|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-06-2012, 22:01 | #1 |
ford::specialist
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 804
|
Spalanie po chipie , większe czy mniejsze?
Przenoszę posty z działu mondeo tutaj ,jednocześnie proszę o dyskusję na poziomie bo temat będzie monitorowany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W skrócie: auto po chipie ma więcej koni i większy moment niż fabrycznie. Najczęściej robi się eko-tuning, więc jeśli po chipie jeździsz normalnie, bez zarzynania auta, to będzie paliło sporo mniej niż fabryczne. Różnica może być od 1L do 2L (tak mniej więcej). Znajomy zajmuje się takim tuningiem (tylko auta z VW), sporo klientów przyjeżdża właśnie po to, by zmniejszyć spalanie a nie stracić mocy przy codziennej jeździe. Ostatnio edytowane przez jvc ; 05-02-2013 o 07:08 Powód: nowy temat |
19-11-2012, 10:11 | #2 | |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-09-2006
Skąd: Warszawa
Model: kiedyś mondeo MK5
Silnik: kiedyś 1.5 EB
Rocznik: był: 2016
Postów: 95
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
Przecież to że samochód ma dostępny większy moment obrotowy przy niższych obrotach nie wynika tylko z tego że się dłubnie w mapach silnika ale przede wszystkim z tego że przy tych samych oborotach jest podawana WIĘKSZA DAWKA paliwa. Nie ma cudów jak coś generuje większą moc (a moc to MOMENTxOBR) to więcej PALI. Ja to mam wrażenie że ludzie wypisujący takie brednie jak ta powyżej to z fizyki mieli PAŁĘ z wykrzyknikiem!
__________________
-- Pozdrawiam Rafał W pogoni za marzeniem |
|
19-11-2012, 11:08 | #3 |
ford::specialist
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Z tym spalaniem to zawsze jest dziwna sprawa, bo jak sobie przypomnę czasy studenckie i mojego kolegę, którego sirocco paliło „tyle co nic” czyli „ledwie jakieś 4.5 literka na 100” a potem nagle to spalanie wzrastało dramatycznie, kiedy trzeba było się rozliczyć za wspólną podróż „no dychę to musi spalić”.
Święta racja „praw fizyki Pan nie zmienisz” co by tu zacytować klasyka – większa moc = większe spalanie. Niemniej jednak jest jeszcze coś takiego jak OPTYMALIZACJA czyli jak z tego co się ma wyciągnąć więcej i nie dołożyć. Każdy dobry tuner wie o czym jest mowa, a układy fabryczne nie są aż tak bardzo zoptymalizowane i tu jest pole do popisu dla fachowców. Chwila słabości kolegi Kopydleusza nie oznacza, że trzeba tu krzyczeć i stawiać pały. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez kolonez ; 20-11-2012 o 09:03 |
19-11-2012, 11:46 | #4 | |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-09-2006
Skąd: Warszawa
Model: kiedyś mondeo MK5
Silnik: kiedyś 1.5 EB
Rocznik: był: 2016
Postów: 95
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
Chiptunning nie ma nic wspólnego z oszczędnością to jest zwykłe podniesienie mocy przez dodanie większej dawki paliwa i powietrza do cylindra i koniec. Ot cała mityczna umiejętność.Ciekawe czemu ci chiptunnerzy tak niechętnie nie modernizują samochodów bez turbo? Przecież tam też wystarczy mapy poprzestawiać... żeby mniej spalał... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-- Pozdrawiam Rafał W pogoni za marzeniem |
|
19-11-2012, 12:02 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
...ja myślę, że w tej optymalizacji może być ziarnko prawdy, bo tunerzy optymalizując silnik mogą olewać emisję NOx, SOx.
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
19-11-2012, 13:26 | #6 | |
ford::specialist
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
Nigdzie nie napisałem o zmniejszonym spalaniu, a jedynie optymalizowaniu parametrów pracy konkretnego silnika i wcale nie przez, jak się wyraziłeś „tunera z Koziej Wólki” Notabene i w umownej Koziej Wólce można znaleźć wybitnych fachowców. Sztaby inżynierów, jak sam zauważyłeś opracowują projekt, który potem jest powielany na taśmie w setkach egzemplarzy, i tu jest pies pogrzebany, aby ustawić optymalny „punkt pracy” układu (np. silnika) konkretnego samochodu. Tylko tyle, i aż tyle miałem na myśli. Pozdrawiam |
|
19-11-2012, 16:10 | #7 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
|
|
19-11-2012, 17:22 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Tak jest,.. nie ma się co napinać. Poprawidłowo wykonanym chipie i niezmienionym stylu jazdy sapalanie z reguły spada. 2 litry to przesada ale do 1 ltr. to fakt. Kiedy auto zuzywa najwiecej paliwa? Jak depniesz do dechy (np. przy wyprzedzaniu ). Jeśli po chipie masz bardziej dynamiczne auto ( większy moment obrotowy ) to szybciej wyprzedzisz TIRa i prędzej zdejmiesz noge z gazu. Sumarycznie auto spala mniej. Jeśli natomiast będziesz cieszył się zwiększoną przy chipie mocą i jeździł po polskich autostradach z prędkością maksymalną ( która wzrosła ) to auto będzia spalało więcej. Dlatego jednym spalanie po chipie maleje,.. innym nie,.. a innym rośnie. Praw fizyki się nie zmieni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
19-11-2012, 21:54 | #9 | ||
ford::specialist
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 804
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
Cytat:
Co więcej, inżynier tworzący tak marne auto jak Ford, ma za zadanie sprawić, by producent zarobił na naprawach. Może efektem ubocznym jest nieoptymalne spalanie paliwa? Patrząc z kolejnej perspektywy: TUNER nie przejmuje się np. skróconą żywotnością silnika, a inżynier producenta - powinien (gdyby nie punkt powyżej). the_eagle: lubię ożywioną dyskusję, szczególnie typu FLAME, ale wiedz, że klapki na oczach to niekoniecznie wyznacznik rzeczywistości - istnieją alternatywy, dla każdej teorii. Na pocieszenie podrzucam interesującego linka: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] P.S. z fizyki, matematyki i informatyki byłem olimpijczykiem z sukcesami na poziomie wojewódzkim. |
||
28-01-2013, 13:24 | #10 | ||||||||
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-09-2006
Skąd: Warszawa
Model: kiedyś mondeo MK5
Silnik: kiedyś 1.5 EB
Rocznik: był: 2016
Postów: 95
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Druga rzecz to ja nie twierdzę że tuner nie wyciśnie dodatkowych KM z silnika - oczywiście że to zrobi a kosztem WIĘKSZEGO zużycia paliwa, WIEKSZEGO zanieczyszczenia powietrza i WIĘKSZEGO zużycia silnika i układu przeniesienia napędu. Nie ma nic za darmo. To że to WIĘKSZE może oznaczać zamiast 500 to 450tys km jest bez znaczenia dla pierwszego właściciela tego auta. Jednak tylko dlatego tak jest że silnik ma pewien margines wytrzymałości. Nie ma natomiast marginesu dodatkowego spalania paliwa - spala tak mało jak może. Oczywiście z racji seryjnej produkcji mogą być jakieś niedoskonałości natomiast nie wierze że tuner jest w stanie je analizować - zwykły chiptunging tylko dodaje powietrza i paliwa do komory sapalania i zwieksza moment i moc. Proste jak drut. Cytat:
Obecnie nie ma bardziej wyśrubowanych parametrów pracy silnika niż ilość spalonego paliwa i żaden tuner za 1000zł tego nie poprawi. Spadki spalania o 10-20% jak piszą co niektórzy nie były nawet tak wielkie kiedy samochody zmieniły zasilanie z gaźników na wtrysk. Zmiana silnika z diesla na benzynę to często około 2l mniej na 100km a to już zupełnie inna sprawność, rodzaj silnika itd. Tymczasem słuchając niektórych to spadki spalania są takie jak by opracowano nowy silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) Owszem są pewne rezerwy ale są one nie procentowe ale promilowe i nie są dostępne po przez proste wgranie innej mapy wtrysków. To jest tak jak byś chciał poprawić współczynnik tarcia w fabrycznym nowym łożysku - pewnie ci się uda ale o ile promili tarcie będzie mniejsze i jak bardzo duży to będzie nakład pracy? Cytat:
"Dla przykładu Ford Kuga 2.0 Tdci który w jeździe na trasie przy ustawieniach seryjnych posiada niższe spalanie na biegu piątym niż szóstym. Powodem jest zbyt wąski zakres i wartość dobrego momentu obrotowego i po przełączeniu na szósty bieg silnik się meczy zużywają więcej paliwa. Po optymalizacji można spokojnie podróżować na biegu szóstym oszczędzając ok. 1 litra na 100 km." Przecież to jest tak piramidalna bzdura że aż ręce opadają. Po pierwsze nasz specjalista nie odniósł się przy jakiej prędkości "kuga męczy silnik" po drugie nie ma czegoś takiego jak dobry i zły moment obrotowy albo męczenie silnika. Jeżeli jest tak że w kuga przy np 130km/h mamy 3000obr i moment np 350Nm to jaki wpływ na te parametry ma nasz specjalista od tunningu? Ano takie że potrafi zrobić z 350Nm przy 3000obr np 400Nm przy 3000obr i teraz jak to robi? Dodaje paliwa i powietrza. Jak wiec kuga może spalić mniej? Czy naprawdę trzeba ludziom którzy pokończyli matury a czasem i studia tak elementarne rzeczy tłumaczyć? I jeszcze jedno skoro jesteś tak wszechstronnie uzdolniony to powinieneś wiedzieć na czym polega chiptunning i jak jest wykonywany, tego cię pewnie na olimpiadzie z fizyki nie uczono. Powinieneś także wiedzieć co to jest marketing i czemu firmy przeprowadzające chip tunningi pierniczą o zmniejszonym spalaniu. Przykładowo gdybyś chciał w dieslach CR obniżyć spalanie o 2-3% musiałbyś całkowicie zrezygnować z przed o po wtrysków. Tego żaden tuner nie robi. Jedyne co robi to większy moment przy danych obrotach czyli więcej paliwa i więcej powietrza bo mieszanka i tak musi mieć 15 do 1. Stare silniki z P-W TDI spalały przez to nieco mniej paliwa - nie były w stanie obsłużyć więcej niż jednego przed wtrysku - za to pracowały głośniej i bardziej zanieczyszczały środowisko niż CR. Poniżej zamieszczam rysunek wtrysków w CR w jednym CYKLU są aż 4.
__________________
-- Pozdrawiam Rafał W pogoni za marzeniem Ostatnio edytowane przez the_eagle ; 28-01-2013 o 13:38 Powód: dodany link |
||||||||
|
|
|