|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-02-2013, 13:28 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-02-2013
Model: Focus Mk I
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 3
|
Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
Witam,
Zanim napiszę o problemie, uprzedzę że szukałem już na forum rozwiązania tego problemu i udało mi się to zaledwie połowicznie dlatego że wszystkie tematy jakie znalazłem dotyczyły silników benzynowych, które miały z goła inne objawy Ale do rzeczy: Problem polega na tym, że podczas zmiany biegu za każdym razem obroty wzrastają o ok. 200 rpm niezależnie od tego czy zmieniam bieg przy 2000 obr. czy 4000 obr. Efektem tego jest każdorazowe wycie silnika przy zmianie przełożenia (nie jakieś tragicznie głośne, ale słyszalne). Co ważne nie mam żadnych problemów z falującymi obrotami (o tym było w innych tematach które czytałem). Dowiedziałem się również że często przyczyną takich "kwiatków" jest silniczek krokowy i różne historie z nim związane, jednak wszystko to dotyczyło silników benzynowych stąd moje pytanie jak to wygląda w dieslu ? Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc będę bardzo wdzięczny bo jest to bardzo irytujące podczas jazdy, szczególnie w mieście. Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 27-02-2014 o 08:11 |
25-02-2013, 21:20 | #2 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
Przenoszę do działu Diesel.
Pozdrawiam Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
25-02-2013, 21:23 | #3 |
ford::professional
Imię: gregor
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,535
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
To jak ? Nie spadają, tylko rosną po wciśnięciu sprzęgła ?
Może dywanik pod pedałem gazu ? |
26-02-2013, 02:21 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-12-2011
Model: Focus
Silnik: TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 119
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
Nic nie jest zepsute w twoim samochodzie.
Wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu pedału przyspieszenia jest skutkiem zbijania ciśnienia paliwa z zasobnika ciśnienia paliwa oraz ciśnienia powietrza z układu dolotowego, w którym nie ma zaworu upustowego i gdzieś to powietrze musi się podziać. A w układzie paliwowym po prostu sterownik upuszcza ciśnienie z szyny rail, bo nie jest możliwe nagłe wyłączenie wtryskiwaczy i puszczenie 1000 bar przez przelew Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Spróbuj zmienić styl jazdy, puszczając gaz dosłownie pół sekundy wcześniej niż teraz i efekt ten się zmniejszy, a może nawet zniknie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
26-02-2013, 06:46 | #5 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
Sprawdź czujnik przy pedale sprzęgła. Odepnij z niego wtyczkę i zobacz czy będzie dobrze. Ale zrób to na pracującym silniku.
Jeżeli ten czujnik jest uszkodzony , to właśnie będzie taki efekt jak opisujesz. Miałem to uszkodzone u siebie w Masterze i wiem jakie to wnerwiające. Jeżeli po odpięciu okaże się , że jest tak jak być powinno , to spróbuj lekko wyciągnąć ten szary element wychodzący z czujnika. Ma takie charakterystyczne " pyknięcia " przy wyciąganiu. Ale naprawdę delikatnie i powoli. Wyciągnij go o kilka pyknięć i wsadź na swoje miejsce. Ten szary element sam dopasuje się długością do pedału w momencie jak puścisz sprzęgło. Żeby wyjąć czujnik musisz lekko nacisnąć pedał sprzęgła , a następnie go wyjąć. Tak samo musisz zrobić przy wkładaniu czujnika. Możesz to oczywiście zrobić bez wyjmowania tego czujnika , ale nie wiem jak jest tam z miejscem na taką operację... Koszt nowego czujnika to 30-40 zł. Tu masz zdjęcie poglądowe jak to wygląda : Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 26-02-2013 o 06:57 |
26-02-2013, 17:27 | #6 | |||
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-02-2013
Model: Focus Mk I
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 3
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
Cytat:
Cytat:
Cytat:
------------------------------------------------------------------- EDIT: Odpiąłem ten czujnik tak jak mówiłeś (tak to u mnie wygląda) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale nic się nie zmieniło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zwróciłem za to uwagę na to, że nawet jadąc z wbitym biegiem kiedy przyspieszam i puszczam tylko gaz to zanim obroty zaczną spadać i rozpocznie się hamowanie silnikiem to utrzymują się jeszcze przez jakąś sekundę... może to więc wina pedału gazu (za późno odbija??) Ostatnio edytowane przez un0um3 ; 27-02-2013 o 09:36 |
|||
24-12-2013, 06:18 | #7 |
ford::average
Imię: leszek
Zarejestrowany: 22-04-2013
Skąd: LJA/WAW
Model: BMW / FF1
Silnik: 1.6i / 1.8TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 61
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
No i rozwiązałeś problem???
Mam to samo w Focusie 1.8TDCIGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
26-11-2014, 13:10 | #8 |
ford::amateur
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 15-02-2013
Skąd: Jelcz
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 2
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
Czy pomogło komukolwiek rozwiazanie z wątku?
Ja mam troszke inny problem. Silnik 1.8 TDCI 100km 2004r. Obroty skaczą 'jak piłka' w momencie kiedy jadąc wrzucę na luz i puszczę sprzęgło. Sytuacje poprawia ponowne wciśnięcie sprzęgła lub zatrzymanie się. Nie wiem jak z tym walczyc. Pomóżcie prosze. |
26-11-2014, 13:58 | #9 |
ford::beginner
Imię: Karol
Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus 2
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
U mnie cuda się działy z samochodem do czasu jak nie znalazłem nieszczelności w dolocie, a dokładniej przy EGR. Skończyło się szarpanie, problemy z przyśpieszaniem, dziwna metaliczna praca silnika.
A i zmiana paliwa z BP na Orlen również pomogła mojej Foczce w bezproblemowej i przyjemnej jeździe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Następna będzie już benzyna Wada 1.8TDCI? Brzydka praca na zimno |
02-02-2017, 10:05 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-03-2011
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy mk1
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 2000
Postów: 7
|
Odp: Skaczące obroty przy zmianie biegu 1.8 TDCi
Hej,
Wiem, że trochę odkopię temat ale mam nadzieję że komuś pomogę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Też miałem problem z 1.8tdci. Podczas zmiany biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty wzrastały o 200-300rpm, a po wrzuceniu kolejnego biegu samochód przez chwilę sam przyśpieszał. Problemem okazał się czujnik sprzęgła (niebieski umiejscowiony przy pedale sprzęgła), a raczej jego brak. Kupiłem używkę za 10zł z zamiarem wymiany, na miejscu znalazłem tylko wiszącą wtyczkę. Po podłączeniu czujnika wszystkie problemy zniknęły. Aby wyjąć czujnik trzeba go obrócić z wyczuciem o 90 stopni i wysunąć, nie trzeba żadnych narzędzi. Ewentualnie płaski wkrętak do wyciągnięcia drutu zabezpieczającego wtyczkę. |