|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-12-2012, 18:31 | #1 |
ford::amateur
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 04-12-2012
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK1
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1994
Postów: 5
|
Budowa, schemat i obsługa nagrzewnicy
Witam. Piszę w imieniu mojego Taty który od wielu lat jest w posiadaniu Forda Mondeo MK1 1.8TD z 1994 roku. Mam takie pytanie. W samochodzie kompletnie wysiadło ogrzewanie. Ale zacznijmy od początku. Auto w ogóle nie łapie temperatury. Nie ważne ile się jeździ temperatura nie przekracza wartości przedstawionej zieloną kreską na obrazku poniżej.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wina termostatu? Zapowietrzony układ? Druga sprawa sterowanie nawiewami. Po nastawieniu kierunku nadmuchu nie ważne na jaką pozycję to całość tylko szumi ale z kratek nie wydobywa się kompletnie żadne powietrze :/ Tylko na szybę jakoś tam dmucha. Wielu teraz się zaśmieje ale jestem fanem marki FSO i jeżdżę Polonezem. Tam układ nadmuchu poprowadzony jest papierowymi rurkami. Czy w Mondeo jest tak samo? Czy dobrze myślę, że w tym wypadku trzeba rozebrać kokpit i sprawdzić te rurki przez które leci powietrze? Czy płukanie/wymiana nagrzewnicy coś pomoże aby w samochodzie zaczęło lecieć ciepłe powietrze? No oczywiście najpierw temperaturę silnika trzeba poprawić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki. Ostatnio edytowane przez CzaroT-11 ; 04-12-2012 o 18:33 |
04-12-2012, 19:24 | #2 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Budowa, schemat i obsługa nagrzewnicy
Termostat sprawdzisz bardzo prosto: na kompletnie zimnym silniku (rano) tuż po odpaleniu złap za wąż pomiędzy termostatem a chłodnicą - jeśli będzie się robił ciepło równie szybko co silnik termostat do wymiany.
Co do nadmuchu tylko na szybę - wpisz w szukajce - to nie boli Co do nagrzewnicy - wymiana to mordęga i może nie być potrzebna. Wypłukać układ możesz, ale kup jakiś lepszy specyfik z Liqui Moly a nie te badziewia marketowe. A jeśli masz dojście do kanału i jednocześnie do myjki ciśnieniowej/węża ogrodowego to można odpiąć węże nagrzewnicy od dołu i przepłukać tylko w tym miejscu układ. |
04-12-2012, 21:16 | #3 |
ford::amateur
Imię: Czarek
Zarejestrowany: 04-12-2012
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK1
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1994
Postów: 5
|
Odp: Budowa, schemat i obsługa nagrzewnicy
Nadmuch działa na wszystkie fronty tylko że oprócz szyby dmucha gdzieś wewnąrz kokpitu a nie w kratki. Jedynie na szybę działa. Stąd moje podejrzenie o tych rurkach przez które leci powietrze.
|
12-12-2012, 16:30 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-12-2012
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 95
Postów: 6
|
Odp: Budowa, schemat i obsługa nagrzewnicy
nadmuch jest sterowany półautomatycznie. kiedyś miałem podobny problem.dokładnie nie pamiętam ale chyba miałem uszkodzoną membranę sterująca w układzie nadmuchu. jeszcze jedno w tym układzie jeżeli przełączysz z nadmuchu z szyby na coś innego to dopiero załącza po czasie gdyż jest sterowane przez nadmuch powietrza
|
14-12-2012, 08:15 | #5 | |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-10-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK2 Kombi
Silnik: 1.8 16v, LPG KME Diego3
Rocznik: 1998
Postów: 101
|
Odp: Budowa, schemat i obsługa nagrzewnicy
Cytat:
__________________
FORD MONDEO MK2 KOMBI, 1.8 16v, LPG KME Diego3 http://www.motostat.pl/user_images/52083/icon4.pnghttp://forum.fordclubpolska.org/pict...pictureid=5089 SUZUKI GSF 600N BANDIT http://www.motostat.pl/user_images/66710/icon3.png http://yanosik24.pl/widget/514727.png |
|
Tagi |
mondeo mk1 |
|
|