Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-02-2013, 18:56   #1
rafalrafal01
ford::average
 
Avatar rafalrafal01
 
Zarejestrowany: 10-11-2010
Skąd: Płock
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2008
Postów: 29
Domyślnie Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

Jest sporo tematów na forum dotyczących falowania obrotów durateca niemniej nigdzie nie znalazłem problemu, który u mnie występuje a mianowicie:
Jeśli uruchamiam silnik po przerwie nocnej wszystko jest ok, jeśli natomiast chcę uruchomić po około 1-2 godzin to odpala ale trzyma obroty około 500 i wciśnięcie pedału gazu nic nie daje.
Po ponownym uruchomieniem tym razem z użyciem gazu pomaga tzn obroty są przez chwilę wysokiem poczym spadają do około 1000-800 w zależności od temeratury silnika.
Jeśli chodzi o samą pracę silnika to zdaży się sporadycznie, przy dojechaniu np do skrzyżowania to obroty wzrosną do około 1500 poczym schodzą do 800.
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?

rafalrafal01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2013, 18:52   #2
rafalrafal01
ford::average
 
Avatar rafalrafal01
 
Zarejestrowany: 10-11-2010
Skąd: Płock
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2008
Postów: 29
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

nik nie ma podobnych problemów w dutarcu?
rafalrafal01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2013, 23:22   #3
tomtomasz
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 30-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: C-max
Silnik: 1,6 EcoBoost 182
Rocznik: 11
Postów: 269
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

wszystko wskazuje na problemy ze sterowaniem przepustnicy...

zacznij od czyszczenia jeżeli tego nigdy nie robiłeś... robi się to łatwo po wymontowaniu, a to też jest proste (klucz 8 nasadowy i kombinerki)... przepustnica w stanie spoczynku powinna dawać mały prześwit...

jeżeli dalej będziesz miał ten problem to albo szwankuje sterowanie przepustnicą, albo czujnik położenia pedału przyspieszenia... ale doświadczenie mówi, że... da się z tym żyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

powodzenia i napisz jak poszło...
tomtomasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2013, 19:34   #4
S-maxFiesta
ford::amateur
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 04-03-2013
Skąd: Skierniewice
Model: Fiesta
Silnik: 1,4 TDCI 70 km
Rocznik: 2011
Postów: 8
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

U mnie w s-maxie jest to samo ale zdarza się raczej sporadycznie. Ale zauważyłem ze jest na to pewna reguła która pozwala przynajmniej u mnie na 90% rozruchów bez problemów z niskimi obrotami i dodawaniem gazu. A więc:
1). Podczas odpalania nie przytrzymuj pedału gazu (wogóle) nawet drobne dociśnięcie sprawia że w kompie się miesza i zaniża obroty
2). Podczas odpalania ustaw skrzynie biegów na 1 biegu i trzymaj wpełni wciśnięte sprzęgło
Ja jak stosuje te zasady to naprawdę 90% rozruchów jest udanych. Niewiem od czego to zależny.
Pytałem się o to w serwisie i stwierdzili że jest to faktycznie przepustnica albo złe oprogramowanie, niestety akurat trwała aktualizacja systemu więc nie mogli mi wgrać nowszej wersji.

Bump: Jak coś to szczegółowe informacje dotyczące rozruchu pisz: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
S-maxFiesta jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 07:46   #5
_sobol_
ford::specialist
 
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

Cytat:
Napisał S-maxFiesta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2). Podczas odpalania ustaw skrzynie biegów na 1 biegu i trzymaj wpełni wciśnięte sprzęgło
A czy nie powinno się odpalać i gasić silnika z wciśniętym sprzęgłem, ale na "luzie", dla zdrowia i lepszego samopoczucia dwumasy?
_sobol_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 08:26   #6
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

Co do wcisnietego sprzegła i oszczedzania dwumasy, latwiejszego rozruchu (mniejsze obciazenie rozrusznika) to racja. Jesli chodzi o bieg/luz - jesli uklad jest wysprzeglony to co to za roznica (dla dwumasy i reszty) czy na luzie/wstecznym czy "szostce"?
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 08:29   #7
_sobol_
ford::specialist
 
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

nie wiem, zapytałem, nie stwierdziłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - Maksio to mój pierwszy diesel (a już "...naste" wozidło) więc szukałem "zaleceń" co do użytkowania diesli od Wujków Dobra Rada (przede wszystkim na forum). Gdzieś rzuciło mi się w oczy, że tak właśnie powinno się odpalać/gasić diesla. Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia, nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale "jeśli nie szkodzi, to co mi zależy" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
_sobol_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 13:54   #8
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

Odpalanie i gaszenie z wciśniętym sprzęgłem jest zalecane nawet przy benzynach - np. w instrukcji do 2.5T. Oszczędza dwumasę, rozrusznik nie musi kręcić wałkami w skrzyni itp. To bardzo dobra praktyka.
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 18:38   #9
rafalrafal01
ford::average
 
Avatar rafalrafal01
 
Zarejestrowany: 10-11-2010
Skąd: Płock
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2008
Postów: 29
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

Cytat:
Napisał _sobol_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Maksio to mój pierwszy diesel
Wszystko ok - tylko mi chodzi o benzyniaka a nie diesla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rafalrafal01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 19:23   #10
Slartibartfast
ford::professional
 
Avatar Slartibartfast
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
Domyślnie Odp: Dutatec 2.0 po uruchomieniu nie rosną obroty

Przy systemie bezkluczykowym bez wciśniętego sprzęgła nie da się w ogóle odpalić
__________________
Mój Maksik pali [Okleiłem eSia] [Końcówka wydechu] [LEDy]
Slartibartfast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.