|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-11-2012, 14:36 | #1 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
Termostat 2.0 Tdci - czy to już czas na wymianę
Panowie czyż by to był termostat do 2.0 Tdci , no to w porównaniu z fordowskim Tdci to sporo urósł , no i też sporo zdrożał. Pytanie czy ktoś już wymieniał sam ten termostat . Gdzie sie on znajduje i czy sporo roboty z tym? Ale jeszcze muszę sprawdzić w Convers-ie jaką silnik ma optymalną temp.pracy , bo podejrzewam że temp. płynu zaczyna rosnąc zbyt wcześnie. Ale to muszę sprawdzić .
Ostatnio edytowane przez dikileiden ; 01-12-2012 o 08:01 |
27-11-2012, 14:44 | #2 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
U mnie w TEST temperatura się waha pomiędzy 78-83 stopnie ,( wskazówka prawie pionowo) to znaczy jak podniesie się do 83 to zaraz spada bo otwiera się duży termostat .(ale wskazówka się nie obniża)czyli jej wskazania są w przybliżeniu .
Ale zanim z zera drgnie wskazówka to muszę przejechać ze 7 km potem już szybciej może po 2km jest w stałej pozycji. Oczywiście w mrozy jeszcze więcej .
__________________
......................... Pozdrawiam . Ostatnio edytowane przez eclipse ; 27-11-2012 o 14:54 |
27-11-2012, 14:48 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
Jaka jest prawidłowa temp.( w Conversie) kiedy to termostat powinien sie otwierać.
U mnie jest tak jak na zdjęciach ,jazda w mieście temp.silnika waha się 78 a 80 stopni C. Ale co to jest temp.gauge , zaczyna rosnąć przy temp.silnika 60st.C od 0000 do 0171 i później nie zmienia się. Ostatnio edytowane przez dikileiden ; 28-11-2012 o 00:23 |
28-11-2012, 13:51 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
Panowie , wyczytałem w necie że optymalna temp. diesla to 90 st.C . i jazda z temp. poniżej 90 st.C jest szkodliwa dla silnika jak i zwiększa spalanie.
Proszę o wypowiedzi przy jakiej temp. pracują wasze silniki. |
28-11-2012, 14:15 | #5 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
Cytat:
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
|
28-11-2012, 14:49 | #6 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 110
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
To jest chyba norma i przekłamanie w teście zegarów.
U mnie też od 78 do 81, czy to na zewnątrz +35 czy -20. |
28-11-2012, 15:18 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
No na to wygląda że wskazówka przekłamuje,mam to samo...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
28-11-2012, 22:08 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-08-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 143 PS
Rocznik: 2007
Postów: 38
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
U mnie jest analogicznie. Może być tak, że wskazówka pokazuje temperaturę odczytaną z innego czujnika, a komputer z innego.
Nie wiem jak jest w Fordzie, ale np. w Audi (C5), kiedy na zegarze było 90 st. (to jeśli mnie pamięć nie myli temperatura płynu chłodniczego), to na panelu climatronica w trybie diagnostycznym (odczyt z innego czujnika w silniku) pokazywał ~80 st i takie wartości były prawidłowe. Nawiasem mówiąc, w Audi miałem na zegarach również wskaźnik temperatury oleju. Olej osiągał temperaturę roboczą ~100 st. jeszcze kilka minut po tym, jak na wskaźniku temperatury silnika wskazówka doszła do 90 st. I dopiero od tego momentu można cisnąc bez obawy o turbinę. |
30-11-2012, 07:23 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
No niestety okazało się że przy temp.silnika 62st.C na convers wąż biegnący do chłodnicy jest gorący , czyli czas na wymianę termostatu. Znalazłem na allegro termostat , w opisie aukcji jest napisane że otwiera się przy temp.84st.C . [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
To jak to jest że jak termostat otwiera się przy temp .84st.C to jak silnik ma się zagrzać to temp.90 st.C ? Ostatnio edytowane przez dikileiden ; 30-11-2012 o 08:14 |
30-11-2012, 12:51 | #10 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Termostat 2.0 Tdci
Większość wskaźników temperatury na zegarach dla samochodów z silnikiem diesla ma ustawiony tryb "symulowany" pokazywania temperatury. We wskaźnikach stosowanych w FF2/C-max/Kuga da się ten tryb przestawić na pokazywanie temperatury "rzeczywistej":
- w trybie "symulowanym" wskaźnik stoi prawie pionowo jak przymurowany (i to już od temperatury ok. 50st C!!!) - w trybie "rzeczywistym" pływa sobie pomiędzy dwiema kreskami (60st - 90st) w przedziale ok. 73st do 81st C w takt otwierania-przymykania termostatu. W instrukcjach serwisowych nakazują programowanie wskaźnika dla diesli w trybie "symulowanym" - zapewne aby nie niepokoić użytkowników "niedogrzaniem silnika"Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oczywiście nie wiem, czy tak można ustawić zegary convers+, ale każdemu chętnemu pokażę to na zegarach FF2/C-max/Kuga... Czyli ta właściwość wskaźnika temperatury jest najpewniej odpowiedzią na problem "nieruchomej" albo "pływającej" wskazówki wskaźnika temperatury silnika. Co do temperatury otwarcia termostatu - Ford stosuje dla diesli PSA termostaty otwierane na poziomie 82st-84st C.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 30-11-2012 o 17:05 |