Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-06-2013, 20:36   #1
Jeazzer
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
Domyślnie Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

Szanowni forumowicze, zwracam się z prośbą o pomoc przy przerabianym już jak czytałem tu na forum wątku falujących obrotów, ale nic nie odpowiada moim objawom w pełni, mechanik polecił mi wymianę uszczelniaczy, jakieś szlifowanie tłoków ogólnie zabieg na 2000zł remoncik silnika ale może macie jakiś pomysł i uda mi się go nakłonić do sprawdzenia jeszcze czegoś, niestety nie potrafię się sam bawić z częściami i wspomagam się warsztatem. No ale do rzeczy moje objawy to:

- Obroty falują od 400 - 1500 (silnik prawie gaśnie, dławi się strasznie) na biegu jałowym, gdy już schodzi na niższe obroty zarówno na LPG jak i benzynie - podgazowanie pomaga obroty się regulują wskaźnik się uspokaja ale czuć na słuch że wahanie nadal jest ale znacznie delikatniejsze
- czasem problemy z odpaleniem a czasem odpala na dotyk
- nie ma mocy na wysokich biegach 140km/h to w wielkich bólach (jadę z górki 160km/h a jak się zbliża góreczka to od razu spada do 120 pomimo ze go cisnę ile się da, czasem się zastanawiam czy w ogóle podjedzie
- przy zmianie biegów strasznie szarpie (gdy wrzucam bieg i chcę puścić sprzęgło to zawsze go to przyhamowuje (sprzęgło robione dwa lata temu)
- grzeje się (pomimo ze wskazanie temperatury pięknie stoi dęba zawsze idealnie w pionie) to słyszę że wiatraki się co chwila włączają - termometr powietrza na zewnątrz bardzo szybko idzie w górę pól godziny jazdy i wskazuje temperaturę o 10 stopni wyższa niż na początku jazdy a temperatura na zewnątrz raczej tak szybko się nie zmienia
- płyn chłodzący wydaje się zabrudzony mimo ze 9 miesięcy temu go wymieniałem (i zrobił się taki bardzo szybko)
- we wnętrzu czasem czuć szczególnie przy stracie jakby olejem (silnik się nie poci)
- jest na 10w40 generalmotors opelka (taki zaproponował mi mechanik/gazownik) i bierze go średnio 500-700ml na 1000km proponował tez przeskoczyc na 15w40
- przy falowaniu obrotów przygasały wszystkie światła na wewnątrz i zewnątrz ale wymiana alternatora i akumulatora pomogły
- nowe świece, cewka i kable wysokiego napięcia (wymienione w wyniku awarii podobno coś mi popaliło świece i przestał palić na jeden cylinder) falowanie było przed i po
- często wykazuje błędy o ubogiej mieszance (mechanik twierdzi ze jest wsio ok)
- był również błąd o słabym ciśnieniu pompy ale nie było jakiej

wszelkie sugestie mile widziane odsyłacze do innych artykułów również ale te na tym forum już chyba znam ale może się mylę

Jeazzer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2013, 20:44   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

Zależy jaki przebieg ma ten silnik. Jeżeli duży to trzeba sprawdzić kompresję w cylindrach, bo objawy jak brak szybkości, i branie oleju świadczą o słabej kompresji w cylindrach.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2013, 21:33   #3
Jeazzer
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

silnik to benzyna 2.0 4 cylindry 2003 rok z LPG autko ma 203000km, czy kompresję w cylindrach sprawdzę na normalnym warsztacie czy muszę jechać gdzieś do specjalistycznego? LPG od 60000km

Ostatnio edytowane przez Jeazzer ; 09-06-2013 o 21:48
Jeazzer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2013, 21:37   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

Każdy warsztat mechaniki samochodowej powinien mieć taki przyrząd. Koszt w benzynowym ca 20 zł za sprawdzenie.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2013, 22:58   #5
Jeazzer
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

Czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje to sprawdzę za jednym zamachem, a może znacie jakiegoś fachmana w rejonie Szczecina, co by pogrzebał?

Ostatnio edytowane przez Jeazzer ; 10-06-2013 o 00:13
Jeazzer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2013, 00:15   #6
huptas
ford::average
 
Avatar huptas
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-07-2010
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 PB+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 53
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

witam, a skąd jesteś?
Skoro jezdzisz na gazie i zrobiłeś juz 60kkm to rpoponował bym zrobienie luzów zaworowych, jezeli są za małe to silnik cieżko pali, szczególnie zimny, problem z zlą mieszanką no i falowanie obrotów.
Do durateca nie zalecał bym mineralnego lać.
Pozdrawiam
huptas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2013, 07:11   #7
Jeazzer
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

jeszcze nie byłem sprawdzać ciśnienia ale dziś stała się pewna rzecz, samochodzik stał około 20-30 min na jałowym obroty ładnie się wyregulowały i przez pierwsze 10 min jazdy nie szarpało przy puszczaniu sprzęgła (falowanie jest okazjonalne szarpanie stałe) i auto wydawało się odzyskało moc, no ale nie trwało to długo czy na coś to wskazuje? Kolejna sprawa czy mając wlany GM 10w40 mogę wymienić olej na fordowy 5w30?
Jeazzer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2013, 09:39   #8
Jeazzer
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

pojawił się kolejny problem gubiłem płyn chłodniczy i to w znacznych ilościach, okazało się ,że zbyt duże jego ciśnienie rozszczelniło zbiornik i pękł, zbiornik został wymieniony na nowy razem z korkiem bo podobno ma on w sobie również zawór ciśnienia, niestety auto zaczęło się potwornie grzać chłodnica nie dawał rady tego wystudzić, mechanik powiedział że wszystko jest drożne, i że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą, przy sciąganiu głowicy okazało się że trzeba ją zregenerować i tak też zrobiłem, po regeneracji auto nadal się grzeje, głowica została ponownie rozebrana i oddana do sprawdzenia, na pewno nie ma pęknięć i jest szczelna, termostat i czujniki temperatury nówki, mechanik mówi że teraz to już blok silnika może być pęknięty albo tuleje ale że to droga zabawa i lepiej auto sprzedać jako uszkodzone, może macie jakieś pomysły? może to coś innego?

Bump: głowica podobno była wygięta i był nieszczelny pierwszy cylinder co by tłumaczyło spadek mocy
Jeazzer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2013, 11:45   #9
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

Włos się jeży ze zdziwienia,jak czytam twój ostatni post.Jak była zdjęta głowica pierwszy raz, dlaczego nie zrobiono próby na szczelność, nie splanowano, nie doszlifowano gniazd i zaworów ??
Zmień mechanika, bo niedługo powie, że najlepiej kupić drugi samochód.
Zbiornik pękł, bo pewnie już był uszkodzony, najpierw pękają przewody gumowe, bo są słabsze, a korek zbiorniczka wyrównawczego ma zaworek przez który wydala nadmiar płynu i ciśnienia do atmosfery.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2013, 11:46   #10
Tvvardy
ford::professional
 
Avatar Tvvardy
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,772
Domyślnie Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło

Cytat:
Napisał Jeazzer Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy ściąganiu głowicy okazało się że trzeba ją zregenerować i tak też zrobiłem
Jak miałeś ściągniętą głowice to dałeś ją do planowania?
Tvvardy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
chłodzenie silnika , falowanie obrotów , sprzęgło , temperatura , temperatura silnika



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.