|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-04-2013, 16:24 | #1 |
ford::average
Imię: Christoph
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: Chorzów
Model: Ford Focus 1.8 ghia 16v kombi
Silnik: zetec 1.8 l 16 v
Rocznik: 2000
Postów: 83
|
wymiana sprzegla
proszę wymienić wszystkie czynności pokolei które musze wykonać podczas wymiany sprzegla w moim focusie wersja 1.8i 16 v 115 KM 85 kW kombi rok 2000. dziekuje.
powodem wymiany będzie klekotanie samochodu podczas postoju,gdy wciskam pedal sprzegla klekotanie ustaje,stawiam na lozysko oporowe ze już takie wyluzowane ,ewentualnie może ktoś ma lepszy pomysl,oby nie skrzynia wtedy trzebaby było wytargać skrzynie i lozysko na skrzyni sprawdzić przy okazji. |
04-04-2013, 16:36 | #2 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-09-2012
Skąd: Knurów
Model: Focus
Silnik: 1,6 zetec SE
Rocznik: 2002
Postów: 129
|
Odp: wymiana sprzegla
Cytat:
pozdrawiam |
|
04-04-2013, 18:22 | #3 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 165
|
Odp: wymiana sprzegla
Cytat:
Cytat:
|
||
04-04-2013, 18:44 | #4 |
ford::advanced
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 487
|
Odp: wymiana sprzegla
napewno jest to tzw. wysprzegnik bo ty masz sprzegło juz hydrauliczne .skrzynia wdół nic wiecej nie pozostaje a zeby ja sciagnac to musisz półosie zdemontowac linki biegów odlaczyc oraz przewod z wysprzegnika
|
04-04-2013, 18:53 | #5 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-09-2012
Skąd: Knurów
Model: Focus
Silnik: 1,6 zetec SE
Rocznik: 2002
Postów: 129
|
Odp: wymiana sprzegla
Napewno to ty sie mylisz kolego.
Przerabiałem ten temat w 2 samochodach.Wymiana sprzęgła nie pomagała. Na chłopski rozum:Odpalasz samochód i słyszysz jak klekocze-wiadmo skrzynia na luzie kręci się cały czas to klekocze. Wciskasz sprzęgło ,hamując tym samym skrzynię i nastaje cisza .Więc powiedz mi jakim cudem hałasuje wysprzęglik od sprzęgła.Gdyby na nim łożysko było wypierdzielone to hałasowało by pod obciążeniem czyli przy wciśnięciu sprzęgła Podjedź orientacyjnie do conajmniej 2 mechaników niech sie wypowiedzą.Mnie też bredzili że do łożysko oporowe-prawda bardziej brutalna-łożysko w skrzyni |
04-04-2013, 19:27 | #6 |
ford::average
Imię: Christoph
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: Chorzów
Model: Ford Focus 1.8 ghia 16v kombi
Silnik: zetec 1.8 l 16 v
Rocznik: 2000
Postów: 83
|
Odp: wymiana sprzegla
każdy stawia na lozysko skrzyni,da się je wymienić?
|
04-04-2013, 19:50 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 165
|
Odp: wymiana sprzegla
Cytat:
|
|
04-04-2013, 19:57 | #8 |
ford::advanced
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 487
|
Odp: wymiana sprzegla
przedewszystkim to łozysko oporowe hałasuje na luzie i nie wcisnietym sprzegle ,jak naciskasz sprzegło to łozysko automatycznie traci luz bo jest dociskane to samo jest jak masz luz na łozysku koła jezeli dokrecisz to luzu nie ma
|
04-04-2013, 20:04 | #9 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: wymiana sprzegla
mario- daj sobie spokój z tłumaczeniem. Niektórzy nie przyjmują faktów do wiadomości i żadne tłumaczenie nie pomoże, bo oni wiedzą lepiej.
|
04-04-2013, 20:10 | #10 |
ford::advanced
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 487
|
Odp: wymiana sprzegla
nie no nastepny chce wmowic ze to skrzynia biegów jezeli było by to łozysko w skrzyni to nawet jezeli nacisniesz pedał sprzegła to hałas bedzie dalej poniewaz mechanizmy dale sie tam kreca tylko juz bez jakis oporów i biegi wtedy właczysz
Bump: Mechanizm sprzęgła – zadania, zasada działania. Sprzęgłem, nazywamy mechanizm, który przekazuje ruch obrotowy z wału korbowego silnika do skrzyni biegów i dalszych mechanizmów napędowych samochodu. Zadaniem sprzęgła jest rozłączanie, a następnie łagodne i stopniowe łączenie wału korbowego silnika z dalszymi mechanizmami napędowymi samochodu, co umożliwia łagodne ruszanie z miejsca. Operowanie sprzęgłem jest konieczne przy ruszaniu samochodu z miejsca, przy przełączaniu biegów i przy zatrzymywaniu samochodu. Wyłączanie sprzęgła przy przełączaniu biegów ma na celu zmniejszenie uderzeń między kołami zębatymi skrzyni biegów i wyeliminowanie zgrzytów. Wyłączanie sprzęgła odbywa się przez naciśnięcie pedału znajdującego się pod lewą stopą kierowcy. Uzyskuje się wówczas rozłączenie silnika i skrzyni biegów; silnik nie napędza wtedy samochodu. Zwalniając nacisk na pedał włączamy sprzęgło i w ten sposób łączymy silnik ze skrzynią biegów. |
|
|
|