|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-08-2013, 15:11 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2011
Skąd: Gliwice
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 40
|
Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Witam. Posiadam Focusa 2000r 1.8TDDi (kompi) i mam problem z silnikiem.
Auto tak jak w temacie dusi się, szapie, przerywa tak jakby nie dostawał paliwa przez chwile.. Dzieje się to w każdej sytuacji, czy to w czasie jazdy czy na postoju na wolnych obrotach. Nieraz jest tak że przejedzie się dużo dużo km i nic albo tak jak dzisiaj praktycznie bez przerwy. Samochód nawet parę razy mi zgasł jak tak przerwał i w tym momencie zaczeła migać kontrolka świec żarowych, ale po każdym takim zgaśnięciu nie było żadnego problemu z odpaleniem. Podejrzewam, że może to być pompa paliwa, ale skoro nie dzieje się tak zawsze to nie wiem co o tym myśleć, może wina paliwa? Dolałem dzisiaj do pełna innego paliwa ale nie pomogło puki co. Dodam jeszcze że praktycznie od kiedy mam tego Focusa to mam taki problem że podczas ruszania szczególnie pod obciążeniem (jeśli klima jest włączona) bardzo ciężko się rusza, tzn trzeba wcisnąć pedał gazu chwile poczekać i dopiero rusza. Także bardzo ciężko jest uciec np. ze skrzyżowania. Trzeba się przyzwyczaić do takiego ruszania. Podobno to jest wina pompy paliwa bo z tym ruszaniem tak jest zawsze, ale z tym przerywaniem to mam problem. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam |
30-08-2013, 15:42 | #2 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Wołomin i okolice
Model: Accord Typ S
Silnik: 2.4 Pb + Podtlenek LPG ;)
Rocznik: 2004
Postów: 546
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Kolego skoro zapala się kontrolka świec żarowych to wypadalo by udać się na jakąś diagnostykę i zobaczyć jakie błędy pokaże. wtedy można sie mniej więcej wypowiedzieć co jest przyczyną tej usterki. a przyczyn może być wiele np: jak już wspomniałeś pompa lub wtryski lub egr lub jeszcze coś innego.
|
30-08-2013, 18:00 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2011
Skąd: Gliwice
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 40
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Ok jutro postaram się pojechać na diagnostykę.
|
04-09-2013, 21:28 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2011
Skąd: Gliwice
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 40
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej i troche tych błędów się nazbierało i bardzo proszę o pomoc.
Lista błędów: -P0167 -P0216 -P0335 -P0404 -P1246 -P1563 -P1664 -P1665 Dodam tylko, że podczas kasowania tych błędów wymieniłem: -czujnik poziomu paliwa (w baku) -wyczyszczony bak oraz przewody paliwowe -filtr paliwa Bardzo proszę o jakąś diagnozę w miarę możliwości. Pozdrawiam |
05-09-2013, 09:40 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2011
Skąd: Gliwice
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 40
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Przetłumaczyłem moje błędy w ten sposób:
P0167 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 3) – usterka (błąd układu regulacji początku wtrysku) P0216 - Układ kontroli czasu wtrysku – usterka P0335 - Czujnik A położenia wału korbowego – usterka P0404 - Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność P1246 – Sygnał obciążenia wejściowego alternatora P1563 - Pompa wtryskowa paliwa - żądania zatrzymania silnika P1664 - Pompa wtryskowa paliwa usterki (możliwe, dostęp powietrza w stronę niskiego ciśnienia paliwa) P1665 - Pompa wtryskowa paliwa - komunikację z PCM orientuje się ktoś czy to może być coś z elektryką czy pompa paliwa do regeneracji? |
05-09-2013, 21:04 | #6 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
na poczatku zaslep egr jak masz niezaslepiony, cos powinno pomoc , czujnik walu wyczysc , sprawdz styki , a reszta bledow to juz niestety pompa.
|
06-09-2013, 06:55 | #7 | |||
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2011
Skąd: Gliwice
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 40
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Dzięki za zainteresowania.
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez kosok ; 06-09-2013 o 12:13 |
|||
10-09-2013, 14:04 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2011
Skąd: Gliwice
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 40
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Zamierzam jutro zaślepić zawór EGR i mam tylko jedno pytanie, czy po zaślepieniu nie będą wyskakiwać cały czas błędy na komputerze? czy nie jest potrzebny do tego do komplet jakiś emulator czy coś?
|
11-09-2013, 21:54 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2011
Skąd: Gliwice
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 40
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
Cytat:
Czujnik wału-wyczyszczony, sprawny Styki-wyczyszczone ale nic się nie poprawiło, a nawet wydaje mi się że jest coraz gorzej z tym szarpaniem, przerywaniem i bardzo często gaśnie. Dzisiaj zauważyłem że auto zaczęło szarpać przerywać tak dużo dużo bardziej jak silnik osiągnął temperaturę 90 st. Poza tym na wolnych obrotach auto zaczęło tak jakoś drżeć-obrotomierz wskazuje 750 obr. Jest to dobre wskazanie czy obroty na postoju powinny być większe? Może po tych uwagach ktoś będzie miał jakiś pomysł aby wkońcu przestał przerywać. Pozdrawiam. |
|
11-09-2013, 22:17 | #10 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Przerywa, szarpie, dusi się, gaśnie...
wybacz ze tak lakonicznie napisalem ale widze ze sobie poradziles juz z tym co mowilem wiec trzeba pomyslec dalej ,ale niestety dalej juz chyba wiecej nie zadzialasz bo wyglada to na uszkodzenie pompy , sterownika - ale ten jak by padl to silnika bys nie uruchomil wiec ja stawiam juz na zuzycie pompy mechaniczne.
|
|
|
|