|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-04-2013, 21:50 | #1 |
ford::average
Imię: Narc
Zarejestrowany: 24-04-2012
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: TDDI - D5BA
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Mrugająca kontrolka oleju
Ech.. wolałbym o tym nie pisać, ale ostatnio zobaczyłem przy manewrowaniu, że mi kilka razy mrugnęła i na moment zapaliła się kontrolka oleju. Dolałem trochę oleju (teraz jest przelany przy +4 C). Potem pojeździłem po mieście jeszcze chwile i było w porządku. Dziś znów na moment się zapaliła...
Przebiegu prawdziwego nie znam... ale według mnie nie ma więcej niż 250-300kkm (na licznku 152kkm). To dla mnie trochę za szybko na panewki. Pomóżcie opracować plan działania. Mój póki co: a) znaleźć jakiś warsztat w Otwocku / Starej Miłosnej b) próba ciśnienia zamiast czujnika (bardzo bym chciał, aby to był tylko czujnik) c) zlanie oleju i oglądniecie dołu silnika (jak tu będzie dobrze, to padła pompa oleju?) d) jak niby wszystko jest ok, to płukanka silnika i nowy olej (teraz jest [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]... to HTHS poniżej 3.5 mnie przeraża... Wolę zdrowy silnik, niż 1% mniejsze spalanie... Jakie są prawidłowe wartości ciśnienia: wolne obroty / jakieś tam obroty / zimny / ciepły silnik ? Czy jak panewki będą bez skaz to warto je wymieniać na nowe STD? GLYCO jest ok? Po silniku nie czuje utraty mocy, pracuje też równo. Martwi mnie tylko, że muszę dolać co najmniej z 0.5l na 10 000km (nie widać po silniku nigdzie takiego wycieku, coś się tam poci, ale nie cieknie). Chyba, że to przez mrozy... ale wtedy oznacza, że go zdrowo przelałem... Ostatnio edytowane przez narc ; 11-04-2013 o 09:07 |
10-04-2013, 22:01 | #2 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
Plan działania jak najbardziej poprawny.
Co do ciśnienia to nie wiem jakie powinno być. Zużycie na poziomie 0,5litra na 10000km to żadne zużycie. Jak czujnik ok. to trzeba zdjąć miskę olejową i obejrzeć pompę i smok.
__________________
Pozdrawiam PUCEK |
11-04-2013, 06:51 | #3 |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Elblag
Model: Mk4 SW Titanium Lunar Sky / Mk3 Ghia 130 Tdci 2004
Silnik: 2.0 Tdci 140 DFP/130 Tdci
Rocznik: 2011/2004
Postów: 446
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
Jak miga na zimnym przy odpalaniu to na 100% czujnik.
|
11-04-2013, 07:11 | #4 |
ford::average
Imię: Narc
Zarejestrowany: 24-04-2012
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: TDDI - D5BA
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
No niestety miga na ciepłym, najczęściej jak już szukam miejsca do zaparkowania ;-) Reguły nie ma, ale na zimnym (kiedy jest najwyższe ciśnienie oleju) to nigdy nie zamigał.
Ostatnio edytowane przez narc ; 11-04-2013 o 07:35 |
11-04-2013, 07:39 | #5 |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Elblag
Model: Mk4 SW Titanium Lunar Sky / Mk3 Ghia 130 Tdci 2004
Silnik: 2.0 Tdci 140 DFP/130 Tdci
Rocznik: 2011/2004
Postów: 446
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
A jak dodajesz gazu tez miga czy przestaje na moment ?
Zanim wpadniesz w koszta zmień czujnik na początek, groszowe sprawy 30 zł chyba. |
11-04-2013, 07:58 | #6 |
ford::average
Imię: Narc
Zarejestrowany: 24-04-2012
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: TDDI - D5BA
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
Facet jest OK? Nic innego w IC nie mają na stanie. Zmienić mogę, ale teraz to bym chciał wykonać tylko jedną jazdę -> do warsztatu. Przerażające jest to, że ciśnienie załączania jak patrzę w IC to jest od 0.3 do 0.7 bar (zależnie jaka firma). To jak świeci to jest już totalna masakra... Może jeszcze panewka się nie obróciła... Jakiś warsztat polecacie, bo ja do nich jakoś szczęścia nie mam, a teraz nie mam czasu się włóczyć po sądach i samochód jest mi potrzebny.
Ostatnio edytowane przez narc ; 11-04-2013 o 08:05 |
11-04-2013, 08:41 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-11-2007
Skąd: Czeladź
Model: mondeo mk III Liftback FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 553
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
pół Warszawy serwisuje u Paola
|
11-04-2013, 08:48 | #8 |
ford::average
Imię: Narc
Zarejestrowany: 24-04-2012
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: TDDI - D5BA
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
Paolo ma normalny warsztat, podnośnik, narzędzia, ubezpieczenie OC i itd..? Forumowi mechanicy najczęściej dużo gadają, mało robią, bo i często nie mają czym i gdzie...
|
11-04-2013, 09:05 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
NARC, prawidłowe ciśnieniena wolnych obrotach na zimnym silniku powinno byc pełne, czyli 4,0 do 4,5 bara.
Na gorącym silniku na wolnycn obrotach 1,5 do 2,0 bara.Po lekkim dodaniu gazu na 1500 obrotów powinno być ok 4,0 bara. Jeżeli pali się kontrolka na ciepłym silniku u ciebie, to masz ciśnienie wtedy poniżej 0,9 bara, zakładając że czujnik sprawny. Jeżeli nie masz warunków do samodzielnego sprawdzenia i naprawienia tej usterki, to tylko warsztat. Pierwsze co powinieneś zrobić to w warsztacie, manometrem zwykłym z elastycznym przewodem i końcówką z gwintem wkręcić w miejsce czujnika, uruchomić silnik, i sprawdzić faktyczne cisnienie w zakresie różnych obrotów. Wolne, średnie i wysokie. Jeżeli chodzi o przyczynę, to mogą być już wytarte panewki i pompa olejowa, lub bardzo zabrudzony smok pompy w misce olejowej, lub przygięta miska olejowa w miejscu smoka,lub co się rzadko zdaża, jak wygrana w lotto, pęknięta sprężynka lub podszedł jakiś paproch w zaworze przelewowym pompy oleju. |
11-04-2013, 09:09 | #10 |
ford::average
Imię: Narc
Zarejestrowany: 24-04-2012
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: TDDI - D5BA
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Odp: Mrugająca kontrolka oleju
Mniej więcej coś takiego na samym początku napisałem. Dzięki za prawidłowy zakres ciśnień, bo tego mi brakowało. Wiem, że tylko warsztat...
|
|
|
|