Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-01-2014, 20:33   #1
fryczas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-11-2013
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 3
Domyślnie 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

Może mi się wydaje ale jak w temacie. Czuję ze na zimnym silniku za mim się troszkę rozgrzeje silnik jest bardzo słaby i prawie ciągle gaśnie nawet najmniejsza górka jest dla niego wyzwaniem przez co muszę go przeciągać na sprzęgle. Może to normalne nie wiem gdyż to mój pierwszy diesel.Proszę o odpowiedz.

fryczas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2014, 14:51   #2
gregor75
ford::professional
 
Imię: gregor
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

Mondeo z takim silnikiem demonem mocy nie jest ale jak się przyzwyczaisz do takiej charakterystyki to będzie ok i auto nie będzie gasło .
gregor75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2014, 16:34   #3
_harry
ford::specialist
 
Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
Domyślnie Odp: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

Kolega gregor jest "advanced" na forum a ja mam zaledwie kilka postów - ale nie wytrzymałem...
Nie mam wielkiego doświadczenia w jeździe fordami (wcześniej kilka opli i toyota) ale zwalanie na 125 konny motor dieslowski z takim momentem obrotowym że "ten typ tak ma" i że "się przyzwyczaisz" to chyba jakieś nieporozumienie.
Nie ma mowy aby żyłować zimny silnik od razu na wielkie obroty, ale przy takich temperaturach jak mamy tej zimy po 500 metrach jak olej dotrze wszędzie do silnika to nie ma mowy aby silnik się dławił i gasł przy małej górce.
Jeśli masz więcej niż 1750 obrotów to jedynka i dwójka mają iść jak burza od 2 tysięcy na obrotomierzu.
Ja zostawiając skrzynię na dwójce jadę w niewielkich korkach nie dodając gazu - nieważne czy to ślimak pod górę na skrzyżowaniach czy prosta droga
Jeśli tak nie jest - ewidentnie masz coś nie tak z silnikiem.
_harry jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2014, 17:00   #4
Jan_Pel
ford::amateur
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 16-10-2013
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
Domyślnie Re: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

Miałem tak samo, znam ten ból, ciężko ruszyć, mała dynamika na niskich obrotach, kopcenie po zadławieniu, auto nie do jazdy: miałem zapchany EGR - po zaślepieniu EGR motor jak nowy, auto normalnie jeździ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Naprawa EGR w serwisie ok. 4 tysiące, blaszka + elektroniczne wyłączenie EGR 400 zł, ale w opcji z chip tuningiem który zrobił mi w aucie 143 konie i 386 Nm blokowanie EGR za darmo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jan_Pel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2014, 21:02   #5
fryczas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-11-2013
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 3
Domyślnie Odp: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

Dzięki Jan_Pel no rzeczywiście w porównaniu z dieslem kolegi to mój przy niskich obrotach jest naprawdę mułowaty. Bd musiał się bliżej temu przyjrzeć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
fryczas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2014, 14:11   #6
Jan_Pel
ford::amateur
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 16-10-2013
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 3
Domyślnie Re: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

Mogę dodać, że w serwis forda nie widział problemu, panowie robili jazdy próbne i twierdzili że wszystko jest ok, a jak poszedłem do normalnego serwisu na hamownię (serwis forda nie posiada, bo po co) to auto pokazało połowę normalnego momentu obrotowego w dolnych zakresach obrotów i znacznie wydłużony czas osiągania wyższych obrotów. Samo zaślepienie EGR przywróciło prwidłowe działanie silnika. Niestety chemiczne czyszczenie zaworu nie dało rezultatu, ford po rabatach dał wycenę na jakieś 3 700 za wymianę zaworu EGR który w moim aucie jest zintegrowany z kolektorem. Chip tuning kosztował razezem z zaślepieniem i elektronicznym wyłączeniem EGR 1200 zł.
Teraz obserwuję zużycie paliwa które wyraźnie spadło w porównaniu do jazdy z zapchanym EGR-em, ale nie wiem czy nie jest wyższe niż kiedyś gdy EGR działał normalnie; będę to obserwował, a jakby co to poproszę o korektę tuningu dla obnizenia zużycia paliwa, bo mocy mam teraz aż za dużo - bez problemu zrywam przyczepność przciskając bardziej pedał gazu przy ruszaniu, a nie na tym mi zależy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Teraz w każdym razie czuję się bezpieczniej przy włączaniu się do ruchu i przy wyprzedzaniu - mam wrażenie że mogę to także robić łatwiej niż inni uczestnicy ruchu, co także poprawia moje samopoczucie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A silnik ma jakby nieco lepszą kulturę pracy - mruczy przyjemniej i spokojniej. Pozdrawiam
Jan_Pel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2014, 09:11   #7
rszalc
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-03-2012
Skąd: lubin
Model: mondeo
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
Domyślnie Odp: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

Piszesz że chemiczne czyszczenie nic nie dało. A czy może są inne metody regeneracji zaworu EGR?
rszalc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2014, 16:18   #8
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

w wiekszości aut zawór jest demontowalny i rozbieralny.
są preparaty do czyszczenia nagaru z egr, lub poprostu jakiś rozpuszczalnik.
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2014, 18:32   #9
_harry
ford::specialist
 
Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
Domyślnie Odp: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

jaceks, mam pytanie o stopkę w twoim poście, bo mnie aż zazdrość w dołku ścisnęła...
to spalanie 6,5 w mieście to masz jakoś udokumentowane, jakiś portal z wpisywaniem wszystkich tankowań, kilometrażu, specyfiki ruchu itp?
_harry jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2014, 20:28   #10
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: 1.8 Tdci Bardzo słaby na zimnym silniku

tylko zdjęcia z zegarów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. rzeczywiste może być do pół litra większe, ale nie zwracam na to szczególnej uwagi. tankując za 100zł, ok 18 litrów, robie niecałe 300km po mieście i to mi wystarcza za przelicznik.
dziennie robie ok 50-60km po mieście, na autostradę wyjeżdżam co 650-700km jak dpf chce się wypalić, albo wcale, i wypalam w mieście. styl jazdy zachowawczo emerycki z dziećmi na pokładzie.
weź pod uwage wersję econetic, obniżona moc do 115KM, opony o niskim oporze toczenia, pełną osłonę silnika z przodu i dołu, obniżone zawieszenie

Ostatnio edytowane przez jaceks ; 06-01-2014 o 20:37
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.