Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-05-2013, 13:24   #1
przemo0018
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
Domyślnie Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Witam.
Na początku chciałem zaznaczyć że MONDEO mam od trochę ponad miesiąca i nie poznałem jeszcze pracy tego auta.
Poczytałem trochę w internecie i doszedłem do wniosku że chyba pada mi koło dwu masowe.
Na wolnych obrotach słychać takie klepanie które znika po dotknięciu sprzęgła.
Po wciśnięciu oczywiście też ale wystarczy dotknąć sprzęgło to znaczy nacisnąć je powiedzmy z centymetr i stuki już ustają.
Nie są to mocne i głośne stuki.
Żeby je usłyszeć trzeba się wsłuchać w pracę silnika ale mimo wszystko są.
Najbardziej je słychać chyba przy lewem przednim kole oraz pod autem.
Słuchałem na youtubie stuków dwu masy co prawda w dieselu i tam te stuki są o wiele wiele głośniejsze.
Samochód ma przejechane 107tyś i na prawdę tyle ma.
Czy możliwe że przy takim przebiegu odzywa się dwu masa???
Czy od razu przy takich objawach nadaje się to do wymiany czy jeszcze spokojnie ze 20000 zrobię i tylko należy obserwować???
Przyznam że wymiana dwu masz to duży wydatek i jeśli nie trzeba wola bym tego nie robić ale też nie chce żeby w czasie jazdy się do końca skończyło.
Czy przed definitywnym końcem dwu masy będą jeszcze jakieś objawy??

przemo0018 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 13:38   #2
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

ciężko ocenić bo na takim "terkotaniu" to i 100tys możesz jeszcze najechać. Jeżeli nie ma wibracji na pedale sprzęgła i nie telepie budą szczególnie podczas odpalania, a terkotanie jest takie raczej ciche to na razie chyba nie ma się czym martwić
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 13:42   #3
djibiza
ford::specialist
 
Avatar djibiza
 
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Na wolnych przy nie wciśniętym sprzęgle może być łożysko oporowe-wysprzęglik, a jak wciśniesz sprzęgło to może być łożysko wałka sprzęgłowego. Generalnie póki jest ok to pojeździsz. Ale warto odłożyć sobie 3000zł (uzbierać) i żeby sobie leżały w razie konieczności wymiany sprzęgła.
djibiza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 14:00   #4
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Jeżeli auto ma faktycznie 107 tys. to dwumas nie powinien się odzywać. No chyba że auto było katowane.

Cytat:
Napisał djibiza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale warto odłożyć sobie 3000zł (uzbierać) i żeby sobie leżały w razie konieczności wymiany sprzęgła.
I to jest rozsądna rada. Tylko wydawało mi się że z ok 2200zł starczy na całość razem z robotą? CHociaż przypominam sobie że niedawno kolega z forum wymieniał i było chyba coś koło 3 patyków. :-/
Droga impreza. A kiedyś sprzęgło kosztowało 700zł...
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.

Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 30-05-2013 o 14:04
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 15:10   #5
przemo0018
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Cytat:
Napisał TomCat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ciężko ocenić bo na takim "terkotaniu" to i 100tys możesz jeszcze najechać. Jeżeli nie ma wibracji na pedale sprzęgła i nie telepie budą szczególnie podczas odpalania, a terkotanie jest takie raczej ciche to na razie chyba nie ma się czym martwić
Przy odpalanie czuć takie wibracje ale to chyba w każdym aucie tak jest że jak odpala się silnik przez moment czuć wibracje???
Na pedale jak wciskam go nogą to nie czuć żadnych wibracji.
Jak wciskałem go ręką to takie bardzo delikatne było czuć ale tylko przy delikatnym wciśnięciu około 1cm bo jak już był w podłodze albo jej okolicach to wibracji nawet na ręku czuć nie było.
Czy te wibracje były by na wciśniętym do końca pedale sprzęgła??
I czy były by wyraźnie wyczuwalne??
Na co zwrócić szczególna uwagę żeby nie przegapić momentu ostatecznego wymiany sprzęgła/dwu masy???
Czy było katowane nie wie tego nikt.
Jeździła nim jedna osoba od nowości w banku i było serwisowane w aso.
Po układzie jezdnym i wnętrzu nie widać żeby było kartowane.

Ostatnio edytowane przez przemo0018 ; 30-05-2013 o 15:13
przemo0018 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 19:32   #6
przemo0018
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Robiłem test co do tego trząchania przy odpalaniu.
-Pacjent ford mondeo MK3 1,8 benzyna - trochę przy odpalaniu trzęście zwłaszcza w momencie załapania silnika.
-Ford transit connect 1,8 diesel podczas całego odpalania trzęsie i w momencie załapania silnika też.
-Fiat Punto 1 również podczas pracy rozrusznika trzęsie i w momencie łapania silnika też, chyba nawet tak samo jak podczas pracy rozrusznika.
Wynika z tego że moje mondeo nie trzęsie podczas odpalania jakoś specjalnie mocniej niż inne samochody.
Widowo każdy jest inny ale mońdzak trzącha tylko w momencie łapania silnika i ale chyba też nie jakoś mocno.
Ten wstrząs podczas załapania silnika jest chyba normalną sprawą prawda???
przemo0018 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 21:26   #7
djibiza
ford::specialist
 
Avatar djibiza
 
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Cytat:
Napisał przemo0018 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten wstrząs podczas załapania silnika jest chyba normalną sprawą
Zobacz jeszcze jedną rzecz. Chwyć lewą ręką lewarek zmiany biegów, trzymaj i odpal auto. Czy w momencie załapania silnika w lewarku poczujesz mocne puknięcie. Może to być któraś poduszka silnika/skrzyni biegów wyrobiona.
djibiza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 22:15   #8
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Cytat:
Napisał przemo0018 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Robiłem test co do tego trząchania przy odpalaniu.
-Pacjent ford mondeo MK3 1,8 benzyna - trochę przy odpalaniu trzęście zwłaszcza w momencie załapania silnika.
?
no dobra ale nie telepie całą budą jak w starym traktorze. Jeżeli nic się specjalnie nie tłucze, nie masz wibracji na pedale sprzęgła i generalnie cały układ biegów działa poprawnie to serio nie szukaj tam dziury. Poza tym jakbyś po 100tys miał wymieniać 2mase to albo masz wyjatkowego pecha, albo auto było konkretnie męczone.

Ostatnio edytowane przez TomCat ; 30-05-2013 o 22:19
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2013, 06:20   #9
przemo0018
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Macie racje nie można czepiać się każdego puknięcia.
A jakie objawy będzie dawać koło dwu masowe w stanie agonalnym???
Takie które nadaje się do natychmiastowej wymiany.
przemo0018 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2013, 17:12   #10
przemo0018
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
Domyślnie Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM

Cytat:
Napisał djibiza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zobacz jeszcze jedną rzecz. Chwyć lewą ręką lewarek zmiany biegów, trzymaj i odpal auto. Czy w momencie załapania silnika w lewarku poczujesz mocne puknięcie. Może to być któraś poduszka silnika/skrzyni biegów wyrobiona.
Faktycznie w momencie odpalanie czuć na lewarku, dwa lub trzy mocniejsze puknięcia.
Poduszki wizualnie wyglądają ok a ta od spodu jest nowa.
Która to może być poduszka???
Jak ją sprawdzić tak żeby mieć pewność??
przemo0018 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.