Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-11-2012, 14:36   #1
dikileiden
ford::professional
 
Avatar dikileiden
 
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
Domyślnie Termostat 2.0 Tdci - czy to już czas na wymianę

Panowie czyż by to był termostat do 2.0 Tdci , no to w porównaniu z fordowskim Tdci to sporo urósł , no i też sporo zdrożał. Pytanie czy ktoś już wymieniał sam ten termostat . Gdzie sie on znajduje i czy sporo roboty z tym? Ale jeszcze muszę sprawdzić w Convers-ie jaką silnik ma optymalną temp.pracy , bo podejrzewam że temp. płynu zaczyna rosnąc zbyt wcześnie. Ale to muszę sprawdzić .
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 537a8bc819291f3a3a5fb800b3f4a0e9.jpg (51.7 KB, 322 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg b675361f8651446afb57180993c22410.jpg (51.4 KB, 239 wyświetleń)


Ostatnio edytowane przez dikileiden ; 01-12-2012 o 08:01
dikileiden jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2012, 14:44   #2
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

U mnie w TEST temperatura się waha pomiędzy 78-83 stopnie ,( wskazówka prawie pionowo) to znaczy jak podniesie się do 83 to zaraz spada bo otwiera się duży termostat .(ale wskazówka się nie obniża)czyli jej wskazania są w przybliżeniu .
Ale zanim z zera drgnie wskazówka to muszę przejechać ze 7 km potem już szybciej może po 2km jest w stałej pozycji.
Oczywiście w mrozy jeszcze więcej .
__________________
......................... Pozdrawiam .

Ostatnio edytowane przez eclipse ; 27-11-2012 o 14:54
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2012, 14:48   #3
dikileiden
ford::professional
 
Avatar dikileiden
 
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

Jaka jest prawidłowa temp.( w Conversie) kiedy to termostat powinien sie otwierać.

U mnie jest tak jak na zdjęciach ,jazda w mieście temp.silnika waha się 78 a 80 stopni C.

Ale co to jest temp.gauge , zaczyna rosnąć przy temp.silnika 60st.C od 0000 do 0171 i później nie zmienia się.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_0083.jpg (104.7 KB, 383 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_0085.jpg (93.1 KB, 322 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez dikileiden ; 28-11-2012 o 00:23
dikileiden jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 13:51   #4
dikileiden
ford::professional
 
Avatar dikileiden
 
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

Panowie , wyczytałem w necie że optymalna temp. diesla to 90 st.C . i jazda z temp. poniżej 90 st.C jest szkodliwa dla silnika jak i zwiększa spalanie.
Proszę o wypowiedzi przy jakiej temp. pracują wasze silniki.
dikileiden jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 14:15   #5
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

Cytat:
Napisał dikileiden Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie , wyczytałem ... diesla to 90 st.C . i jazda z temp. poniżej 90 st.C jest szkodliwa dla silnika jak i zwiększa spalanie.
pracują wasze silniki.
Dla każdego auta optymalna to ok.90,tak jak na fotce powyżej mam jak sie autko nagrzeje,cały rok identycznie,a wiadomo że jak nie nagrzany to pali więcej i piłować nie wolno...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 14:49   #6
rubinio
ford::average
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 110
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

To jest chyba norma i przekłamanie w teście zegarów.
U mnie też od 78 do 81, czy to na zewnątrz +35 czy -20.
rubinio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 15:18   #7
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

No na to wygląda że wskazówka przekłamuje,mam to samo...
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2012, 22:08   #8
mst
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-08-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 143 PS
Rocznik: 2007
Postów: 38
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

U mnie jest analogicznie. Może być tak, że wskazówka pokazuje temperaturę odczytaną z innego czujnika, a komputer z innego.

Nie wiem jak jest w Fordzie, ale np. w Audi (C5), kiedy na zegarze było 90 st. (to jeśli mnie pamięć nie myli temperatura płynu chłodniczego), to na panelu climatronica w trybie diagnostycznym (odczyt z innego czujnika w silniku) pokazywał ~80 st i takie wartości były prawidłowe.

Nawiasem mówiąc, w Audi miałem na zegarach również wskaźnik temperatury oleju. Olej osiągał temperaturę roboczą ~100 st. jeszcze kilka minut po tym, jak na wskaźniku temperatury silnika wskazówka doszła do 90 st. I dopiero od tego momentu można cisnąc bez obawy o turbinę.
mst jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2012, 07:23   #9
dikileiden
ford::professional
 
Avatar dikileiden
 
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

No niestety okazało się że przy temp.silnika 62st.C na convers wąż biegnący do chłodnicy jest gorący , czyli czas na wymianę termostatu. Znalazłem na allegro termostat , w opisie aukcji jest napisane że otwiera się przy temp.84st.C . [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
To jak to jest że jak termostat otwiera się przy temp .84st.C to jak silnik ma się zagrzać to temp.90 st.C ?

Ostatnio edytowane przez dikileiden ; 30-11-2012 o 08:14
dikileiden jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2012, 12:51   #10
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Termostat 2.0 Tdci

Większość wskaźników temperatury na zegarach dla samochodów z silnikiem diesla ma ustawiony tryb "symulowany" pokazywania temperatury. We wskaźnikach stosowanych w FF2/C-max/Kuga da się ten tryb przestawić na pokazywanie temperatury "rzeczywistej":
- w trybie "symulowanym" wskaźnik stoi prawie pionowo jak przymurowany (i to już od temperatury ok. 50st C!!!)
- w trybie "rzeczywistym" pływa sobie pomiędzy dwiema kreskami (60st - 90st) w przedziale ok. 73st do 81st C w takt otwierania-przymykania termostatu.
W instrukcjach serwisowych nakazują programowanie wskaźnika dla diesli w trybie "symulowanym" - zapewne aby nie niepokoić użytkowników "niedogrzaniem silnika"Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Oczywiście nie wiem, czy tak można ustawić zegary convers+, ale każdemu chętnemu pokażę to na zegarach FF2/C-max/Kuga...

Czyli ta właściwość wskaźnika temperatury jest najpewniej odpowiedzią na problem "nieruchomej" albo "pływającej" wskazówki wskaźnika temperatury silnika.

Co do temperatury otwarcia termostatu - Ford stosuje dla diesli PSA termostaty otwierane na poziomie 82st-84st C.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 30-11-2012 o 17:05
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.