Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-03-2013, 18:33   #1
Lukas_Mondeo
ford::average
 
Avatar Lukas_Mondeo
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 57
Domyślnie Jak zachowuje sie ten silnik tdci o pojemnosciach 1.6 i 1.8 ewentualnie 2.0??

witam. Zastanawiam sie nad zmiana mojego mondeo na focusa mk2 i moje pytanie do was czyli użytkownikow tych samochodow. Jak zachowuje sie ten silnik tdci o pojemnosciach 1.6 i 1.8 ewentualnie 2.0. Obilo mi sie o uszy ze te wtryskiwacze common raile sa niezby udane i silnik co jakis czas wymaga drastycznej naprawy. Prosze tez o opini zawieszenia i blacharki. Lgolnie calego samochodu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam i Wesolych Swiat zycze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 31-03-2013 o 12:21
Lukas_Mondeo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 18:40   #2
Dom1n
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-04-2011
Skąd: Łdz
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 53
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

Każdy diesel ma tam jakieś swoje słabości, ale nie jest źle. Chyba najlepszy z nich to 2.0, 1,6 mało pali, a 1,8 to kompromisGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Trzeba lać dobrego diesla. Foka II raczej nie rdzewieje, piaskują się progi przy tylnej osi, wyciera się lakier na błotniku przy styku ze zderzakiem i klapa też lubi pod sobą coś wytrzeć i w tych miejscach najczęściej coś rdzwieje.
Dom1n jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 19:19   #3
patryk_168
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-12-2012
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 24
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

Mam 1,6 i w mieście daje rade spokojnie. Niestety mam DPFa (jeszcze) i radziłbym szukać bez tego g**** bo takie egzemplarze też były. Mało pali to fakt no i oczywiście po obu stronach łączenia zderzaka z błotnikiem tak jak kolega wyżej mówi mi już dosłownie odłazi lakier. Ale ogólnie to spoko auto.
patryk_168 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 19:54   #4
Dom1n
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-04-2011
Skąd: Łdz
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 53
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

Aaaa i jedna ważna zaleta 1.8 to, że nie dawali DPFa do niego, z drugiej strony najwolniej się nagrzewa bo ma żeliwny blok. W sumie DPFa zawsze można wyciąć... Jeździsz głównie w mieście, w trasie czy mieszanie?
Dom1n jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 21:23   #5
Lukas_Mondeo
ford::average
 
Avatar Lukas_Mondeo
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 57
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

raczej bedzie trasa niemcy polska okolo 1300 km ale pozniej miasto wiec bedzie moglo sie to rownowazyc. A z tymi wtryskiwaczami to nie jest tak ze jak sie cos psuje to cala jakas pompe czy cos trzeba wymieniac?? No i co to jest ten DPF?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lukas_Mondeo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 21:28   #6
photoactions
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-09-2011
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 164
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

dpf filtr czasteczek stalych. use google
photoactions jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 21:32   #7
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

DPF- Filtr cząstek stałych. Pod tym hasłem poszukaj na forum, tam czytania masz na jakiś czas.
Widzę, że strasznie obawiasz się o wtryski. hmm... ich trwałość będzie taka, jak kto o nie dbał, tzn co ile wymieniał filtr paliwa, oraz czy nie lał trefnego paliwa. Co do samej naprawy teoretycznie najdrożej wypada 1.8. Ma on wtryskiwacze piezoelektroniczne siemensa które praktycznie są nienaprawialne, a koszt w serwisie jest wysoki. 2.0 miały różnego producenta wtryskiwacze (bosch i bodajże denso) ale za to elektromagnetyczne.
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to z punktu teoretycznego najtaniej wypada 1.6, ma on wtryskiwacze boscha, elektromagnetyczne których istnieje możliwość regeneracji. Każdy silnik ma swoje dobre i złe strony. Wybierzesz to, co uznasz za słuszneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli gdzieś walnąłem gafę to mnie poprawcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez luki6262 ; 30-03-2013 o 21:34
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 21:33   #8
Lukas_Mondeo
ford::average
 
Avatar Lukas_Mondeo
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 57
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

jestem teraz na telefonie wiec zanim bym to odnalazl to troche czasu by zlecialo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

boje sie o to bo obilo mi sie wlasie o uszy ze to jest bolaczka tych diesli i koszty naprawy tak jak powiedziales nie sa male

Ostatnio edytowane przez Lukas_Mondeo ; 30-03-2013 o 21:35
Lukas_Mondeo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 21:50   #9
Dom1n
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-04-2011
Skąd: Łdz
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 53
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

A 2.0 też przypadkiem nie miało wtrysków siemensa?

Z kolei w 1.6 zdarzały się rewelacje z zatykającym się kanałem olejowy w bloku silnika i przez to turbina się zaciera... Także z każdym dieslem może się coś dziaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mimo wszystko ja bym brał 2.0...
Dom1n jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2013, 21:56   #10
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: fokus mk2 i silnik TDCI

Cytat:
Napisał Dom1n Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z kolei w 1.6 zdarzały się rewelacje z zatykającym się kanałem olejowy w bloku silnika i przez to turbina się zaciera...
Problem nie tkwił w kanale olejowym w bloku silnika, tylko w śrubie z sitkiem (tzw. śruba banjo). Nikt jej nie wymieniał bo w zasadzie mało kto o niej wiedział. Z tego co słyszałem po warsztatach to co tam zaglądali na prośbę klienta to śruba była czysta. W nowszym modelu silnika (po 2006r chyba) wprowadzili zmodyfikowaną śrubę, która ma się nie zapychać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.