Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-08-2004, 12:53   #1
Embyrys
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-08-2004
Postów: 282
Domyślnie Za miękka głowica do gazu w 1,6 16v

Witam!
W maju założyłem gaz do 1,6 16v. Zrobiłem na tym jakieś 6 tys od tamtej pory i jeździ jak złoto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niedawno jednak jakis mądrala w TV - chyba w automaniaku nastraszył mnie że silniki forda Zetec 1,6 16v sie nie nadaja do gazu bo mają za miękką głowice i z czasem silnik sie rozleci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co o tym sądzicie ?
Podjąć jakieś kroki zapobiegawcze czy olać to ?

Mój Escort to 92 r. z przebiegiem 165 tys.

Embyrys jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2004, 15:53   #2
mariusx
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-07-2004
Postów: 246
Domyślnie

Pisał to pewnie jakis pismak będący na usługach producentów instalacji IV generacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A nawet jak silnik ci sie rozsypie, to duzo nie stracisz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., wstawisz nowy za 100 EURO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
MkI/94/115PS zetec+spryskiwacze świateł
mariusx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2004, 16:39   #3
arturk
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-08-2004
Postów: 3
Domyślnie

Miałem takiego gazowca 1,6 zeteca z 1998r i miał prawie 300 000 tyś na zegarku z czego 100 000 na gazie, nic sie nie rozsypało w silniku ...
arturk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2004, 23:04   #4
denon2000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
Domyślnie

fordowskie silniki nie nadają się do gazu:
- świece i olej trzeba wymieniać co 5 kkm
- przewody co 10 km
- po 15 padają zawory
- po 20 pęka głowica
- po 25 urywają się tłoki i pęka wał
- po 30 blok rozlatuje się na 27 kawałków
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A tak na poważnie:
Z moich wyliczeń wynika że po 50kkm na gazie zwraca się koszt instalacji i zostaje na drugi silnik. W rzeczywistości trzeba mieć wyjątkowego pecha żeby po takim przebiegu silnik był do wywalenia. W moim przypadku od założenia gazu (17kkm temu -> 8 miesięcy) zwróciła się już instalacja i mam opony na przód gratis. Do końca roku "zarobię" tyle ile wydałem na wszelkie naprawy essiego w tym roku (chyba że wyskoczy jakaś nowa maglownica....).
Efekt jest taki, że za cenę benzyny jeżdząc na lpg mam samochód w idealnym stanie. Nic dodać nic ująć.
denon2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2004, 06:32   #5
krzych
ford::expert
 
Avatar krzych
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max
Silnik: 1.8 125KM TDCi Titanium
Rocznik: 2006
Postów: 3,315
Domyślnie Instalka

Ktoś opowiada brednie.
Sam mam instalkę od ponad roku i zrobiłem już na niej jakieś 35kkm.
Poza wymianą filterka gazu i okresowymi regulacjami nie ma z nią żadnego
problemu - to samo dotyczy silnika.
O problemach słyszałem jedynie w Focusach, które mają ceramiczne gniazda zaworów i pękają, ale nie wiem czy to do końca jest taka prawda.

Mimo rosnących cen gazu i tak będziesz do przodu. Nie ma się co zastanawiać tylko zakładaj instalkę.
__________________
Pozdrawiam
Krzych



[Regulamin Forum] [FAQ] [Zasady ogłoszeń] [Dział Komunikaty]
krzych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2004, 16:10   #6
barabasz
ford::average
 
Zarejestrowany: 23-07-2004
Skąd: śląsk
Model: omega
Silnik: 3,0v6
Rocznik: 1998
Postów: 116
Domyślnie

Nie ma zadnych porcelanowych czy ceramicznych gniazd zaworowych jest tylko teflonowa prowadnica zaworow ale przy odpowiedniej regulacji i instalacji nie ma zadnych problemow
__________________
Na razie brak Forda.

ale rozglądam się za Mondeo lub Focusem.
barabasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2004, 15:08   #7
voshon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2004
Postów: 38
Domyślnie

Mam Escorta Combi 1998 1.8 16V Zetec 115 KM, przejechane 200kkm z tego 140kkm na gazie. Silnik chodzi jak igła (co ciekawe jest w najlepszym stanie ze wszystkich podzespołów w tym samochodzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W najgorszym zawieszenie, ciekawe dlaczego.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio byłem zmuszony wymienić reduktor w instalacji (mam II generację z "gwizdkami"), który wytrzymał 140kkm, a powinien góra 100kkm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Reasumując, jezeli ktoś mi powie ze silniki Zetec nie nadają się do gazu, to ja go poproszę o wizytę w specjalistycznej poradni. Wystarczy spojrzeć na liczbę uzytkowników tego forum. Jestem przekonany ze przewazająca wiekszość posiadaczy ZETEC-ów jezdzi na LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To chyba nie wymaga komentarza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam

voshon

1998 Escort Combi 1.8 16V Fun + LPG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
voshon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2004, 19:25   #8
barabasz
ford::average
 
Zarejestrowany: 23-07-2004
Skąd: śląsk
Model: omega
Silnik: 3,0v6
Rocznik: 1998
Postów: 116
Domyślnie

Male sprostowanie do wypowiedzi VOSHONA ty masz chyba regulacje zaworow hydrauliczna
w Zetecach od 99r sa plytkowe reszta bez zmian itak jak pisalem wyzej wystarczy pilnowac regulacji i wszystko powinno grac
__________________
Na razie brak Forda.

ale rozglądam się za Mondeo lub Focusem.
barabasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2004, 21:06   #9
denon2000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
Domyślnie

Cytat:
Napisał barabasz
Male sprostowanie do wypowiedzi VOSHONA ty masz chyba regulacje zaworow hydrauliczna
w Zetecach od 99r sa plytkowe reszta bez zmian itak jak pisalem wyzej wystarczy pilnowac regulacji i wszystko powinno grac
ja mam właśnie essiego z 99 roku (dokładnie z połowy roku) i mam srebną pokrywę zaworów. Z tego co pamiętam to na forum ktoś wspominał że srebna oznacza regulację hydrauliczną.
denon2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2004, 07:59   #10
barabasz
ford::average
 
Zarejestrowany: 23-07-2004
Skąd: śląsk
Model: omega
Silnik: 3,0v6
Rocznik: 1998
Postów: 116
Domyślnie

Z tego co czytalem to od maja 99r regulacja w Zetecach jest plytkowa ale lepiej sie upewnij w serwisie
__________________
Na razie brak Forda.

ale rozglądam się za Mondeo lub Focusem.
barabasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.