Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-11-2013, 10:59   #1
Motlok
ford::amateur
 
Avatar Motlok
 
Imię: Motlok
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Katowice
Model: Ford Focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2001
Postów: 3
Domyślnie Focus 1.4 dziwne problemy z elektryką

Witam

Byłbym wdzięczny o wskazówki dotyczące rozwiązania mojego problemu w Focusie 1.4 z 2001

Mianowicie podczas jazdy nagle wszystkie wskaźniki skaczą na maksimum po czym opadają do zera i cała deska roździelcza gaśnie na jakieś 20 sek ale silnik dalej pracuje bez zarzutu.
Po chwili wszystkie wskaźniki znów skaczą gwałtownie do samego końca po czym wracają do prawidłowych ustawien czyli prędkości, obrotów, paliwa itd. ale zapalają się kontrolki akumulatora i wtrysku
Po chwili gasną i po jakimś czasie znów to samo. Czasem częsciej czasem rzadziej. Skutki są takie że przepalaja się żarówki drogowe po każdym takim zawachaniu a teraz żarówki z długich też padają lub bezpieczniki od szyb lub wycieraczek.

Wymieniłem alternator ale bez rezultatu. To samo. Akumulator mam z lipca tego roku, sprawdzałem miernikiem ma prawidłowe napięcie. Sprawdzałem też na drugim akumulatorze ale też takie same objawy.

Proszę o pomoc

Motlok jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 12:05   #2
Anperis
ford::average
 
Avatar Anperis
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 07-08-2012
Skąd: KNW
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 PB
Rocznik: 2005
Postów: 88
Domyślnie Odp: Focus 1.4 dziwne problemy z elektryką

Stawialbym na uszkodzone zegary
Anperis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 13:49   #3
banan206
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-04-2011
Skąd: Jarocin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2002
Postów: 80
Domyślnie Odp: Focus 1.4 dziwne problemy z elektryką

Wygląda na uszkodzony regulator napięcia, ale skoro alternator wymieniony wiec odpada. Sprawdź połączenia przy alternatorze, przede wszystkim czy masa przechodzi. W poprzednim aucie musiałem zrobić dodatkowy przewód łączący obudowę alternatora z silnikiem.
banan206 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 14:26   #4
Motlok
ford::amateur
 
Avatar Motlok
 
Imię: Motlok
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Katowice
Model: Ford Focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2001
Postów: 3
Domyślnie Odp: Focus 1.4 dziwne problemy z elektryką

Dziś przeczytałem ze mogą to byc styki przy skrzynce BSI które należy przeczyścic
Zrobiłem to ale nic to nie dało

Tak się dzieje podczas Jazdy:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Potem się normuje i wyglada tak:
(kontrolka ABS nie dotyczy problemu akurat)

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Motlok jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 14:32   #5
banan206
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-04-2011
Skąd: Jarocin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2002
Postów: 80
Domyślnie Odp: Focus 1.4 dziwne problemy z elektryką

Spróbuj wyjąć zegary i przejrzyj tamte wtyczki.
banan206 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 14:37   #6
Motlok
ford::amateur
 
Avatar Motlok
 
Imię: Motlok
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Katowice
Model: Ford Focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2001
Postów: 3
Domyślnie Odp: Focus 1.4 dziwne problemy z elektryką

Zrobie tak ale czy zegary tłumaczą przepalanie żarówek z przodu za każdym razem gdy mi skoczą do góry wskazówki ?
Motlok jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2013, 14:49   #7
banan206
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-04-2011
Skąd: Jarocin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2002
Postów: 80
Domyślnie Odp: Focus 1.4 dziwne problemy z elektryką

właśnie nie tłumaczą. Przepalanie jest spowodowane tylko i wyłącznie regulacją prądu ładowania. W skodzie miałem ten problem, napięcie na aku podczas pracy silnika skakało, tak samo jak się włączyło jakiś odbiornik. Wymiana żarówek średnio raz w miesiącu. Pomogła wymiana szczotek alternatora.
Natomiast w lanosie zapalała się i gasła kontrolka ładowania podczas jazdy. Pierwsza diagnoza alternator natomiast wymiana na nowy nic nie pomogła, Podjechałem do elektryka, który stwierdził "brak masy". Dołożyłem przewód od obudowy alternatora do silnika i po problemie.
banan206 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.