|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-12-2012, 09:30 | #1 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Płock
Model: scorpio combi na czesci i escort mk7
Silnik: 2.0 16v. 1,3 b+lpg
Rocznik: 1995, 1996
Postów: 133
|
podłączenie obrotomierza w 1,3
witam wiem ze ten temat był przerabiany na forum juz milion razy ale nigdzie nie mam konkretnej odpowiedzi chce podlaczyc obrotomierz wie ktos jak to zrobic dokladnie skad wziac sygnal i gzie go podlaczyc w zegarach. drugie pytanie czy na zegarach "tach" oznacza obrotomierz bo we wszystkich tematach jest ze na zegarach obrotomierz to pin 10 a u mnie tach ma przejscie z pinem 9 na kostce niebieskiej pod 10 jest kabel zreszta pod 9 tez ale obroty nie dzialaja, prosze prosta odpowiedz z kad dokad, wartosci napiec jakich szukac njesli ktos nie pamieta pinu na egisie, na edis 11 pin pusty po zmierzeniu brak napiecia
|
31-12-2012, 12:11 | #2 |
ford::professional
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Sam myślałem, że obrotomierz to pin 10.
Teraz jednak mając takie zegary na "stole" wiem, że się myliłem. Po wyjęciu obrotomierza z zegarów okazuje się, że: B+ = B+ na zegarach, SIG IN to na zegarach S a GND to na zegarach E TACH. Teraz kabelkologia (symbole takie jak z tyłu zegarów): B+ pin 12 E TACH pin 9 (tan pin ma jeszcze coś wspólnego z tą dodatkową płyteczką z tranzystorem diodami i oporniczkiem ) S pin 8 Wynika z tego, że sygnał do obrotomierza musi iść na pin 8 Z ciekawości sprawdziłem i pin 10 to lampka oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 31-12-2012 o 12:30 |
31-12-2012, 13:52 | #3 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Płock
Model: scorpio combi na czesci i escort mk7
Silnik: 2.0 16v. 1,3 b+lpg
Rocznik: 1995, 1996
Postów: 133
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
ok czyli pin nr 8 to obrotomierz, a co z sygnalem skad go wziac? z tego co czytalem to z edisa ale jak go szukac jakie wartosci powinny dyc po podlaczeniu miernika, ktory pin,
|
31-12-2012, 14:43 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: near Kraków
Model: Escort MK7 Sedan/Orion
Silnik: 1.3 Endura-E
Rocznik: 1997
Postów: 331
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Masz EDIS zewnętrzny (przykręcony gdzieś w komorze silnika), czy wbudowany w EEC IV ?
Jeżeli to pierwsze, to używasz pin 2 z EDIS - czyli IDM (Ignition Diagnostic Monitor) - na wyjściu EEC IV (60 pinowy) jest to pin 4 Jest jeszcze druga możliwość - pobrania sygnału tacho z wejść cewki wg tego schematu na końcu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] --------- Edit - odpowiedź na prywatną wiadomość: Sygnał dla obrotomierza można pobrać z EDISa z 3 (a nawet 4) różnych pinów. Lista wg. kolejności w jakiej bym sugerował działać: 1. Z pinu numer 11 - jest to wg. oznaczeń CTO, czyli Clear Tacho Output. Na wyjściu są impulsy o długości 512us za każdym razem ja wystrzeli iskra. amplituda to w okolicach 12V tak jak napięcie w całej instalacji. nie więcej. Mierzenie tych sygnałów przy pomocy miernika za 10 zł ze sklepu dla majsterkowiczów nie ma najmniejszego sensu - jak już chcemy się w to bawić to tylko oscyloskop. Zresztą nawet nie ma sensu tego robić - bo jeżeli samochód działa prawidłowo to na wyjściu jest prawidłowy sygnał - ma to związek z pinem 2, ale o tym za chwilę 2. Kolejnym sugerowanym źródłem sygnału dla obrotomierza jest Pin 10, czyli wyjście sygnału na cewkę. Można połączyć bezpośrednio ten jeden pin do obrotomierza i powinien działać. Niemniej jednak jeżeli wskazywane obroty będą 2 razy mniejsze niż te które powinien mieć silnik (czyli jeżeli będą zaniżone i to znacznie), to należy użyć jednocześnie sygnału z Pinu 10 i Pinu 12, połączyć to 2 diodami półprzewodnikowymi, i dobrze też jak by do tego była jeszcze dioda zenera na około 15V podłączona szeregowo w kierunku zaporowym jako zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem, które może a nie musi pojawić się ze względu na indukcyjność uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Jak to ma wyglądać można zobaczyć w linku który podałem powyżej. 3 Ostatnim sugerowanym źródłem jest Pin 2, czyli IDM, teoretycznie podczas pracy silnika jest to ten sam sygnał który jest na wyjściu pinu 11, ale pojawiają się tam jeszcze 64us impulsy co 262ms. Są to impulsy diagnostyczne, informujące komputer EEC IV że moduł EDIS jest na miejscu, i działa. niestety impulsy te mogą trochę przekłamywać wskazania licznika dlatego żeby wykorzystać Pin 2 stosuje się dodatkowe filtrowanie. W praktyce informacje dla obrotomierza powinno się pobierać z pinu 11, albo pinu 10 (ew. razem z pinem 12). no i miernikiem nic się nie zmierzy, no może przy większej prędkości obrotowej miernik pojemnościowy będzie pokazywał większe napięcie, ale wynika to tylko z budowy i zasady działania tych tanich mierników. W każdym razie sygnał z jednego z tych trzech źródeł powinien być podłączony do pinu nr 8 w niebieskiej wtyczce w zegarach. Co do kolorów kabli, czy innych informacji (bo zarówno CTO, jak i IDM gdzieś tam powinien się znajdować w skrzynce bezpieczników,) nie mam pojęcia. Ostatnio edytowane przez TKr ; 03-01-2013 o 13:04 |
24-03-2013, 10:04 | #5 |
ford::amateur
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 24-03-2013
Model: ford escort
Silnik: 1.3 benzynowy
Rocznik: 1996
Postów: 1
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Witam. Mógł by ktoś napisać jakie rzeczy trzeba zakupić aby podłączyć obrotomierz? Wartości itd
|
24-03-2013, 10:40 | #6 | |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Cytat:
|
|
01-04-2013, 23:11 | #7 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-12-2012
Model: Escort
Silnik: 1,3
Rocznik: 1993
Postów: 8
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Cytat:
|
|
02-04-2013, 07:31 | #8 | |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Cytat:
|
|
02-04-2013, 20:09 | #9 | |
ford::professional
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Cytat:
Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 02-04-2013 o 20:12 |
|
02-04-2013, 22:39 | #10 | |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
|
Odp: podłączenie obrotomierza w 1,3
Cytat:
|
|