Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-11-2006, 11:15   #1
szafran
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Poznan
Postów: 5
Domyślnie troszeczke z elektroniki samochodowej

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Witam serdecznie na poczatku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam takie pytanko... czy grzebal ktos w "przerywaczu" kierunkowskazow?? Mam na mysli zmiane elementu, ktory reguluje czestotliwosc migania kierunku. Zwiazane moje pytanko jest z tym, ze qpilem sobie zaroweczli LED, a wiadomo, co robi automat kierunkowskazow, jak mu sie zalozy taka zaroweczke. Nie zabardzo usmiecha mi sie oszukiwanie rezystorami, wiec wykombinowalem sobie, ze skoro przerywacz jest elektroniczny, to zapewne mozna go tak zmodyfikowac, by nie bylo potrzeby dokladania paskudnych rezystorow.
Bede wdzieczny za info....Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
FF1, 1.8 DI Endura, Combi, 290kkm
szafran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2006, 14:01   #2
dove
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2004
Skąd: Łódź
Model: mondeo BWY
Silnik: CHBA,CHBB
Rocznik: 2000
Postów: 28
Domyślnie

Pytam, bo nie wiem....
Co się dzieje jak się założy żaróweczkę LED?
__________________
dove the mondeo owner
dove jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2006, 14:10   #3
szafran
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Poznan
Postów: 5
Domyślnie

.... dla elektroniki (przerywacza) to jest znak ze zarowka (zwykla, wloknowa) jest przepalona i zaczyna wszystko mrygac duzo szybciej, by zasygnalizowac kierowcy,ze cos jest nie tak z mrygaczami. Odlacz sobie jedna zarowke i przekonaj sie sam....
__________________
FF1, 1.8 DI Endura, Combi, 290kkm
szafran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2009, 09:08   #4
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Re: troszeczke z elektroniki samochodowej

Odkopie starocia ale to dowod ze uzywam wyszukiwarki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy ktos rozwiazal ten problem juz (poza dodaniem grzalki do kierunkow)
Czy produkuje sie zamienniki przerywaczy wspolpracujace z LEDami? Ford wstawia LED lampy wiec cos takiego powinno istniec (no chyba ze kierunek jest ciagle na zarowce)
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2009, 19:25   #5
kaczozord
ford::advanced
 
Avatar kaczozord
 
Zarejestrowany: 11-11-2008
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 379
Domyślnie Re: troszeczke z elektroniki samochodowej

A nie jest winna temu biegunowość? Dioda po prostu nie świeci tak?

Dla zwykłej żarówki w którym styku będzie "+" nie ma znaczenia. Dla diody ma, bo jak się ja wsadzi i "+" będzie nie tam gdzie powinien to nie będzie działać.

Przykład1:
Wsadziłem do tylnych kierunków (MK1) diody - nie świeciły - ale poszedłem po rozum do głowy i kabelkami spróbowałem zamienić bieguny, prowadząc nimi od oprawki do żarówki - działało!

Przykład2:
Montowałem diody we wnętrzu w miejsce lampek "do czytania" - nie świeciły - wystarczyło zmienić bieguny i wszystko działa
kaczozord jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2009, 20:10   #6
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Re: troszeczke z elektroniki samochodowej

Cytat:
Napisał kaczozord
A nie jest winna temu biegunowość? Dioda po prostu nie świeci tak?

Dla zwykłej żarówki w którym styku będzie "+" nie ma znaczenia. Dla diody ma, bo jak się ja wsadzi i "+" będzie nie tam gdzie powinien to nie będzie działać.

Przykład1:
Wsadziłem do tylnych kierunków (MK1) diody - nie świeciły - ale poszedłem po rozum do głowy i kabelkami spróbowałem zamienić bieguny, prowadząc nimi od oprawki do żarówki - działało!

Przykład2:
Montowałem diody we wnętrzu w miejsce lampek "do czytania" - nie świeciły - wystarczyło zmienić bieguny i wszystko działa
Piszesz o czymś innym. Z przerywaczem jest taki problem, że kierunki za szybko migają. Wynika to z tego, że diody mają większą rezystancję, w obwodzie drgającym (osylatorze) płynie większy prąd i następuje szybsze przeładowanie kondensatora. Podobny objaw występuje przy przepalonej żarówce.
Standardowo równolegle do diody włącza sie rezystor, ale szafran nie chce grzałki w układzie. Teraz szuka przerywacza z osylatorem dopasowanym do obciążania diodami LED. Niestety nie wiem czy coś takiego istnieje,
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2009, 08:49   #7
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Re: troszeczke z elektroniki samochodowej

A dokladniej, w ukladzie z diodami plynie mniejszy prad niz z zarowkami. Dlatego przerywacz rozpoznaje to jako przerwe w ukladzie (jakby byla spalona zarowka). Dzwonilem do ASO ale oni sa jacys cichociemni. Nawet nie wiedza jak to jest rozwiazane w autach z origo lampami LED.

Potwierdzam tez (pisalem gdzies indziej), ze na kierunkach jest odwrocona polaryzacja. Plus jest na cokole zarowki. Na kablach jest ok, ale w samej oprawce sa odwrotnie poprowadzone bieguny - to jednak nie przeszkadza, wystarczy odwrocic. Jednak migacz za szybko miga.

To co? wszyscy tunerzy zakladaja rownolegle opornik? Jak to jest rozwiazane w calych lampach LED?
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2009, 09:57   #8
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Re: troszeczke z elektroniki samochodowej

Cytat:
Napisał MaXyM
A dokladniej, w ukladzie z diodami plynie mniejszy prad niz z zarowkami. Dlatego przerywacz rozpoznaje to jako przerwe w ukladzie (jakby byla spalona zarowka).
Przerywacz nic nie rozpoznaje. Nie ma tam żadnej elektroniki do detekcji przerwy w obwodzie. Przez diodę płynie mniejszy prąd, ale cały układ jest połączony równolegle. Przepalenie żarówki czy zwiększenie rezystancji (dioda LED świeci przy odwróconej polaryzacji czyli podłaczenu zaporowym!) w jednej gałęzi powoduje zmniejszenie rezystancji i zwiększenie prądu w układzie. Dalej jak opisałem - osylator... kondensator...
Szybsze miganie to uboczny (ale przydatny) skutek budowy obwodu.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2009, 11:08   #9
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Re: troszeczke z elektroniki samochodowej

zwiekszenie rezystancy powoduje zwiekszenie pradu? to jakies nowe prawo Ohma. Ale to jest szczegol w tych rozwazaniach.

czy istnieje jakies "kulturalne" rozwiazanie problemu? Wymiana przerywacza na elektroniczny (ale kostkowy, nie "pajeczynke")? Znalazlem tez info ze pomoze zastosowanie stabilizator napiecia na 12V. Ale nie bardzo chce mi sie wierzyc.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2009, 11:17   #10
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Re: troszeczke z elektroniki samochodowej

Cytat:
Napisał MaXyM
zwiekszenie rezystancy powoduje zwiekszenie pradu? to jakies nowe prawo Ohma. Ale to jest szczegol w tych rozwazaniach.
Prawo Ohma jak najbardziej stare. Obwód jest równoległy, rezystancja rośnie w jednej gałęzi. Dodaj prawa Kirchoffa i masz rozwiązanie.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.