|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-11-2006, 11:55 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-08-2005
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 24
|
pompa wody
witam wszystkich'
mam chyba, do wymiany pompe wody i w zwiazku z tym pare pytan. czy przy wymianie pompy konieczna jest wymiana calego rozrzadu, gdzie ona dokladnie siedzi, i czy mozliwe jest zeto nie pompa cieknie a cieknie tak zza tego glownego kola co paski napedza? z gory dziekuje za wszystkie wskazowki. pozdro. |
17-11-2006, 12:20 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
Nie wiem jak jest w fordzie, ale większość pomp jest tak zbudowana, że posiada specjalny otworek w obudowie, który znajduje się pomiędzy uszczelnieniem a łożyskiem. Służy on do odprowadzenia płynu chłodzącego wtedy, gdy padnie uszczelnienie ciecz chłodząca nie dostaje się na zewnątrz, przez łozysko tylko przez ten otwór. Tak wiec może u ciebie właśnie skończyła się pompa i ciecz wydostaje się przez ten otwór
|
17-11-2006, 12:26 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
W zetecach pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu i aby ją wymienić trzeba zdemontować rozrząd. Podobno są takie zalecenia, że paska się nie zakłada ponownie, a co za tym idzie rolki również powinno się wymienić. Ale to są zalecenia. Zrobisz jak zechcesz. Nie mam też pewności czy w TD jest tak samo, ale pewnie tak.
|
17-11-2006, 12:50 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
Cytat:
|
|
17-11-2006, 13:13 | #5 | |||
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Coś tam pamiętałem z dyskusji:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] No i zmyliło mnie, że ktoś tam napisał, że pompę należy wymieniać razem z rozrządem. Ale z kolei jest tam informacja, że w TD jest tak właśnie, jak ja napisałem - czyli, że paskiem rozrządu pompa jest napędzana. A tu taki cytat: Cytat:
Cytat:
|
|||
17-11-2006, 13:19 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
TD to nie wiem, bo nie miałem styczności z tym motorem. Generalnie jest tak ze większość aut ma pompy napędzane z paska rozrządu i zaleca się ich wymianę, co druga wymianę paska. W zetecach można sobie odpuścić, ale jak padnie pompa to się dowiesz jak przegrzejesz motor. Tak samo jest jak się zerwie pasek wielorowkowy. Nie jest to za szczęśliwe rozwiązanie dobrze wiemy, co grozi jak braknie pompy wody. Jeśli się nie zorientujemy po prostu kończy się silnik i jego naprawa nie ma sensu. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest napęd jej z paska rozrządu. O ten pasek dbamy a wielorowkowy traktuje się po macoszemu.
|
17-11-2006, 13:24 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2006
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: Mondeo MKI, Golf II
Silnik: 1.8, 1.3
Rocznik: 1993, 1989
Postów: 92
|
Panowie , nie mam TD, ale to co pamietam to TD nie mają pasków tylko łańcuchy rozrządu....tak mi sie obiło o oczy na tym forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
17-11-2006, 13:49 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
majotom, ale to TDDI i TDCI, a stare chyba jednak mają pasek.
|