|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-05-2013, 08:04 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-06-2011
Skąd: Szczecin/Gorzow
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 17
|
Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
Dzien dobry
Mam problem z ladowaniem akumulatora, tzn. alternator nie funkcjonuje. Objawy: -piktogram akumulatora swieci sie, -po zdjeciu kostki od alternatora (taka z 3 przewodami) nie moge znalezc jakiegokolwiek napiecia. Sprawdzalem wszystkie kombinacje i wszedzie jest 0,0. Pomiary moge powtorzyc. -zegary w trybie diagnostycznym pokazuja blad dtc 9318 - za niskie napiecie, innych bledow nie ma. -przed padnieciem alternatora bylo slychac metaliczne stuki albo drgania z prawej strony maski, niestety nic w srodku nie znalazlem a teraz odglos ten nie wystepuje. Pytania: -czy jest to raczej objaw szczotek czy regulatora napiecia? Czy moze jest to trudne do okreslenia, nie bawic sie i wymienic caly alternator? -czy jesli to sa szczotki moge wymienic je samodzielnie? Zaznaczam, ze nigdy tego nie robilem. Regulator napiecia wydaje mi sie mozliwy do wymiany bez demontazu alternatora wiec nie pytam, -czy wymiana calego alternatora musi byc na model zgodny za starym w sensie identycznego oznaczenia? -dlaczego na aukcjach alternatory sa sprzedawane 'bez kielicha widocznego na zdjeciu'? Czy to jest jakis problem? -czy przy wymianie alternatora nalezy rowniez wymienic kolo pasowe i ew. idac za ciosem -pasek klinowy? pozdrawiam EDIT: Wlasnie przeczytalem, ze moze mam padniete sprzeglo alternatora,, jak rozpoznac ze jest to sprzeglo? Widzialem, ze walek alternatora kreci sie a przynajmniej nie zwrocilem uwagi zeby sie nie krecil. Chwilowo nie moge tego sprawdzic na 100%. Co wiecej - kontrolka akumulatora nie zawsze sie swieci podczas jazdy. Ostatnio edytowane przez eldocent ; 08-05-2013 o 16:09 Powód: nowe informacje |
08-05-2013, 18:11 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Włocławek
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 188
|
Odp: Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
Sprzeglo alternatora nie ma nic wspolnego z ladowniem i z elektronika w alternatorze. Sluzy ono do wydluzenia zywotnosci lozysk alternatora, samo jest na 2 lozyskach i do przenoszenia napedu z paska na alternator. Jak ci sie rozleca lozyska w sprzegle alternatora to mozesz je dopiero wymienic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
08-05-2013, 21:04 | #3 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
Po co od razu wymieniać alternator? Jeśli sam nie jesteś w stanie tego naprawić podjedź do elektromechanika i zleć naprawę. Przypuszczam,że za regenerację zapłacisz mniej niż połowę wartości nowego altka (nie piszę o chińszczyźnie za 200zł, które ledwie wytrzymują do końca gwarancji), a prawidłowa naprawa przywróci go do stanu fabrycznego.
|
08-05-2013, 22:49 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-06-2011
Skąd: Szczecin/Gorzow
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 17
|
Odp: Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
@maciejka11 - dziekuje za opinie, ale chodzilo mi o to, co musze wymienic zeby znow akumulator byl ladowany. Jesli padlo sprzeglo to musze je wymienic i tak. Pytanie brzmi - czy padlo sprzeglo czy szczotki lub regulator napiecia. Czy jesli widze, ze ze 'kielich' laczacy sprzeglo z alternatorem sie kreci to i tak musze brac pod uwage uszkodzenie sprzegla (chodzi o te metaliczne stuki kiedy padl alternator) czy jest to niemozliwe.
@jarhel74 - rowniez dzieki za posta, ale jestem 800 km od najblizszej granicy z Polską. Mam tutaj polskich znajomych, m.in. mechanika z serwisu Forda ktory zrobi to, co zlecę. Nie wiem jednak co zlecic. Moge kupic caly alternator ze sprzeglem i kolem pasowym (uzywany) za 200 PLN, ale koszty robocizny beda wyzsze niz w PL co jest oczywiste. Nie chce zlecac regeneracji alternatora jesli potem okaze sie, ze to sprzeglo. Moge kupic nowy chinski alternator bo auto zostanie u mnie maksymalnie do konca roku, moge kupic sprzeglo alternatora - ale nie chce placic za obie opcje jesli wykorzystam tylko jedna. Mam nadzieje, ze wytlumaczylem to jasno, potrzebuje pomocy w jak najpewniejszym okresleniu co padlo i wymaga kasy do wylozenia. Pozdrawiam, PJ |
09-05-2013, 18:01 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Włocławek
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 188
|
Odp: Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
Jezeli sprzeglo alernatora bedzie niesprawne to poprostu bedziesz slyszal ze wyja w nim lozyska, natomiast jesli jest ono ciche lozyska nie wyja, nie popiskuja tzn ze jest dobre. W sprzegle altrnatora moga sie popsuc jedynie lozyska i wtedy jest cale do wymiany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
17-06-2013, 23:54 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-06-2011
Skąd: Szczecin/Gorzow
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 17
|
Odp: Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
Dobry wieczor
Jak zwykle z opoznieniem, ale opisuje rozwiazanie mojego problemu. Wymienilem caly alternator, bez zabawy w wymiane szczotek czy regulatora. Moze to by wystarczylo, nie wiem. Ku uwadze: koszt wymiany alternatora w Niemczech zostal wyceniony w warsztacie na 85 EUR. Koszt zakupu regenerowanego to 60 EUR, w Polsce. Koszt zakupu dwóch małych najazdów to 40 EUR, no i zostaly na stanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. We dwoch zajelo to 4h, w tym 0,5h dowoz zapomnianych narzedzi, 2,5h wymiana i ok 1h napoje regeneracyjne. Wymiana przebiegla w zasadzie bezproblemowo - poczytalem wczesniej, z tym, ze przy jednej srubie trzymajacej alternator mielismy problem z demontazem, a pozniej montazem. Wystarczylo wyczuc pod palcem, ze sruba nie wchodzi w typowy otwor a raczej w wyfrezowany rowek - byloby min 1h zaoszczedzone. Odkrecenie kielicha wymagalo zablokowania wirnika alternatora, co przy wrecz parkingowych warunkach wymiany bylo utrudnione. Nakretka na kielichu poddala sie dopiero po uzyciu sporej sily. Przy demontazu nie poluzowalem napinacza paska klinowego - kolega nacisnal z gory na napinacz i dalo rade pasek zsunac, a potem nalozyc na kola. Przy okazji zdemontowalem sprzeglo alternatora i oczyscilem, co moglem. Po wymianie test napiecia na klemach akumulatora - bylo ok. 14V. Pozdrawiam, PJ |
18-06-2013, 08:10 | #7 |
ford::average
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 2003
Postów: 80
|
Odp: Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
Wow, opisałeś całą operacje jak wycinanie nerki w domowych warunkach - kupa roboty, dużo stresu ;-).
Mi zapaliła się kontrolka ładowania, sprawdziłem napięcie tu i ówdzie przy zgaszonym silniku, włączonym oraz włączonym wraz ze wszystkimi światłami, radiem, klimą. Oddałem alternator do regeneracji i śmiga jak nowy - problem zniknął. A dłużej zajęło mi oczekiwanie na odbiór altka niż sama wymiana (:. |
18-06-2013, 10:11 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-06-2011
Skąd: Szczecin/Gorzow
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 17
|
Odp: Alternator czy sprzeglo alternatora do wymiany?
Cytat:
|
|