Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-12-2013, 14:54   #1
ice.dj
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: duratec 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Diagnoza wskazań sond lambda

Witam wszystkich,

Moje mondeo (mk3 2.0 duratec) ostatnimi czasy zaczyna dziwnie pracować - przy przyspieszaniu czuć delikatne szarpanie tak jak by spadki mocy i na dodatek wszystkiego zaczęło więcej spalać...

Doszukując się powodów tego dziwnego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zjawiska natknąłem się na temat sond lambda. Wedle wątku, który czytałem wskazania pierwszej sondy powinny się zawierać w przedziale 0-1V a druga powinna wskazywać stale ok 0,6-0,7V.

Po podłączeniu elm do autka - hm, mocno się zdziwiłem - druga sonda pracuje jak chce. Załączam screeny.

Proszę powiedzcie mi - czy to kwalifikuje ją do wymiany? I jak wskazania drugiej mają się do spalania? Bo za skład mieszanki jest odpowiedzialna pierwsza (przed katalizatorem) - dobrze rozumuję?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

PS. obie sondy są na drugim wykresie. Czerwona to pierwsza przed katalizatorem, zielona - po.


Ostatnio edytowane przez ice.dj ; 14-12-2013 o 14:57
ice.dj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2013, 17:40   #2
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki i krótkoterminowe korekty wtrysku

druga sonda odpowiada za długoterminowe korekty wtrysku - praktycznie niezauważalne różnice.

Zrób reset PCM i wtedy zobacz co będzie wskazywać II sonda.
Juzek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2013, 18:40   #3
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

Cytat:
Napisał Juzek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
druga sonda odpowiada za długoterminowe korekty wtrysku - praktycznie niezauważalne różnice.
Niestety nie zgodzę się z tym. Korekta długoterminowa ustawia się na podstawie krótkoterminowej.
Sonda nr.1 jest sondą regulacyjną i ma wpływ na pracę silnika i skład mieszanki. Sonda nr.2 jest tylko sondą diagnostyczną. Montowaną za katalizatorem w celu wykrycia jego ewentualnej usterki. Ma ona tylko poinformować kontrolką silnika na desce o awarii katalizatora.

Z wykresów które podałeś można przypuszczać że sonda nr.1 jest sprawna. Natomiast katalizator trochę już niedomaga. Ale jeżeli nie ma kontrolki CHECK na desce to nie ma co kombinować.

Proponuję Ci wrzucić wykres lmabdy przy równej jezdzie ok 100km/h. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Ale z tego kawałka co dałeś jest ok. Sonda oscyluje. Chociaż ospale. Ale to może być wina wolnej jazdy i niskich obrotów silnika.

Juzek Ty masz V6. Tam są chyba 2 sondy regulacyjne. W 4cyl. jest tylko jedna sonda regulacyjna. Druga jest za katalizatorem.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2013, 18:56   #4
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

Cytat:
Napisał enjoypoznan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sonda nr.2 jest tylko sondą diagnostyczną. Montowaną za katalizatorem w celu wykrycia jego ewentualnej usterki.
I stworzeniu problemów Polakowi, który wyciął katalizator. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2013, 18:59   #5
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I stworzeniu problemów Polakowi, który wyciął katalizator.
Nie jest tak źle. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczy emulator w postaci mufy wkręcanej na lambdę lub w formie płytki elektronicznej.
DPF w dieslach. To jest dopiero masakra.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2013, 19:06   #6
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

Wiem o tym, ale zawsze to jest problem, bo trzeba coś zrobić dodatkowo.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2013, 21:46   #7
mrk2607
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-06-2012
Skąd: Kozienice
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 2
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

Poczekaj z wymianą sond. Co prawda miałem w Toyocie niby uszkodzone sondy a wszystko brało się z winy cewek zapłonowych, też więcej paliła i później szarpała. U mnie w mondeo 1.8 zagazowanym miałem coś podobnego jak stałem w korkach zaczynał szarpać przy ruszaniu, później tego nie było, tylko jak stałem dłużej w korkach. Wymieniłem cewkę, kable, świece i minęło jak ręką odjął. Ale tu nie miałem błędu sond.
mrk2607 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2013, 21:59   #8
ice.dj
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: duratec 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

Kable i świece zapłonowe wymieniłem niecałe 2 tyś. km temu (świece Platinum) więc to raczej odpada. Sławne klapki też wymienione na nowe bo już były w rozsypce - teraz ośka jest łożyskowana tak jak na to miejsce w modelach po lifcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale to taki mały offtopic.
Nie doprecyzowałem swojego mondziaka - benzyna bez lpg z roku 2001.

Dzięki za porady, jutro przyjadę się poza miasto i wrzucę screeny. Aha żadna kontrolka mi się jeszcze nie świeciła, w komputerze też czysto.
ice.dj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2013, 08:25   #9
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

Sprawdź też czy autko lekko się toczy. Bo może któryś zacisk złapał. Zobacz też temp. płynu chłodzącego. Jaka jest temp. w trakcie jazdy np. stówką.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2013, 12:22   #10
ice.dj
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2013
Model: mondeo mk3
Silnik: duratec 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Diagnoza wskazań sond lambda

A więc tak jak mówiłem - autko przekulałem dzisiaj przy stówce, przy nierozgrzanym jeszcze silniku i ciepłym. Dodaję w postaci dwóch filmów, mam nadzieję że was nie zanudzą...

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Co do samych hamulców - zmieniałem koła na zimowe dwa tygodnie temu i wszystkie koła się ładnie kręcą, tarcze nie ocierają się o klocki. Spokojnie można każde obracać jedną ręką.

Niestety nie posiadam informacji czy w moim autku był wymieniany katalizator - obecny przebieg to 159tys. km.

Aha jeszcze jeden printscreen:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez ice.dj ; 15-12-2013 o 12:28
ice.dj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.