|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-10-2013, 09:44 | #1 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 08-04-2013
Skąd: Białystok
Model: Ford S-Max / BMW 318i
Silnik: Duratec-HE 2.0+LPG / N42B20
Rocznik: 2007 / 2002
Postów: 51
|
silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Witam,
od 5 miesięcy jeżdżę S-Maxem z benzynowym silnikiem 2.0. Ostatnio zauważyłem, że podczas mocnego przyspieszania kiedy wkręcam silnik powyżej 3500obr./min. zaczyna się lekko dławić. Przyspiesza niezbyt płynnie i trochę zamula się (tak jakby trochę przerywa). Przeglądałem trochę tematów na forum i zastanawiam się, czy powodem może być brak filtra paliwa w tym modelu i jednocześnie zbierający się brud w zbiorniku paliwa. Może pompa paliwa przytyka się albo wtryskiwacze? Czekam na wasze sugestie gdzie szukać przyczyny. |
08-10-2013, 22:17 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-05-2012
Model: Ford S Max
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 52
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Witam, ja w benzyniaku swoim też miałem zamulanie i szarpało mi przy mocnym depnięciu. Po wizycie okazało się, że miałem świece do wymiany. Może u Ciebie też coś w tym kierunku. Pozdrawiam
|
14-10-2013, 21:22 | #3 |
ford::amateur
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 11-08-2009
Skąd: Wrocław
Model: s-max
Silnik: 2,5 T benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Witam
Ja mam esia z silnikiem 2,5T i od tygodnia zaczęło go szarpać jak by następowało odcięcie zapłonu. Taka niemoc brała go przy obrotach około 3000/min. Wymieniłem filtr powietrza, chociaż był prawie czysty, i zalałem go etyliną 98 oktanową a na-dodatek zalałem preparatem do czyszczenia wtrysków i nadal nic. Jutro idę założyć nowe świece jeśli to nie da rezultatu idę na komputer. Pozdrawiam |
14-10-2013, 21:54 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Jakies bledy wyrzuca w trybie serwisowym?
Zaczalbym od komputera, a nie swiec - mioze byc niepotrzebna wymiana. W 2.5T trzy padliwe rzeczy (poza gladziami, ktore padaja z przegrzania) to MAF, MAP i sterowanie zaworem za turbina. To ostatnie najtansze - ok 300 PLN. Objaw - szarpanie, wchodzenie w tryb awaryjny przy mocnym depnieciu (u mnie wyrzucalo blad zbyt wysokiego cisnienia w kolektorze dolotowym).
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie |
15-10-2013, 23:37 | #5 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
jak macie MAF to obejzec wyczyścic.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
17-10-2013, 09:04 | #6 |
ford::amateur
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 31-03-2012
Skąd: Poznań
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Witam
Maiłem tak samo, dodatkowo silnik zaczął trząść całym nadwoziem. Sugestia sprawdź przebieg, powyżej 150tys te silniki na benzynie zaczynają tracić luz na zaworach. U mnie kontrola luzu wykazała ich całkowity brak na dwóch cylindrach. Konieczne było ustawianie a w praktyce zdjęcie głowicy, wymiana upalonych zaworów i uszczelniaczy. Wcześniej na komputerze, bez błędów, świece wymienione, cewki sprawdzone i nic nie pokazało. |
17-10-2013, 09:12 | #7 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 08-04-2013
Skąd: Białystok
Model: Ford S-Max / BMW 318i
Silnik: Duratec-HE 2.0+LPG / N42B20
Rocznik: 2007 / 2002
Postów: 51
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Mój ma ponad 166tys. przebiegu i rzeczywiście delikatnie nim trzęsie na postoju. Jeśli to nie problem - napisz mi o kosztach naprawy.
|
17-10-2013, 09:56 | #8 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 31-08-2012
Model: Ford S-max
Silnik: 2.0 Tdci 143
Rocznik: 2007
Postów: 118
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Miałem podobne objawy przy poprzednim aucie, też w benzynie, jednak najczęściej przy wyższych biegach, jak się chciało dynamicznie jechać. Częściowym winowajcom okazał się dziurawy kolektor wydechowy i było coś tam z ciśnieniem. Znajomy mechanik pospawał i wszystko było wporządku. Wymieniłem też świece wtedy.
|
03-11-2013, 14:57 | #9 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 08-04-2013
Skąd: Białystok
Model: Ford S-Max / BMW 318i
Silnik: Duratec-HE 2.0+LPG / N42B20
Rocznik: 2007 / 2002
Postów: 51
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Witam ponownie. Tydzień temu auto zostało podłączone pod komputer (na postoju) i nie wykazało żadnych błędów. Jedynie parametry sondy były podwyższone świadczące o tym, że prawdopodobnie się kończy. Przeczyszczona została też przepustnica ale problem nie minął. Macie jeszcze jakieś pomysły?
|
04-11-2013, 10:41 | #10 | |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: silnik dławi się powyżej 3500obr./min. - Duretec HE 2.0
Cytat:
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
|