywie dyfra. Jedynym problemem w tym moscie to aby zdjąc bęben trzeba odkrecic nakretke 65 mm:-). Poprostu zastanawia mnie jak bardzo odczuwalny bedzie spadek przyspieszenia z miejsca gdyz zeby ruszyc z 1500 kg na pace musi miec kopyto.
|
17-01-2014, 12:21 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: róznica w przełożeniu mostu 4.27 a 4.63
Moim zdaniem niskie biegi nie będą problemem (ruszanie), problemem będzie jazda szosowa z towarem na najwyższym biegu. To będzie coś jak zamiana skrzyni 5-tki na 4-kę z nadbiegiem...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-01-2014 o 12:23 |
17-01-2014, 12:25 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2013
Skąd: wroclaw
Model: Ford Transit
Silnik: 2.4 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 23
|
Odp: róznica w przełożeniu mostu 4.27 a 4.63
Problemy z ruszaniem to mialem nawet na pusto w moscie 3.77. Ten 4.27 pochodzi z tego co wiem z 2.4 TDCI 137KM wiec tam pewnie ladnie jezdzilo.
|