Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-05-2013, 12:44   #1
drummer4513
ford::beginner
 
Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 12-05-2012
Skąd: Racibórz
Model: Galaxy Mk II
Silnik: 2.3
Rocznik: 2000
Postów: 26
Domyślnie Kontrolka ładowania

Witam!

Mam dość nietypowy problem z moją galaktyką, mianowicie wczoraj podczas jazdy zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora, ale z autem nie dzieje nic złego. Można kilka razy z rzędu odpalać, włączyć wszystkie światła i jest ok. Pasek z alternatora także się nie zerwał i kręci normalnie. Wie ktoś co się może dzieje z tym fantem?

drummer4513 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 12:53   #2
jck264
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-11-2008
Skąd: Lublin
Model: Galaxy GHIA Tiptronic
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2003
Postów: 70
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

Proponuję sprawdzić bezpieczniki w komorze silnika , te przy akumulatorze , dobrze byłoby też sprawdzić napięcie ładowania - bo musi być przyczyna że kontrolka świeci .
jck264 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 13:40   #3
Jarek G.
ford::professional
 
Avatar Jarek G.
 
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

A może diody w alternatorze?
Jarek G. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 14:32   #4
drummer4513
ford::beginner
 
Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 12-05-2012
Skąd: Racibórz
Model: Galaxy Mk II
Silnik: 2.3
Rocznik: 2000
Postów: 26
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

Napięcie na wyłączonym silniku: 11.80 V
Napięcie podczas ładowania: 11.45 V

yyy czy przypadkiem nie powinno być na odwrót?

Bezpieczniki sprawdzone. Wszystko elegancko.
drummer4513 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 16:40   #5
alek74
ford::average
 
Avatar alek74
 
Imię: Alek
Zarejestrowany: 04-11-2012
Skąd: Jarosław
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 2.0 DOHC + STAG 4 QBOX+ HANA 2000
Rocznik: 2002
Postów: 109
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

Napięcie na wyłączonym rozumiem sprawdzasz napięcie akumulatora jeżeli tak to za małe min 12v za chwilę padnie natomiast napięcia ładowania o wiele za małe ma być optymalnie między 14.0-14.4v nie mniej nie więcej.Zbyt małe napięcie ładowania powoduje to iż masz akum niedoładowany a zbyt duże przeładowany.Następuje w obu przypadkach spływ masy czynnej akum.mówiąc łopatologicznie zepsujesz go nieodwracalnie.Sprawdź diody alternatora ,szczotki altrer lub regulator napięcia.
alek74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 16:40   #6
skidan
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Bolesławiec
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 39
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

Miernik dobrze wskazuje. Nie masz ładowania i podczas pracy silnika masz dodatkowy pobór prądu co przekłada się na spadek napięcia.
Podczas ładowania powinno być 14V.
Do sprawdzenia masz alternator (szczotki, prostownik)
skidan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 17:32   #7
drummer4513
ford::beginner
 
Imię: Aleksander
Zarejestrowany: 12-05-2012
Skąd: Racibórz
Model: Galaxy Mk II
Silnik: 2.3
Rocznik: 2000
Postów: 26
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

Czyli najprawdopodobniej alternator padł i wyzionął ducha
drummer4513 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2013, 18:19   #8
horse668
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Strzelin
Model: był Galaxy Mk1, jest Sharan 2
Silnik: TDI AHU + Wolf, TDI ASZ
Rocznik: 1997/2003
Postów: 188
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

A tam zaraz padł, po prostu szczotki sie skończyły. Trzeba wymienić cały modół regulatora napięcia wraz ze szczotkami. Możliwe, że również pierścienie.
horse668 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2013, 12:01   #9
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

Cytat:
Napisał drummer4513 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Napięcie na wyłączonym silniku: 11.80 V
Napięcie podczas ładowania: 11.45 V

yyy czy przypadkiem nie powinno być na odwrót?

Bezpieczniki sprawdzone. Wszystko elegancko.
Musisz sprawdzić podczas pracy silnika jakie napięcie wychodzi z alternatora na tym grubym przewodzie, na śrubie pod czarną plastykową czapką. Jeśli tam jest w okolicach 14 V, to alternator OK i dalej szujkaj w czarnej skrzynce z grubymi blaszkowymi bezpiecznikami, tej koło akumulatora. Na pierwszym z góry wartość 150-160 A, powinno być te 14 V, pomierz i napisz.
Pozdr.
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2013, 10:29   #10
deku
Junior Moderator
 
Avatar deku
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 20-03-2008
Skąd: Trójmiasto
Model: Galaxy mk2
Silnik: 2.3+LpgTech516
Rocznik: 2000
Postów: 783
Domyślnie Odp: Kontrolka ładowania

@Stefano - Zawsze powinno być ~14? Nawet jak wszystkie odbiorniki się załączą? U mnie spada bardzo w momencie załączenia wentylatora pomocniczego na chłodnicy.
deku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.