|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-12-2013, 14:54 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-12-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: duratec 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Diagnoza wskazań sond lambda
Witam wszystkich,
Moje mondeo (mk3 2.0 duratec) ostatnimi czasy zaczyna dziwnie pracować - przy przyspieszaniu czuć delikatne szarpanie tak jak by spadki mocy i na dodatek wszystkiego zaczęło więcej spalać... Doszukując się powodów tego dziwnego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zjawiska natknąłem się na temat sond lambda. Wedle wątku, który czytałem wskazania pierwszej sondy powinny się zawierać w przedziale 0-1V a druga powinna wskazywać stale ok 0,6-0,7V. Po podłączeniu elm do autka - hm, mocno się zdziwiłem - druga sonda pracuje jak chce. Załączam screeny. Proszę powiedzcie mi - czy to kwalifikuje ją do wymiany? I jak wskazania drugiej mają się do spalania? Bo za skład mieszanki jest odpowiedzialna pierwsza (przed katalizatorem) - dobrze rozumuję? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] PS. obie sondy są na drugim wykresie. Czerwona to pierwsza przed katalizatorem, zielona - po. Ostatnio edytowane przez ice.dj ; 14-12-2013 o 14:57 |
14-12-2013, 17:40 | #2 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki i krótkoterminowe korekty wtrysku
druga sonda odpowiada za długoterminowe korekty wtrysku - praktycznie niezauważalne różnice. Zrób reset PCM i wtedy zobacz co będzie wskazywać II sonda. |
14-12-2013, 18:40 | #3 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
Cytat:
Sonda nr.1 jest sondą regulacyjną i ma wpływ na pracę silnika i skład mieszanki. Sonda nr.2 jest tylko sondą diagnostyczną. Montowaną za katalizatorem w celu wykrycia jego ewentualnej usterki. Ma ona tylko poinformować kontrolką silnika na desce o awarii katalizatora. Z wykresów które podałeś można przypuszczać że sonda nr.1 jest sprawna. Natomiast katalizator trochę już niedomaga. Ale jeżeli nie ma kontrolki CHECK na desce to nie ma co kombinować. Proponuję Ci wrzucić wykres lmabdy przy równej jezdzie ok 100km/h. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Ale z tego kawałka co dałeś jest ok. Sonda oscyluje. Chociaż ospale. Ale to może być wina wolnej jazdy i niskich obrotów silnika. Juzek Ty masz V6. Tam są chyba 2 sondy regulacyjne. W 4cyl. jest tylko jedna sonda regulacyjna. Druga jest za katalizatorem.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
|
14-12-2013, 18:56 | #4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
Cytat:
|
|
14-12-2013, 18:59 | #5 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
Cytat:
DPF w dieslach. To jest dopiero masakra.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
|
14-12-2013, 19:06 | #6 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
Wiem o tym, ale zawsze to jest problem, bo trzeba coś zrobić dodatkowo.
|
14-12-2013, 21:46 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-06-2012
Skąd: Kozienice
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
Poczekaj z wymianą sond. Co prawda miałem w Toyocie niby uszkodzone sondy a wszystko brało się z winy cewek zapłonowych, też więcej paliła i później szarpała. U mnie w mondeo 1.8 zagazowanym miałem coś podobnego jak stałem w korkach zaczynał szarpać przy ruszaniu, później tego nie było, tylko jak stałem dłużej w korkach. Wymieniłem cewkę, kable, świece i minęło jak ręką odjął. Ale tu nie miałem błędu sond.
|
14-12-2013, 21:59 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-12-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: duratec 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
Kable i świece zapłonowe wymieniłem niecałe 2 tyś. km temu (świece Platinum) więc to raczej odpada. Sławne klapki też wymienione na nowe bo już były w rozsypce - teraz ośka jest łożyskowana tak jak na to miejsce w modelach po lifcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale to taki mały offtopic.
Nie doprecyzowałem swojego mondziaka - benzyna bez lpg z roku 2001. Dzięki za porady, jutro przyjadę się poza miasto i wrzucę screeny. Aha żadna kontrolka mi się jeszcze nie świeciła, w komputerze też czysto. |
15-12-2013, 08:25 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
Sprawdź też czy autko lekko się toczy. Bo może któryś zacisk złapał. Zobacz też temp. płynu chłodzącego. Jaka jest temp. w trakcie jazdy np. stówką.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
15-12-2013, 12:22 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-12-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: duratec 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Odp: Diagnoza wskazań sond lambda
A więc tak jak mówiłem - autko przekulałem dzisiaj przy stówce, przy nierozgrzanym jeszcze silniku i ciepłym. Dodaję w postaci dwóch filmów, mam nadzieję że was nie zanudzą...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Co do samych hamulców - zmieniałem koła na zimowe dwa tygodnie temu i wszystkie koła się ładnie kręcą, tarcze nie ocierają się o klocki. Spokojnie można każde obracać jedną ręką. Niestety nie posiadam informacji czy w moim autku był wymieniany katalizator - obecny przebieg to 159tys. km. Aha jeszcze jeden printscreen: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez ice.dj ; 15-12-2013 o 12:28 |
|
|
|