|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-12-2012, 10:40 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Sosnowiec
Model: Fusion\Focus II FL
Silnik: 1,4 TDCI \ 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2003\2008
Postów: 150
|
Ciągłe ściąganie auta w prawo
Auto zaczęło ściągać w prawo, więc udałem się wpierw do mechanika, wymieniony sworzeń lewy, prawe łożysko i klocki reszta OK , później 2x geometria bo jednemu fachmanowi nie wierzyłem :] mam wydruk mogę wkleić później, oczywiście koła zamieniane tył na przód, z lewej strony na prawą itd. Nic nie pomaga. Kierownica, żeby jechać na wprost jest delikatnie przestawiona w lewo jak puszczam, skokowo się ustawia prosto i auto znosi, tak to mniej więcej wygląda. Gdzie jeszcze szukać przyczyny, bo zbankrutuję :[ normalnie bym to zlekceważył, ale ciężko jest zapanować na autem w ulewe bądź wczorajszy śnieg. W zawieszeniu nic nie trzeszczy, nie piszczy, żadnych stuków czy wycieków. Przebieg na dzisiejszą chwilę 205k, mam go od 187k. Nie bity na 100%, auto firmowe 100% serwisonane, lakier oryginał, wszystkie części oryginalne.
|
04-12-2012, 11:29 | #2 |
Zablokowany
Imię: Darek
Zarejestrowany: 17-11-2011
Skąd: NRW
Model: VW Sharan
Silnik: 1.8T 150KM
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Skoro diagnozy stawia mechanik i są błędne to pociągnij go do odpowiedzialności finansowej bo cię naciąga. Ciekawe.. lewy sworzeń, prawe łożysko, klocki.. Masz bicie czy tarcie że takie wymiany?
A zbieżność sprawdzałeś? |
04-12-2012, 11:37 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: z neta
Model: Focus, Citroen C4 coupe VTS
Silnik: 18TDDI, 2.0 HDI 16V
Rocznik: 2000,2005
Postów: 101
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Cytat:
|
|
04-12-2012, 13:05 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Sosnowiec
Model: Fusion\Focus II FL
Silnik: 1,4 TDCI \ 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2003\2008
Postów: 150
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Kurcze nie precyzyjnie się wyraziłem :] W związku ze ściąganiem, pojechałem do mechanika, żeby pozaglądać do zawieszenia przed ustawieniem zbieżności. No i sworzeń w zasadzie był tylko do wymiany (bez tego nie ustawiliby zbiezności) klocki się kończyły i łożysko zaczynało huczeć, ale to wiadomo nie ma związku raczej. Z tyłu też do wymiany krótkie wachacze i nie pamiętam co tam jeszcze. Pierwszą geometrie zrobiłem u staszka ptaszka w garażu :d i nadal ściągało, więc pojechałem do solidnego warsztatu w Kato ustawić zbieżność, ale nadal ściąga.
Na kartce pisze , kąt wyprzedzenia L. 3stopnie P 2.45 . Kąt pochylenia L -,010 P 0,15 . Zbieżność kół -1 |
04-12-2012, 13:39 | #5 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Temat rzeka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja przechodzę przez to przy każdym aucie, które miałem do tej pory. Kombinuję z oponami, jeżdżę ustawić geometrię, sprawdzam stan zawieszenia. I co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niesamowicie mnie to irytuje, bo auto ma jechać prosto - i tyle. Jak dodam do tego jeszcze delikatne drgawki nadwozia to po prostu mam ochotę zostawić auto w krzakach i przesiąść się na rower.
Śmiać mi się chce jak słyszę coraz to nowe teorie od mechaników na temat przyczyn ściągania czy tych zasranych drgawek - co jeden to lepszy. Ręce opadają: a to może półosie, poduszki pod silnikiem, może opony, krzywe felgi, tarcze hamulcowe, luzy na tulejach wahacza i jeszcze sto innych rzeczy. Każdy tylko może to, może tamto, ale żeby wziąć i konkretnie sprawdzić to ni groma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale pogadać to wszyscy. Wracając do ściągania... Byłem na geometrii 2 razy - wszystko ustawione na cacy. Byłem potem już w czterech wulkanizacjach też odnośnie ściągania i drgawek. Wszyscy - jak jeden mąż - że zamienić opony i nie będzie ściągało. Zamieniane chyba z cztery razy, w dodatku w każdej wulkanizacji wyważane za każdym razem od nowa (bo niby od tego drgawki). Efekt jest taki, że pieniędzy z portfela ubywa, a problem nie znika. A najlepsze jest to, że na każdej wyważarce pokazuje inny rozkład ciężarków na feldze. Nigdy nie trafiły na to samo miejsce - tego już wcale nie czaję. Sory za wulgaryzmy, ale wychodzi na to, że trzeba kłaść lachę na pierdoły, a do mechanika jechać jak Ci się koło urwie albo zgubisz silnik po drodze. Ostatnio edytowane przez kael82 ; 04-12-2012 o 21:11 Powód: Regulamin pkt 13 |
04-12-2012, 14:32 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Włocławek
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 188
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Sory za wulgaryzmy, ale wychodzi na to, że trzeba kłaść lachę na pierdoły, a do mechanika jechać jak Ci się koło urwie albo zgubisz silnik po drodze.[/QUOTE]
Jestem tego samego zdania bo w większosci ci fachowcy mechanicy to sa samoucy ( bez szkoly samochodowej ), ktorych nauczyl jakis pan Henio i kazda nowa wiedza, ktora nalezy zglebiac zeby dobrze wykonywac swoja robote z przyczyn im tylko znanych nie chce sie zmiescic tam gdzie powinna. Poprostu maja swoje niczym nie poparte teorie i tak ******* kazdemu klientowi, moze to, a moze tamto! , kazdemu co innego i jak sie uda to naprawia, a jak nie to wina zawsze jest auta, pory roku, producenta itp itd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dosc dobrze znam to srodowisko i jak tylko moge to robie sam i faktycznie lepiej chyba naprawiac jak sie cos ********* bo wtedy przynajmniej wiadomo co naprawic i nie traci sie kasy na tych gamoni... Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 04-12-2012 o 20:55 Powód: Regulamin pkt 13 |
04-12-2012, 15:20 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Ta geometria to była geometria na 2 osie robiona komputerowo?
Czy tylko sprawdzili przód ustawili zbieżność i po sprawie. Ja też u siebie(trzebinia) ustawiałem tak zbieżność. Jak nakreśliłem temat tylnej osi, że tam też się reguluje, to powiedzieli, że tak ale śruby się urywają a to nowe w ASO muszą kupić. 200zł takie śruby, do tego znowu 100zł za regulacje tylnej osi. Łącznie 400zł. W końcu znalazłem na forum polecany warsztat w Krakowie, często tam bywam więc podjechać to nie był problem. Zrobiłem geometrie za 2 osie komputerowo maszyna beissbarth z VW(penie odkupili). Wyregulowali mi 4 koła i jak ręką odjął. Auto prościutko jedzie. Dodatkowo mają SKP więc można sprawdzić zawieszanie. Zapłaciłem 70zł albo 80zł już nie pamiętam. Oczywiście żadne śruby nie urwały się. Tu masz mój wynik dla Focusa kombi przed FL raczej zawias jest ten sam. Możesz sobie porównać mniej więcej. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Zapomniałem dodać, u mnie też ściągało auto w prawo, w Trzebini nawet byłem na reklamacji, robili 2x i nic to nie dało. Ostatnio edytowane przez mateq111 ; 04-12-2012 o 15:22 |
04-12-2012, 17:53 | #8 | |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Cytat:
W moim poprzednim Focusie mk1 z 2003 roku ustawiali wszystkie 4 koła - nawet nie trzeba było im mówić, że tył też należy - że tak to określę - wyregulować. Maszyna to nowoczesne (laserowe) urządzenie firmy Hunter. Po tym wszystkim musiałem jeszcze pokombinować z oponami i było prawie idealnie. Zaznaczam - prawie. A jak wiadomo "prawie" robi wielką różnicę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Przynajmniej dla mnie. W obecnym aucie ustawiali mi tylko przód, bo stwierdzili, że jak z tyłu zwykła belka to się nic tam nie ustawia. Tylko teraz tak sobie kojarzę, że ustawioną miałem tylko zbieżność, ponieważ prawe przednie koło było skierowane za bardzo na zewnątrz - ale bardzo minimalnie. Kąty PK i WSZ nie były ruszane, bo były w zakresie tolerancji (znajdowały się w polu oznaczonym na zielono, co prawda może nie idealnie na środku takiego tam prostokącika, który pokazywał monitor urządzenia, ale cały czas w normie). Może tutaj by trzeba było też wyregulować idealnieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sam nie wiem. Wydruk mam i zbieżność przedniej osi jest idealnie równo, wspomniane kąty - powiedzmy mniej więcej - też równo, tylna oś też świeci na wydruku kolorem zielonym, a jak ściągało, tak ściąga dalej. Czekam na pogodę bez opadów i chyba założę na próbę letnie kółka, w razie czego też poprzekładam i może coś to zmieni. Pomału już mam tego wszystkiego dość, a że jestem z natury raczej nerwowy i nie lubię jak coś nie gra to tym bardziej takie pierdoły wyprowadzają mnie z równowagi. Ostatnio edytowane przez kael82 ; 04-12-2012 o 17:59 |
|
04-12-2012, 18:27 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Sosnowiec
Model: Fusion\Focus II FL
Silnik: 1,4 TDCI \ 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2003\2008
Postów: 150
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Cytat:
|
|
04-12-2012, 18:46 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
|
Odp: Ciągłe ściąganie auta w prawo
Jak dla mnie problem powinien być rozwiązany, jedz ustawić zbieżność ale na 2 osie. Trochę dziwne, że taki polecany warsztat a nie wie, że tył wypada skontrolować. I jak jest źle to poprawić. A to głownie tylne koła wpływają na ściąganie, ponieważ kąty zbieżności tylnych kół wpływają na geometryczną oś pojazdu.
Dotakowo, żeby było na tip-top to zadbaj o takie sprawy jak: Rożnica bieżnika na jednej osi nie więcej jak 2mm. Ciśnienie w oponach wdl. zaleceń producenta Zbiornik paliwa pełny Kolo zapasowe i komplet narzędzi w aucie na swoim miejscu Zbiornik płynu do spryskiwaczy pełny Takie wymagania są np przy ustawianiu geometrii nowego Passata/Golfa Ostatnio edytowane przez mateq111 ; 04-12-2012 o 18:55 |