Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-06-2013, 08:57   #1
slaweek
ford::advanced
 
Avatar slaweek
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 20-08-2008
Skąd: Kraśnik
Model: Ford Galaxy MK2 (sprzedany) Ford S-MAX, Ford Edge polift
Silnik: 1.9 TDI, 2.0 TCDI
Rocznik: 2001, 2007
Postów: 333
Domyślnie padający alternator?

Witam, od jakiegoś czasu (3 tyg) z 2 razy po odpaleniu auta i pochodzeniu na małych obrotach wywaliło mi kontrolkę akumlatora - w forscanie miałem błąd związany z alternatorem - wykasowałem i po testach nic nie wskazało. Dodam, że po wyłączeniu zapłonu i ponownum odpaleniu problem znika. Podpowiedzcie czy czas na wymianę alternatora czy może podjechać gdzieś aby sprawdzić ładowanie. Wczoraj miałem dziwny objaw odpaliłem auto a tu info o usterce świateł mijania - sprawdzam faktycznie prawe nie świeci postawiłem auto pod sklepem kupiłem żarówkę - odpalam auto a tu wszystko ok. Czasami s-max mnei zadziwia chociaż mam wrażenie, że żarówka jednak zaczyna padać bo jakby mocniej świeciła.


Ostatnio edytowane przez slaweek ; 04-06-2013 o 09:39
slaweek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2013, 19:17   #2
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: padający alternator?

Panowie napisze tutaj bo dziś dziwna sprawa....jade z pracy i w czasie jazdy zapaliła mi się ikonka akumulatora - ładowania, innych objawów brak. Na teście zegarów napięcie 11,7-12.0 więc chyba ok, po zgaszeniu auta ( i tak 3 razy) kontrolki brak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc pytam: o co biega i czy się martwić?!
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2013, 19:31   #3
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: padający alternator?

Wygłąda na kończące już się szczotki w alternatorze. Prawidłowe ładowanie na wolnych obrotach 13,5 do 14,3 Volta.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2013, 21:51   #4
motorek4612
ford::specialist
 
Avatar motorek4612
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 10-05-2013
Skąd: ZCH
Model: brak
Silnik: 0.0
Rocznik: 0000
Postów: 763
Domyślnie Odp: padający alternator?

Dokładnie to ma być miedzy 13,5 a 14,7 V napięcie ładowania nie więcej i nie mniej,na obciążonym alternatorze(włączone światła, ogrzewanie szyby wentylator itp itd) tak jak kolega wyżej pisze kończy ci się regulator napięcia razem z szczotko trzymaczem. Koszt ok 80 zł.
motorek4612 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2013, 22:14   #5
Radek3571
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-05-2012
Model: Ford S Max
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 52
Domyślnie Odp: padający alternator?

Witam, mi w drodze na wakacje padl alternator. Po zapaleniu auta na postoju z pod maski się zadymiło i zaśmierdziało lekko . Po przejechaniu około 1km zapaliła się kontrolka ładowania po kilku sec wywaliło usterkę silnika i już ponownie nie odpalił. Rozerwało jakieś sprzęgło czy coś co tam łączyło ;( koszt w Bratysławie 380 euro z robocizną ;((
Radek3571 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2013, 22:18   #6
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: padający alternator?

Ja z kolei mam tak ;
robiąc TEST na uruchomionym silniku pokazuje mi bateria 13,3 V
mierząc miernikiem na klemach 14,4 -14,5.V
co prawda akumulator ma juz 6'ty rok i tylko 720 AH.

Wygląda na to że żle wskazuje komputer , bo mierniki podmieniałem i jest podobnie , choć również kilka razy przy odpaleniu kontrolka ładowania nie zgasła od razu po odpaleniu .
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 09:43   #7
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: padający alternator?

Zagadka rozwiązana....dziś jade do pracy (autko zapaliło od 1szego strzału jak zawsze) po 1km znów ikonka ładowania....przejechałem 3km i ... komunikaty: awaria oświetlenie, awaria wspomagania (i jego rzeczywisty brak) i radio się zaczęło wyłączać...zgasiłem autko na placu pod firmą i ....już nie odpaliłem...

Przyjechał mechanik patrzy pod maske i ...wyjął pęknięty pasek klimowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nowy pasek Gates 60zł, robota na placu jakieś 7min i wszystko hula...

P.S. Przy nowych aku pisza że ma napięcie 12V każdy praktycznie więc jak może pokazywać 13 i 14 V na teście zegarów? Sorry ale nie znam się więc pytam....

Pozdro
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 11:38   #8
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: padający alternator?

Jesli odlaczysz od ladowania, to pewnie bedzie 12 tak plus minus. Idzie z alternatora 14. Opor na kablach troszke zabiera. Mozna znalezc info w necie . Zalezy od materialu, dlugosci i srednicy. Nastepnie z aku idzie na kompa i inne urzadzenia, wiec jakos ten prund nam ucieka i mamy ile mamy. Urzadzenia sa na 12v ale z zapasem z powodu skokow jakie moga sie pojawic w sieci. Tak ogolnie . Moze jakis elektryk ubierze to w slowa techniczne
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 12:16   #9
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: padający alternator?

Mi chodzi o to że, np. kupujemy taki aku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] przy którym jak wół pisze: napięcie 12V, wkładamy do Maxia, robimy test zegarów i co, pokazać ma napięcie większe niż 12V?! Jakim cudem?!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 12:27   #10
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: padający alternator?

Takim cudem, że naładowany akumulator 12 woltowy, ma 6 ogniw, a każde ogniwo daje maksymalny prąd 2,2 Volta, to pomnożyć przez 6 daje wynik 13,2 Volta.I tak powinno być.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.