|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-05-2013, 13:24 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Witam.
Na początku chciałem zaznaczyć że MONDEO mam od trochę ponad miesiąca i nie poznałem jeszcze pracy tego auta. Poczytałem trochę w internecie i doszedłem do wniosku że chyba pada mi koło dwu masowe. Na wolnych obrotach słychać takie klepanie które znika po dotknięciu sprzęgła. Po wciśnięciu oczywiście też ale wystarczy dotknąć sprzęgło to znaczy nacisnąć je powiedzmy z centymetr i stuki już ustają. Nie są to mocne i głośne stuki. Żeby je usłyszeć trzeba się wsłuchać w pracę silnika ale mimo wszystko są. Najbardziej je słychać chyba przy lewem przednim kole oraz pod autem. Słuchałem na youtubie stuków dwu masy co prawda w dieselu i tam te stuki są o wiele wiele głośniejsze. Samochód ma przejechane 107tyś i na prawdę tyle ma. Czy możliwe że przy takim przebiegu odzywa się dwu masa??? Czy od razu przy takich objawach nadaje się to do wymiany czy jeszcze spokojnie ze 20000 zrobię i tylko należy obserwować??? Przyznam że wymiana dwu masz to duży wydatek i jeśli nie trzeba wola bym tego nie robić ale też nie chce żeby w czasie jazdy się do końca skończyło. Czy przed definitywnym końcem dwu masy będą jeszcze jakieś objawy?? |
30-05-2013, 13:38 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
ciężko ocenić bo na takim "terkotaniu" to i 100tys możesz jeszcze najechać. Jeżeli nie ma wibracji na pedale sprzęgła i nie telepie budą szczególnie podczas odpalania, a terkotanie jest takie raczej ciche to na razie chyba nie ma się czym martwić
|
30-05-2013, 13:42 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Na wolnych przy nie wciśniętym sprzęgle może być łożysko oporowe-wysprzęglik, a jak wciśniesz sprzęgło to może być łożysko wałka sprzęgłowego. Generalnie póki jest ok to pojeździsz. Ale warto odłożyć sobie 3000zł (uzbierać) i żeby sobie leżały w razie konieczności wymiany sprzęgła.
|
30-05-2013, 14:00 | #4 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Jeżeli auto ma faktycznie 107 tys. to dwumas nie powinien się odzywać. No chyba że auto było katowane.
Cytat:
Droga impreza. A kiedyś sprzęgło kosztowało 700zł...
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. Ostatnio edytowane przez enjoypoznan ; 30-05-2013 o 14:04 |
|
30-05-2013, 15:10 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Cytat:
Na pedale jak wciskam go nogą to nie czuć żadnych wibracji. Jak wciskałem go ręką to takie bardzo delikatne było czuć ale tylko przy delikatnym wciśnięciu około 1cm bo jak już był w podłodze albo jej okolicach to wibracji nawet na ręku czuć nie było. Czy te wibracje były by na wciśniętym do końca pedale sprzęgła?? I czy były by wyraźnie wyczuwalne?? Na co zwrócić szczególna uwagę żeby nie przegapić momentu ostatecznego wymiany sprzęgła/dwu masy??? Czy było katowane nie wie tego nikt. Jeździła nim jedna osoba od nowości w banku i było serwisowane w aso. Po układzie jezdnym i wnętrzu nie widać żeby było kartowane. Ostatnio edytowane przez przemo0018 ; 30-05-2013 o 15:13 |
|
30-05-2013, 19:32 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Robiłem test co do tego trząchania przy odpalaniu.
-Pacjent ford mondeo MK3 1,8 benzyna - trochę przy odpalaniu trzęście zwłaszcza w momencie załapania silnika. -Ford transit connect 1,8 diesel podczas całego odpalania trzęsie i w momencie załapania silnika też. -Fiat Punto 1 również podczas pracy rozrusznika trzęsie i w momencie łapania silnika też, chyba nawet tak samo jak podczas pracy rozrusznika. Wynika z tego że moje mondeo nie trzęsie podczas odpalania jakoś specjalnie mocniej niż inne samochody. Widowo każdy jest inny ale mońdzak trzącha tylko w momencie łapania silnika i ale chyba też nie jakoś mocno. Ten wstrząs podczas załapania silnika jest chyba normalną sprawą prawda??? |
30-05-2013, 21:26 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Cytat:
|
|
30-05-2013, 22:15 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Cytat:
Ostatnio edytowane przez TomCat ; 30-05-2013 o 22:19 |
|
31-05-2013, 06:20 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Macie racje nie można czepiać się każdego puknięcia.
A jakie objawy będzie dawać koło dwu masowe w stanie agonalnym??? Takie które nadaje się do natychmiastowej wymiany. |
31-05-2013, 17:12 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 28-05-2013
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 125 km
Rocznik: 2004
Postów: 81
|
Odp: Koło dwu masowe pada PB 1.8 125KM
Cytat:
Poduszki wizualnie wyglądają ok a ta od spodu jest nowa. Która to może być poduszka??? Jak ją sprawdzić tak żeby mieć pewność?? |
|